מבזקים

איגודי הישיבות בישראל: "אצלנו כל השנה זה חג מתן תורה"

תוכן עניינים

פגישה מיוחדת ומשולבת של כלל איגודי הישיבות בישראל נערכה עם אגף מוסדות תורנים. ראשי הארגונים נודו לראשי האגף על שימור עולם התורה בתקופת משבר הקורונה: "זוהי זכות מיוחדת להיות ה'גביר הכי גדול' של עולם התורה"

אהרון קלפה | ד' בסיוון תש"פ | יום רביעי 27 במאי 2020 | מערכת ישראל ניוז

ערב חג מתן תורה והחזרה ללמידה בישיבות לאחר הקפאה ארוכה: אמש בשעות הערב נערכה פגישה מיוחדת ומשולבת של כלל איגודי הישיבות בישראל עם אגף מוסדות תורנים. יו"ר איגוד מנהלי הישיבות והמוסדות התורניים הרב שלמה ברלינט, ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי ומנכ"ל איגוד הישיבות הגבוהות משה גוטמן נפגשו עם מנהל אגף בכיר מוסדות תורניים במשרד החינוך עמוס צייאדה, והודו לאגף על העבודה הקשה למען הישיבות ושימור עולם התורה בתקופת הקורונה. על השי שמסרו לו בשם כלל הישיבות נכתב: "על שותפות נאמנה בשמירה על עולם הישיבות ובהחזרת קול הלימוד להיכלי התורה במשבר הקורונה, זכות התורה תעמוד לכם ולמשפחותיכם ותבורכו משמים בכל מילי דמיטב".

לאחר השיחה עם צייאדה, נפגשו ראשי האיגודים עם כלל עובדי האגף והודו להם על העבודה המסורה למען לומדי התורה והישיבות לאורך כל תקופת הקורונה שהקשתה מאוד על העבודה של מנהלי הישיבות והשביתה את הלימודים. הרב שלמה ברילנט ציין: "אני רוצה להגיד לכם שאני בקשר עם גורמי ממשל רבים, ולא ראיתי באף מקום כזו אכפתיות והשקעה מכל הלב כמו שראיתי כאן. אני חושב שחשוב לבוא ולהגיד בשם המוסדות תודה גדולה לכולכם. חשוב לי לציין גם את העבודה המשותפת של האיגודים מול האגף, למרות שאנחנו מייצגים צבעים שונים וכו יש שיתוף פעולה פורה ושוטף ואני מברך על כך".

רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי הוסיף: "אנו נמצאים לקראת חג מתן תורה, אצלכם כל השנה הוא מתן תורה. יש לכם זכות מיוחדת להיות ה'גביר הכי גדול' של עולם התורה. זה לא מובן מאליו, זה היה יכול להיות אחרת ואנחנו מודים על כך מעומק הלב. זכינו ועובדים באגף אנשים שהם אוהבי תורה, יודעים את חשיבותה ומוקירים את לומדיה. גם אנו מוקירים את עובדי האגף ומעריכים את עבודתם הקשה והמסורה מסביב לשנה ובעיקר בתקופות הקשות. חשוב גם להזכיר את התמיכה והסיוע החשוב של שר החינוך הרב רפי פרץ ואנשי לשכתו בתקופה מורכבת זו".

עמוס צייאדה ציין כי "הכרת הטוב זהו ערך חשוב ביהדות. מרומם את הלב לראות את שיתוף הפעולה ההדוק בין האיגודים.  זוהי זכות ענקית לעסוק בעולם התורה הענק ובתמיכת המדינה בו".

צילום | באדיבות המצולמים
צילום | באדיבות המצולמים
צילום | באדיבות המצולמים
צילום | באדיבות המצולמים

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: