מבזקים

ספרד סוגרת את המדינה עד 2021

תוכן עניינים

ממשלת ספרד הודיעה על סגר הרמטי במדינה בעקבות נגיף הקורונה והסגר לא יוסר עד סוף שנת 2020. התיירות תהיה הנפגעת העיקרית מההחלטה

גבריאל ודררו | כ"ו בניסן תש"פ | יום שני 20 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

אתר החדשות Diario Sur דיווח על סגר כללי בספרד עד סוף השנה. שרת העבודה, יולנדה דיאז הודיעה על תוכנית דו שלבית לפתיחת ספרד מחדש. השלב הראשון יתחיל בחודש יוני ובו יחלו לחזור לשגרה בהדרגה עסקים גדולים, כולל בנקים וחברות בענף הייצור. רוב התעשיות האחרות יחזרו לשגרה עד לסוף השנה. דיאז הודיעה: "אנו עובדים על שני שלבים כדי לחזור לשגרה. אחד לקיץ והשני לסוף השנה".

המשמעות  הסגר הכללי תהייה הרת אסון לתעשיית התיירות בספרד שהאחראית על 12% מהתמ"ג ו-13% מכלל התעסוקה בספרד וזו עלולה לפספס למעשה חלק ניכר מההכנסות בתחום בשנת 2020.

"תיירות, תרבות, פנאי, חברות תעופה, קרוזים… הולכים לחוות קשיים עצומים", אמרה דיאז בראיון לערוץ הטלוויזיה הספרדי TVE, "זו הסיבה שאנחנו מתכננים תוכנית שתתאים למצב הזה".

דוברת הממשלה, מריה חסוס מונטרו אמרה כי בממשלה עובדים על כיצד להגן על הענף התיירות ואישרה כי "פעילות תיירותית לא תחל עד שהיא תהיה בטוחה לתיירים ולעובדים". עוד הוסיפה, כי צריך גם להיות תיאום עם שאר מדינות האיחוד האירופי, בנוגע להסרת מגבלות הנסיעות.

ענף התיירות יהיה ללא ספק הנפגע הקשה ביותר בספרד. המטרה העיקרית של הממשלה הספרדית היא לחסוך כמה שיותר מקומות עבודה, לכן היא מבקשת להרחיב את תנאי צו המדינה שיאפשר לחברות להפחית את אחוזי המשרה של העובדים, כך כפי שנקבע בצו המלכותי בתאריך /314 השנה.

על פי צו הזה, עובדים שנפגעו ופוטרו, או יצאו לחל"ת עקב הקורונה מקבלים דמי אבטלה מהממשלה וחברות פטורות מתשלום דמי ביטוח לאומי שלהם. הצו יישאר כך עד להסרת איום הקורונה במדינה.

עולם 2 עולם

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: