מבזקים

בבייג'ין מכחישים: נגיף הקורונה לא נוצר במעבדה בסין

תוכן עניינים

מבייג'ין נמסר היום כי ארגון הבריאות העולמי לא מצא כי שום הוכחה לכך שנגיף הקורונה היה מעשה ידי אדם, מה שמגן על האשמות כי הוא נוצר במעבדה סינית

גבריאל ודררו | כ"ב בניסן שת"פ | יום חמישי 15 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

הדיילי מייל דיווח על הכחשה שיצאה מדובר משרד החוץ הסיני, לאחר דבריו של נשיא ארה"ב  דונלד טראמפ אתמול, כי ממשלתו 'עושה בדיקה מעמיקה מאוד של המצב הנורא הזה', בעוד ששר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר כי "הצורך של הסינים הוא להתנקות על מה שהם יודעים", אמר דובר משרד החוץ הסיני, זאו ליג'יאן, בסיכום היומי כי "גורמים רשמיים של ארגון הבריאות העולמי אמרו פעמים רבות כי אין הוכחות לכך שווירוס הקורונה החדש נוצר במעבדה".

כזכור, טראמפ עצר השבוע 500 מיליון דולר למימון של ארגון הבריאות העולמי השבוע והטיח את הגופה ש"כשלה בחובתו הבסיסית "בתגובתו לווירוס הקורונה.

ראש ארגון הבריאות העולמי, טטרוס אדנום ג'בריוס, אמר אתמול במסיבת עיתונאים כי הוא מצטער על החלטת הנשיא טראמפ והוסיף: "זה הזמן שכולנו נהיה מאוחדים במאבק המשותף שלנו".

מקור הנגיף נותר בגדר תעלומה. הגנרל מארק מיליי, יו"ר הרמטכ"ל המשותף, אמר ביום שלישי כי המודיעין האמריקני מצביע על כך שווירוס הקורונה התרחש ככל הנראה באופן טבעי, לעומת היווצרותו במעבדה בסין, אולם אין שום ודאות לכך.

פוקס ניוז דיווח אתמול (ד') כי הנגיף מקורו במעבדה של ווהאן לא ככלי נשק ביולוגי, אלא כחלק מהמאמץ של סין להוכיח כי מאמציו לזהות נגיפים ולהילחם הם שווים או גדולים יותר מהיכולות של ארצות הברית.

על פי דוח זה ודוחות אחרים, כך מדווח הדיילי מייל, במעבדה בווהאן בה נערכים ניסויים וירולוגיים החלה ההדבקה שהתפשטה מהר מאוד בשוק של וואהן ומשם נדבק העולם כולו.

נשיא סין וראש ארגון הבריאות העולמי
נשיא סין וראש ארגון הבריאות העולמי
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: