מבזקים

רופא שמכין את החיסון הישראלי הודיע: יתכן שהחיסון לקוביד 19 יצא לשוק באוגוסט

תוכן עניינים

מדען במכון לחקר הגליל המוביל את המחקר לחיסון נגד נגיף הקורונה שפותח בישראל אמר כי החיסון עשוי להיות מוכן כבר בימים הקרובים ויתחיל להיבדק בבני אדם החל מה -1 ביוני

סוזן אבו רביעה | ט' בניסן תש"פ | יום שלישי 14 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

ד"ר חן כץ, ראש הצוות הביוטכנולוגי המולקולרי של MIGAL אמר לעיתון ג'רוזלם פוסט כי, ארגון במימון מדינת ישראל, התחייב בסוף פברואר, להשלים את ייצור החיסון שלו נגד קוביד 19 להתחיל לשווק אותו בעוד 90 יום. ההתקדמות המהירה נובעת מכיוון שהמכון עובד כבר ארבע שנים על מנת למצוא חיסון הניתן להתאמה אישית לנגיפים שונים. אופן ספציפי, מדענים פיתחו חיסון כנגד נגיף הסימפונות הזיהומי (IBV, הגורם למחלת הסימפונות הפוגעת בעופות) וכעת הם התאימו את העבודה בהתמקדות בנגיף הקורונה.

כץ הסביר כי כשבדקו את ה- DNA של נגיף SARS-COV-2, הגורם למחלת קוביד 19 הם גילו שהוא נושא דמיון חזק לזה של נגיף ה- IBV,  מה שהגדיל את הסבירות להשיג חיסון אנושי יעיל לאורך זמן. זמן מאוד קצר. "הדבר החשוב הוא שעבדנו על חיסון, לא קשור להתפרצות זו, וזה יתרון גדול", אמר לג'רוזלם טיימס.

עוד אמר: "מכיוון שזה יהיה חיסון דרך הפה, איכות החיסון מסוג זה צריכה להיות קרובה יותר לתקנות המזון, מאשר לתקנות התרופות, או איפשהו בין לבין. אנו מקווים שלא נצטרך לעבור את תהליך הטיהור המלא, כמו בתעשיית התרופות, מכיוון שזה עלול להאט אותנו. " עוד אמר: " החיסון האוראלי החדש למבוגרים וילדים יכול להפוך את המחלה לקלה מאוד.

עם זאת, לאחר שמשרד המדע של ישראל תפס בשבוע שעבר את הכותרות בכך שקידם את עבודת המכון ואמר כי החיסון שלו יכול להיות במרחק שלושה חודשים, ד"ר אשר שלמון, מנהל יחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, הזהיר מפני הסיכון להבטיח תקוות שווא.

"החיסון יפעל על ידי פריסת שני אמצעים להגנת אנשים מפני נגיף הקורונה", אמר כץ "אנו מפתחים את החלבונים הנחוצים לטכנולוגיית החיסון האוראלית שלנו. מדובר בחלבונים מיוחדים שכאשר הם מרוססים ישירות לפה, הם חודרים לתאי האפיתל בתוך הפה ומפעילים תגובה חיסונית מהרירית, שהיא החלק של התגובה החיסונית בגופנו המגנה על נקודת הכניסה של הנגיף". רמת ההגנה השנייה מופעלת אם קוביד 19 נכנס לגוף, ומחזק את מערכת החיסון באופן ש"כשהחלקיקים הנגיפיים יחדרו תהיה הגנה אימונולוגית מפני הנוגדנים הנכונים ותאי הדם הלבנים ", אמר המדען.

לדבריו, החיסון יינתן בתרסיס דרך הפה ויגן על אנשים שנתקלים בקוביד 19 שבועיים לאחר החיסון. "זה לא סם, זה לא טיפול, זה למניעה", הדגיש כץ.

20 חיסונים בפיתוח: ארגון הבריאות העולמי אמר בשבוע שעבר כי לפחות 20 חיסונים נמצאים בפיתוח לקוביד 19 ברחבי העולם. הניסויים הקליניים האנושיים הראשונים החלו ב- 16 במרץ בארצות הברית. כמה חברות ישראליות עובדות על טיפולים וחיסונים אפשריים לנגיף הקורונה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר ביום שלישי שעבר כי המכון הישראלי לביולוגי (IIBR) עשה "התקדמות משמעותית" בפיתוח חיסון נגד קוביד 19 ובקרוב יחל בבדיקת בעלי חיים.

קוביד

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: