מבזקים

הובא לקבורה הנער שטבע בחוף אשדוד

תוכן עניינים

הנער יהודה בילוג ז"ל שטבע בחוף אשדוד, הובא לקבורה בבית העלמין אשדוד בנחישות וברגישות על ידי הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית וללא תמורה כלל

מאיר אוליאל | ט"ז בסיוון תש"פ | יום שני 8 ביוני 2020 | מערכת ישראל ניוז

לאחר יומיים בהם נערכו חיפושים קדחתניים, נמצאה גופתו של הנער יהודה בילוג ז"ל בחוף אשדוד. הוא טבע ביום רביעי בשבוע שעבר, אולם להוריו לא היה את הכסף לשלם בכדי לקנות חלקת קבורה, כך דווח בתקשורת, המשפחה אינה תושבת העיר אשדוד אלא רחובות.

כזכור, יהודה בילוג יצא עם חבריו ביום רביעי בשבוע שעבר לבלות בחוף הקשתות באשדוד. הוא נסחף במים וחבריו לא מצאו אותו. לאחר יומיים של חיפושים הוא נמצא. חובש בכיר במד"א, אוראל אסולין, סיפר אז: "כשהגענו לחוף ראינו את הנער שוכב בסמוך לקו המים כשהוא מחוסר הכרה לאחר שאזרחים משו אותו מהמים".

ליהודה ז"ל אין אזרחות ישראלית למרות שנולד בישראל, מאחר שהוריו פיליפינים ועקב כך הביטוח לאומי אינו משתתף בתשלום על קניית חלקת הקבורה שעומד ע"ס של כ-50 אלף שקלים. חבריו של יהודה התגייסו לעזור למשפחה ופתחו בקמפיין ובקריאה לציבור להשתתף בעלות הקבורה.

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית שמקרה מצער זה הגיע לאוזניו זמן קצר לאחר מציאת הגופה, מיד החל לבדוק במי מדובר וכששמע שאין תושבות וגם שאינו תושב העיר, פעל בחוכמה וברגישות רבה לעשות הכל להביאו לקבורה באשדוד במקרה חריג יוצא מן הכלל אף ללא תשלום כלל. קודם לכן שוחח עם אנשי חברה קדישא ברחובות וביקש שיקבר שם, אבל עקב שברחובות אין אצלם חלקה של חסרי דת והם קוברים חסרי דת בבאר שבע. הרב דהן הנחה לקבור את הנער בחלקת חסרי דת באשדוד לבקשת המשפחה ללא שום עלות כספית.

הרב עובדיה דהן הגיב למקרה לאחר מציאת הגופה ואמר: "האמת, יהודה אינו תושב אשדוד אלא תושב רחובות. אבל כיוון שהוא נפטר בחוף אצלנו באשדוד, וההורים מאוד ביקשו לקבור אותו באשדוד, על אף שבדרך כלל המשפחה עצמה נוהגת לקבור את קרוביה בבאר שבע, עקב המקרה הטרגי החלטנו לקהל מעליהם ולאפשר להם את הקבורה של בנם באשדוד, שהיה קרוב אליהם ויוכלו לבקר אותו בכל עת,  אנחנו קוברים אותו אצלנו בחלקת חסרי דת ללא תשלום, ליבנו עם המשפחה ומעולם לא הקשינו על קבורה".

"ראינו את המצוקה הקשה", מסביר הרב דהן, "כשאנחנו רואים מקרים כאלה שיש צער כה גדול למשפחה אנו פועלים ברגישות ומנסים לעזור. היינו בקשר עם המכון לרפואה משפטית אבו כביר על מנת שישחררו את הגופה בהקדם, כדי שיבוא לקבורה כמה שיותר מהר. ואכן ב"ה ההלוויה התקיימה אחר הצהריים בצורה מכובדת ולפי כללי משרד הבריאות אצלנו בבית העלמין וכמובן ללא כל דרישה כספית מהמשפחה.

בעיר רחובות, ראש העיר רחמים מלול ואישי ציבור שיבחו את פעולתו של יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן בהתנהלותו מול משפחת בילוג, עקב מצוקתם בשעה קשה זו שהורה להביאו לקבורה מיידית בבית העלמין אשדוד וללא עלות.

צילום | מועצה"ד אשדוד
צילום | מועצה"ד אשדוד
צילום | מועצה"ד אשדוד
צילום | מועצה"ד אשדוד
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: