מבזקים

הרב המקובל דב קוק שליט"א נדבק בקורונה

תוכן עניינים

הרב קוק אשר נחשף לחולה קורונה בבית הכנסת, נדבק בנגיף הקורונה. אמש הוזמן לביתו צוות של מד"א שלקח בדיקה מהרב. לפני כמה דקות הגיעה התשובה שהרב אכן נדבק בנגיף

צבי סרוסי | ט' בניסן תש"פ | יום שישי 3 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

מקורביו של הרב דב קוק שליט"א מסרו כי הרב מרגיש טוב ונמצא בבידוד. מהרב קוק נמסר: "חכם עיניו בראשו". הגה"צ רבי דב קוק שליט"א נדבק. מגורמים רפואיים המעורים נאמר כי לכאורה אין מקום לדאגה ושהרב מרגיש מצוין ואף הוסיפו "הרב במשך שבוע שהה בבידוד וזה בהחלט משמעותי" .

בתחילת השבוע דווח כי הגה"צ רבי דב קוק שליט"א החמיר על עצמו ונכנס לבידוד מרצון. מה שהוביל לכך הוא, אדם המתפלל בקביעות במניין של הרב שהתגלה אחר כך כחולה. חשוב לציין שהתפילות נערכו בחצר ובמניין מצומצם שלא עולה על עשרה אנשים, וטרם לכניסת הנהלים האוסרים על קיום מניינים לחלוטין. ומה גם שאותו מתפלל אף היה רחוק מאוד. אך בכל זאת חשש הרב לשלום הציבור והכניס עצמו לבידוד.

בימים האחרונים לאחר כמה ימי בידוד חש הרב שלא בטוב. אמנם, התסמינים הידועים שמאפיינים את הקורונה (שיעול וחום) לא הופיעו, אך מכיוון שהיה בסיס לדבר, הוחלט פה אחד על ידי אנשי המקצוע, שהרב בכל זאת יעבור את הבדיקה. הבדיקה בוצעה על ידי אנשי מד"א בתוך דירת מסתור שהוקצתה במיוחד עבור הרב לתקופת הבידוד, שהרב כאמור לקח על עצמו. לאחר יממה הגיעו התשובות ובהם הבשורה שאכן הרב נושא את הנגיף.

מצבו של הרב הוגדר כ"קל" על ידי אנשי הרפואה, ומשכך הוחלט לאשפז את הרב במסגרת ביתית, כמובן יחד עם מעקב על פי הנהלים.

מיד עם קבלת ההודעה נמסר לשניים מהגבאים כי עליהם להיכנס לבידוד באופן מיידי, וכעת הם שוהים בבידוד. סביר להניח שלאחר חקירה מקיפה, אנשים נוספים יתבקשו להיכנס לבידוד, אך ההנחה אומרת שמדובר במעט מאוד יחסית, בהתחשב בעובדה שהרב שהה בבידוד שבוע קודם.

בשיחה עם גורם בכיר בעיר נאמר: "מה שמרגיע בכל הסיפור הזה, קודם כל שהרב עצמו חש בטוב. ועוד יותר שהרב בודד את עצמו שבוע קודם, ובכך נמנעו עשרות נדבקים שבקלות היו הופכים למאות". עוד אמר כי זהו בדיוק המשפט איזהו החכם הרואה את הנולד, וכולם צריכים ללמוד מכך, ולנהוג בימים אלו, באחריות יתירה".

המשפחה מבקשת להודות לכל השואלים בשלומו של הרב, ולכל המתפללים לשלומו. ושיתקיים בהם "אני השם רופאך" "והמתפלל על חברו נענה תחילה" אכי"ר. שמו לתפילה: הרב דב הכהן בן שושנה בתושח"י.

הרב קוק

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: