מבזקים

תביעה בסך 20 טריליון דולר הוגשה נגד סין בטענה שהקורונה היא נשק ביולוגי 

תוכן עניינים

עורך דין אמריקאי וקבוצתו פרידם וואטצ' מארה"ב תובעים את סין בתביעה שטרם נראתה כמותה בעולם, ובסכום גדול יותר מהתוצר המקומי בסין, בטענה כי וירוס הקורנה הוא תוצאה של נשק ביולוגי שהוכן במעבדה על ידי הרשויות הסיניות למגר את הטרור

רות קרייתי | ד' בניסן תש"פ | יום ראשון 29 במרץ 2020 | מערכת ישראל ניוז

תביעה בסך 20 טריליון דולר הוגשה לפני ימים אחדים בארצות הברית בגין התפרצות נגיף הקורנה. עורך דין אמריקני לארי קליימן וקבוצתו Freedom Watch יחד עם חברת Buzz Photos, מטקסס, הגישו את התביעה נגד ממשלת סין, נגד צבא סין, נגד מכון ווהאן לווירולוגיה, נגד מנהל מכון הווהאן לווירולוגיה שי ז'נגלי ונגד המפקד הצבאי הסיני חן וויי.

התובעים נקבו בסכום של 20 טריליון דולר שהם סכום גדול יותר מהתוצר המקומי בסין, בטענה כי וירוס הקורנה הוא בעצם תוצאה של נשק ביולוגי שהוכן בידי הרשויות הסיניות במספר סעיפים: מתן תמיכה מהותית לטרוריסטים, קשירת קשר לנפגעים, גרימת מוות של אזרחי ארה"ב, רשלנות, מוות שלא כדין ותקיפה.עוד נכתב בתביעה כי הנגיף שוחרר ממכון הוויראולוגיה של ווהאן.

התובעים הצהירו כי וירוס הקורונה תוכנן על ידי סין כדי להרוג אוכלוסיות המוניות, תוך שימוש בנשק ביולוגי שהוצא מחוץ לחוק בשנת 1925 ומכאן שנשק ביולוגי שכזה הוא נשק להשמדה המונית הקשורה לטרוריסטים, כך נכתב בתביעה.

הקבוצה האמריקאית מצטטת דיווחים רבים מכלי התקשורת שדיווחו כי ישנה רק מעבדה מיקרוביולוגית אחת בסין שטיפלה בוירוסים מתקדמים כמו נגיף הקורונה החדש, והמעבדה נמצאת בווהאן. ההצהרה שוחררה כדי לחפות, לטענת התובעים, על הצהרותיה של סין לגבי פרוטוקול של הבטחון הלאומי לגבי נגיף קורונה.

עורך הדין קליימן והתובעים טענו בתביעתם כי רופאים וחוקרים סינים שדיברו על נגיף קורונו ו"העלו את האזעקה לעולם החיצוני באופן בינלאומי", "הושתקו" על ידי הרשויות בסין. עוד הוסיפו כי זה קריאתו הנואשת של המפקד הצבאי הסיני, האלוף חן וויי, להציל את עצמו מהנגיף לאחר שהזריק לעצמו ולשישה מחברי הצוות שלו, חיסון פוטנציאלי שטרם נבדק. עוד נטען בתביעה כי כל הנאשמים פעלו יחד להנצחת "הטרור הבינלאומי".

בתביעה נאמר כי בעוד שווירוס הקורונה פועל באיטיות ומתפשט לאט "הוא נועד לשמש כנגד האוכלוסייה הכללית של אחת, או יותר מדינות אויב של סין, כגון ארצות הברית".

התובעים האמריקנים ביקשו שבמשפט ישתתפו גם מושבעים, נגד הנתבעים הסינים

יש לציין כי בעיר ווהאן ישנו מתקן מחקר הנקרא "המעבדה הלאומית לבטיחות ביולוגית", המטפל בין השאר בגורמים ביולוגיים העשויים לשמש לוחמה ביולוגית, או טרור ביולוגי. המתקן נבנה לפי הדרישות המחמירות ביותר של בטיחות ביולוגית, ורמתו היא 4 BSL

על פי הידוע, מתקנים מסוג זה מספקים הגנה מרבית הן לעובדים והן לסביבה, תוך שהם מציבים סדרת מחסומים ארוכה המגנה בפני דליפות.

מכון ווהאן לווירולוגיה.
מכון ווהאן לווירולוגיה.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: