מבזקים

מייק פומפיאו: "אנו מתכוונים לחקור מספר מעבדות בסין"

תוכן עניינים

מזכיר המדינה ויד ימינו של נשיא ארה"ב מעלה הילוך. הדרישה באה בשל "רצון לגלות את מקור הנגיף, לא רק בשביל ההיסטוריה אלא בשביל לדעת כיצד לעצור אותו". בנוסף הדגיש פומפאו בדבריו נימה ביקורתית כלפי ארגון הבריאות העולמי, שמסרב להצטרף לתביעה האמריקנית, לחקור את הנגיף

גבריאל ודררו | כ"ט בניסן תש"פ | יום חמישי 23 באפריל 2020 | מערכת ישראל ניוז

בראיון שנתן פומפאו לעיתון הנשיונל באיחוד האמירויות, אמר מזכיר המדינה האמריקאי כי ארה"ב דורשת מבייג'ינג גישה לכל מעבדות המחקר הווירולוגיות הגדולות שבסין. "אנו כאמריקנים, וכולנו כל העולם, עדיין לא זכינו לגישה למעבדות הסיניות", אמר ראש ה-CIA לשעבר והודה כי "גישה למעבדות אלה הן קריטיות, כדי לקבוע את מקור הנגיף".

"ישנם שלוש מעבדות בסין ולא רק זו שבווהאן" אמר "במעבדות אלו עובדים הסינים על פאטוגנים ועל חומרים מסוכנים, גישה חופשית לחקירת המעבדות היא בעלת חשיבות ראשונה, כדי למנוע שחרור מוטעה של נגיפים".

הצהרותיו של פומפאו לא התקבלו בעין יפה בבייג'ינג ששם נמצאת המעבדה הווירולוגית המרכזית של סין וגם המכון למניעת ובקרת מחלות. שניהם ממוקמים לא הרחק מהשוק הידוע לשמצה בווהאן.

פומפיאו הוסיף כי בעלי בריתה של ארה"ב, אוסטרליה וגרמניה תומכות בדרישה האמריקאית לרדת לשורש העניין, "חשוב לנו לקבל תשובה, לא רק כעניין היסטורי אלא כדי למנוע חזרה של מקרה דומה, הגיע הזמן לשקיפות וגישה כדי שהעולם יוכל להגיב בהתאם", אמר.

מייק פומפאו
מייק פומפאו
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: