מבזקים

תוך הפרת התחייבות בוטה טורקיה מפעילה בלוב חימוש משוטט מתוצרת ישראל

תוכן עניינים

מקורות זרים טוענים כי טורקיה סיפקה למיליציות איסלאמיסטיות קיצוניות שהיא תומכת בהם במלחמתם נגד כוחות הצבא הלובי הלאומי LNA של הגנרל חפתר, חימוש משוטט מדגם HARP מתוצרת התעשייה האווירית הישראלית

צביקה נציב | י"ג בניסן תש"פ | יום שלישי 7 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז
מקור: נציבנט  https://nziv.net/43703/

על פי אותן מקורות, מערכות הנשק הישראליות המיוצרות באזרביג'אן תחת רישיון של התעשייה האווירית הישראלית, נקנו על ידי טורקיה לשימוש הצבא הטורקי, אך נמסרו ללוחמי אלקעידה הפועלים בלוב. על פי ההסכם שיש לישראל עם אזרביג'אן, מותר לה למכור מערכות נשק ישראליות, המיוצרות אצלה, לצד שלישי רק בהסכמה ישראלית, שניתנה ספציפית למכירה לטורקיה והוגבלה לשימוש הצבא הטורקי בלבד.

נציב

נציב 2

 

עצם העברת מערכות החימוש ללוב, זאת הפרה בוטה של טורקיה שהתחייבה להשתמש בהן רק במסגרת פעילות הצבא הטורקי. לאחרונה הועלו לרשתות החברתיות תמונות בהן  נראית מערכת החימוש המשוטט הישראלי אחרי פגיעה ברכב של הצבא הלאומי הלובי הנתמך ע"י מצרים ורוסיה.

נציב 3 נציב 4

אין ספק כי ארדואן פעל כאן בכוונת זדון לסבך את ישראל בנעשה בלוב ולסכסך בינה ובין מצרים, הנחשבת לאוייב הגדול ביותר של טורקיה במזרח התיכון וכן רוסיה שאף היא נעזרת בידע הישראלי לייצור כלי טייס בלתי מאוישים בטכנולוגיות מתקדמות.

טורקיה היא אויבת ישראל מוצהרת וכך יש להתייחס לוזיר הטורקי. כאילו שהתרגיל הטורקי לא היה צפוי מלכתחילה!

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: