מבזקים

איך השיג ביל גייטס שליטה בתחומי הבריאות הציבורי ופיתוח חיסונים?

תוכן עניינים

אחרי שפיתח את תוכנת חלונות והפך למולטי מיליארדר, ביל גייטס חוזר לשלוט בגורלם של מיליארדי אנשים בעולם ולמנף את עושרו. הפילנטרופ שניבא את מגיפת הקורונה בשנת 2015, מפתח תוכנה למחקר ופיתוח חיסונים, ללא רקע אקדמי וללא הכשרה רפואית. ביל גייטס, לאן?

רות קרייתי | ח' באייר תש"פ | מוצ"ש 2 במאי 2020 | מערכת ישראל ניוז

הוא שוב פרץ לחיינו בסערה, הפעם כשהודיע שיש בידיו אפשרות להציל את העולם ממגיפת הקורונה, אותה אגב הוא "חזה" כבר בשנת 2015. משאלת השאלה, מי אתה ביל גייטס, מפתח תוכנה, איש עסקים, נדבן, מומחה בריאות עולמי?

שאלה זו, שהייתה פעם אקדמית בלבד, הופכת לשאלה ממשית עבור מי שמתחיל להבין שהעושר הבלתי נתפס של גייטס שימש כדי להשיג שליטה בכל פינה בתחומי בריאות הציבור, מחקר רפואי ופיתוח חיסונים. כעת, כשמוצגים בפנינו עצם הבעיה שגייטס מדבר עליה במשך שנים, בקרוב נגלה שמפתח תוכנה זו, הוא ללא הכשרה רפואית ועומד למנף את העושר הזה לשליטה בגורלם של מיליארדי אנשים בעולם.

לפניכם כמה "פנינים" של גייטס שהתראיין לא מכבר בתקשורת: "ייתכן כי רק בסתיו 2021 האמריקאים יוכלו להיות בטוחים לחלוטין מ- COVID-19", אמר ביל גייטס בראיון שנערך ביום שלישי שעבר עם ג'ודי וודרוף ב- PBS Newshour. "הסיבה לכך היא שייקח יותר משנה עד שניתן יהיה לפתח ולפרוס את החיסון, על פי החוקרים שפועלים לפיתוח טיפול ב- COVID-19", אמר.

"החיסון הוא קריטי, מכיוון שעד שתקבל את הדברים הדברים, הם לא באמת יהיו נורמליים", אמר גייטס הפילנתרופ המיליארדר בראיון לוודרוף. "הם יכולים להיפתח במידה מסוימת, אבל הסיכון לריבאונד יהיה שם, עד שיהיה לנו חיסון רחב מאוד".

"התרחקות חברתית מסייעת בהורדת מספר המקרים של COVID-19" הסביר גייטס, "המטרה היא להוריד את המספר הזה לנקודה בה ניתן לבצע מעקב אחר קשר. מדובר בתהליך בו ניתן לפקח מקרוב על האנשים הנמצאים במגע קרוב עם אדם נגוע, על מנת לשמור על הסגר הנדרש".

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: