מבזקים

חשבון נפש של האליטה

תוכן עניינים

אירועי הביזה ההרס והחורבן שנראים בימים האחרונים באמריקה הגדולה של ארצות הברית, אשר מתגאה בכוח המשטרה FBI שמטילה פחד של כבוד בכל פינה ואשר איש לא העז להרים את קולו ומי מדבר על ידו של שוטר, יצא מהר מאוד מכלל שליטה

מאיר אוליאל | י' בסיוון תש"פ | יום שלישי 2 ביוני 2020 | מערכת ישראל ניוז

קצת חשבון נפש אמריקה – ישראל: זה אמנם אירוע חמור של חניקת אזרח שחור למוות על ידי שוטר פושע, שנעצר על ידי המשטרה. גינויים נשמעים מכל עבר ופינה. אולם אין ספק אם התפרצות הזעם של הציבור אינו מצביע על האירוע הבודד, אלא על משהו מצטבר. הרגשת רדיפה נגד הציבור החל מצינורות התקשורת, נגד עדות ומגזרים שונים, שהתוצאה חודרת הן לשוטר מן השורה ולקלות הדעת ברמיסת זכויות האזרח, ביד על ההדק, כדור, או רימון ועובר למכות שגורמות לפציעה והרג.

הציבור זועק את זעקתו יום יום באירועים מצטברים של איפה ואיפה. ההבלגה ועד לשתיקה ומריחה של אירועים אלימים נגד אזרחים סוג ב, חקירות סרק ועינויים רק נגד חלק בעם, אבל האליטה כמנהגה אינה סופרת אותם, והם מקבלים את הגיבוי מהאליטה התקשורתית ועד לשופטים, שגם להם אג'נדה משלהם בכיבוד ושמירה על זכויות המיעוט רק כשזה הולך בתלם עם חזונם.

כאזרח מן השורה אני מציע לאליטה בישראל דווקא בעת ובעונה הזו, להתבונן היטב בנעשה אצל ידידתנו הגדולה, אשר לא חלמה שיום אחד הם יראו את השוטרים מפחדים להתקרב לכל מיני אזורים. תחנות משטרה נהרסים עד היסוד ועולים באש, בתי משפט מתפרקים והשופטים כמו השוטרים נסים על נפשם עד איבוד טיפת כבוד האחרונה. תחנות תקשורת נשרפות, ומי מדבר על מעשי שוד ביזה של קניונים חנויות ובנקים.

הסוף לא נראה ויקח הרבה זמן לרשויות להחזיר את הסדר לכנו והרבה כסף ומשאבים עם הרבה חשבון נפש והפקת לקחים, אבל מאוחר מדי.

התפרצות הרגשות הוא טבעו של האדם ויש גבול אפילו על טבעי שבשר ודם כבר לא יכול לסבול וכאשר הוא מגיע לסיטואציה כזו, קשה לעצור ואף אחד לא חסין. גם לא כוח ומשטר הכי חזק בעולם.

חומר למחשבה

צילום | רויטרס
צילום | רויטרס
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: