מבזקים

מדינת ישראל מזניחה את ציבור הנכים והמוגבלים בצל מגיפת הקורונה

תוכן עניינים

בזמן שמדברים על קשישים ובתי אבות, שבהחלט מהווים אוכלוסיה חשובה ביותר ובסיכון גבוה, ישנה אוכלוסיה חשובה שאינה מטופלת. למרות גודלה העצום, למרות גם היותה אוכלוסיה בסיכון. מדובר באוכלוסיית האנשים עם המוגבלויות הקשות, המוערכת בכ: 600,000 איש

ד"ר אבי יעקובוביץ | י"ח בניסן תש"פ | יום ראשון 12 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

פרסום בלעדי, מתוך תחקיר וחשיפה בלעדית של ד"ר אבי יעקובוביץ, כמטפל באוכלוסיית המוגבלים והנכים, וחתן "אות המופת" מתנועת עם יפה עם אחד מנשיא בית המשפט העליון לשעבר מאיר שמגר. "אות נגישות ישראל", פרס "בייקר" מאוניברסיטת בר אילן.

מה שקורה בשטח ומתחקיר שערכתי בנושא שהמערכות, משרד הרווחה, המשרד לשוויון חברתי ופיקוד העורף, כולם ממוקדות בקשישים, שאכן אוכלוסיה חשובה ביותר, ראויה ובסיכון. אוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות, סובלת מאותם קשיים: בדידות, מזון, ציוד רפואי ותרופות. מדובר באוכלוסיה גדולה יותר כמותית. נכון לעכשיו, ניתן להגדיר שהאוכלוסיות המוזנחות הם אנשים עם מוגבלויות קשות מתחת לגיל 55 ומוגבלויות נפשיות.

הם חוששים מי יעשה עבורם קניות, או איך יקבלו אותו ואיך יקבלו ציוד רפואי. מה יקרה אם ישימו להם ליד הדלת, ואין ביכולתם להרים את הארגז? מה יקרה, אם לא ישמעו את צלצול הטלפון, או את הנקישות בדלת בשל מוגבלות שמיעתית? מה יקרה, שמפספסים טיפולים רפואיים קבועים שכל כך חשובים להם? שלא נדבר על הבדידות ארוכת הטווח והנזקים העתידיים.

שתי בעיות עיקריות: נדרש שמשרד הרווחה ינחה את פיקוד העורף לקחת אחריות, וכמובן נדרש אישור האוצר למימון. כרגע לא אושר. ישנם עשרות אלפי אנשים עם מוגבלויות, שהרשויות והרווחה אינם מכירים, ואליהם לא פונים, הם לבד ללא עזרה. לכן, על משרד הרווחה להנחות את פיקוד העורף לקחת אחריות מלאה, גם על אנשים עם מוגבלות קשה מתחת לגיל 55, עם קמפיין הסברה תקשורתי שמנחה את האנשים עם מוגבלות לאקטיביות, לפנות לרשויות המקומיות ולדרוש סיוע חיוני למענם.

ניתן לפנות לקבלת עזרה לעמותת נגישות ישראל, המובילה בנגישות לנכים ומוגבלים בישראל.

 

ארכיון: הפגנת הנכים סמוך לנתב"ג. צילום | דוברות המשטרה 
ארכיון: הפגנת הנכים סמוך לנתב"ג. צילום | דוברות המשטרה
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: