מבזקים

רופאים מצרפת הציעו להתחיל לחסן בחיסון ניסיוני באפריקה וגרמו לשערורייה רבתית

תוכן עניינים

אדמת אפריקה כמעבדה עולמית, ניסיונית? דיווחים מאפריקה בליווי סרטונים מעוררי חלחלה מציפים את הרשת, כאמת מזעזעת. באפריקה מאשימים את צרפת כגזענית לאחר ששני רופאים מובילים בתחומם, הציעו להתחיל לחסן אזרחים בחיסון ניסיוני של COVID19

רות קרייתי | ט"ז בניסן תש"פ | יום שישי 10 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

נתחיל בשאלת השאלות: האם יש או אין חיסון ניסיוני נגד נגיף הקורונה, ואנחנו לא ידענו על כך? באפריקה טוענים שיש ומקצת טוענים כי הצרפתים כבר החלו לחסן אנשים באפריקה. ולפי הפרסומים באפריקה, לחיסון יש שם וקוראים לו COVID-419 שנוצר במעבדות של וואהן, העיר בה תקף הנגיף לראשונה.

בראש רשימת המדינות המועמדות להתחסן בחיסון נסייני נמצאת קניה, כך על פי סרטון הסברה שיצא נגד החיסון הנסייני באפריקה ואילו בסנגל הופץ סרטון היסטרי וידיעה כי כ- 700 ילדים בחיסון ניסיוני ובעקבות החיסון נפטרו 7 ילדים במיטתם. משרד הבריאות בסנגל הכחיש מכל וכל את האשמה.

כך או כך, אפריקה תוססת וכועסת על שני רופאים צרפתים מובילים, שהציעו בטלוויזיה הצרפתית להעביר את החיסון הנסייני נגד קוביד 19 לאדמת אפריקה. שם אין מסיכות, אין כפפות ואין חדרי מיון ולטענתם, אפריקה אינה מסוגלת לטפל באזרחיה בכל הקשור לנגיף הקטלני.

"לא יתכן ולא נסכים להיות שפני מעבדה, נגנה זאת בכל הכוח" צייץ דידייר דרוגבה יליד חוף השנהב, שחקן קבוצת צלסי לשעבר, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו "המנהיגים האפריקאים הם שנושאים באחריות להגן על האוכלוסיות שלהם מפני קנוניות מחרידים אלה. שאלוהים יגן עלינו", כתב.

סערה בכוס מים: הכל החל כאמור כאשר שני הרופאים עוררו בשבוע שעבר תגובות זעם בגין דיון בטלוויזיה הצרפתית לגבי בדיקת חיסון נגד נגיף קורונה באפריקה. בהמשך השבוע התנצלו השניים ואמרו כי לא הובנו כהלכה.

בציוץ אחר נכתב על קיומו של חיסון שמוסתר מהציבור ונוצר במעבדות של וואהן: " הקורונה שיש לנו באפריקה שונה מזו שבאיטליה, סין, ספרד ואמריקה. האחד שיש לנו הוא  COVID-419". קישור לקנייה של החיסון נמצא באתר זה:
https://eastcoastbio.com/la600-100.html מחיר החיסון הוא 395 דולר ל- 100 גרם. ארץ הייצור: וואהן, סין. ההמלצה לחיסון מגיעה עם אזהרה: "מוצר זה מיועד למטרות מחקר וייצור בלבד. זה לא מכשיר אבחון. המשתמש לוקח על עצמו את כל האחריות לטיפול, משמורת ובקרה על החומר, לרבות סילוקו, בהתאם לכל התקנות.

יש לציין כי על פי משרד הבריאות העולמי, בשלב זה לא קיים חיסון למניעת מחלת נגיף הקורונה.

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: