מבזקים

לראשונה מאז הקורונה נערכה הלילה כניסה לקבר יהושע בן נון

תוכן עניינים

על פי כללי משרד הבריאות התקיימה הלילה כניסה לקבר יהושע בן נון. יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון: "אני קורא לנתניהו לשאוב כוח ממנחיל הארץ, יהושע בן נון"

גילעד הדרי | כ' בסיוון תש"פ | יום שישי 12 ביוני 2020 | מערכת ישראל ניוז

מעל 1.500 בני אדם נכנסו הלילה לקבר יהושע בן נון, כלב בן יפונה ונון שבכפר כיפל חארס שבשומרון. הכניסה התקיימה תוך הקפדה על כללי משרד הבריאות. זוהי כניסה ראשונה לקבר מאז פרוץ משבר הקורונה.

סדרני מנהלת המקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון חילקו מסכות למבקרים. וסדרני קורונה השגיחו על הקפדה על כללי משרד הבריאות.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר: "יהושע בן נון היה מנחיל הארץ והראשון שהביא לריבונות העם היהודי בארצו. קורא לראש הממשלה לשאוב כח ממנחיל הארץ יהושע בן נון להחלת ריבונות ללא פחד".

הכניסה התקיימה לרגל קריאת פרשת "שלח לך" בשבת הקרובה. פרשת המרגלים וכחלק מהכניסות הקבועות אותן מקיימת מועצה אזורית שומרון בסיוע: מנהלת המקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון, ובליווי צה"ל מג"ב ומשטרת ישראל.

בין הנכנסים היו ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, מח"ט אפרים אל"מ יפתח נורקין, אנשי המועצה האזורית שומרון, משטרת ישראל ומג"ב, רבנים ומבקרים מכל רחבי הארץ דתיים חרדים ומסורתיים. המבקרים הרבים התפללו ושרו.

"אנחנו זוכים להגיע לכאן" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "אנחנו נמשיך להגיע, לגור בשומרון זו לא רק זכות לגור במקום כ"כ חשוב ויפהפה, יש לנו גם אחריות על המקומות המקודשים ביותר לעם היהודי. דווקא בזמן הזה לפני שבת, שאנחנו קוראים על יהושע בן נון וכלב בן יפונה, שבאומץ עמדו מול כ"כ הרבה מנהיגים ואמרו: "עלה נעלה וירשנו את הארץ כי יכול נוכל לה" אנחנו מתחזקים לרשת את הארץ ולבנות אותה. יהושע בן נון היה מנחיל הארץ והראשון שהביא לריבונות העם היהודי בארצו. אני קורא לראש הממשלה לשאוב כח מיהושע בן נון להחיל את הריבונות על יהודה ושומרון ללא פחד".

דגן הודה לחטיבת אפרים בראשות אל"מ יפתח נורקין, למג"ב משטרת ישראל, למתנדבים היקרים של מנהלת קבר יוסף והמקומות הקדושים על הארגון האירוע על פי כל הכללים של משרד הבריאות.

צילום | רועי חדי
צילום | רועי חדי
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: