מבזקים

קורונה: זמן לפורפורציות

תוכן עניינים

הזמר החרדי אבי אילסון בראיון מרתק על תקופת הקורונה בה הוא משתף אותנו בציפיותיו לעתיד ועל החתונות המצומצמות, כשבין היתר הוא מלמד אותנו מסר באמונה, סקופ ראשוני, עם כל הפרטים בראיון שלפניכם

מאיר אוליאל | כ"ג בסיוון תש"פ | יום שני 15 ביוני 2020 | מערכת ישראל ניוז

שלום אבי, קוראי ישראל ניוז ישמחו לשמוע איך אתה עובר את התקופה הקשה הזאת?. אבי: "שלומי מצויין ברוך השם. הימים, השבועות, והחודשים האחרונים היו תקופה לה לא ציפינו. את האמת? בהתחלה מאוד חששנו וחטפנו שוק, כי לא ציפינו שזה יקרה. אני תמיד אומר שצריך לראות את מה שקורה כלפי שמייא, שהרי ממה בנאדם מפחד ביום יום שלו ובכלל? זה לראות עולם גלובלי שאולי תבוא מלחמה, צונמי וכול'. בסוף הנגיף התחיל מאדם אחד שנדבק בסין, ומשם לכל העולם עד שהשבית את כל העולם. למדתי מכל זה שרואים מפה כמה ששום דבר לא ידוע לנו ומה ההפתעות שהעולם מכין לנו".

איך קיבלת את הבום הזה בהיתר של עד עשרה אנשים בחתונה?

"זה הגיע כזה כ-וואלה סוף העונה אחרי חורף גדוש באירועים. אז זה הגיע יחסית בזמן טוב עבורי. אך מצד שני, כואב לראות פתאום חתונה של עשרה אנשים, פתאום הכל מצומצם באיזה גינה מאולתרת וכול'. זה פשוט היה כואב לראות את זה. אתה יודע כמה זמן כלה וחתן מסתדרים? קונים? בודקים לפני החתונה בכדי שיהיה הכי שמח ובסוף לא מגיע להם את כל זה וחבל".

לא חשבת שזה עלול להמשיך גם לעונת החתונות הבאה שתגיע לאחר פסח/ל"ג בעומר?

"לא הרגשתי את זה מגיע לשם. היתה איזה אוירה כזאת של אחרי הפסח, זה יעבור והכל יהיה בסדר. אבל, וזה אבל גדול, כי ברגע שיסתיים פסח והמימונה, אתה עדיין נשאר בבית עם הילדים ואין עבודה וכול'.

מה שכן, לאט לאט באזור ל"ג בעומר היו הקלות בכל הנושא סביב חתונות. נכון שסה עדיין בכמות מצומצמת יותר, אבל זה חזר לפחות, וזה מה שהוציא אותנו בחזרה לעשיית מוזיקה ושמח ברחבות הריקודים".

האם הרגשת שונה בחתונות קורונה, מחתונות טרום קורונה?

"בהחלט היה שינוי עצום כי מצד אחד אתה מרקיד רק כמה בחורים ולא מאה ומאתים בחורים. מה שגורם לך להרגיש שאין מספיק אנרגיות לקפיצות. מצד שני, כל חתונה כזאת הרגשתי ממש שליחות לשמח את החתן ואת המשפחה וכמה שיותר".

סיפור כואב שנתקלת בתקופה הנ"ל?

"כן סיפור כואב שהיה לי. בחור ישיבה ת"ת שכידוע עושה הרבה עבודה ועוזר בסגירת תזמורת לחתנים בישיבה אצלנו במשרד, וכידוע לבחורים כאלה יש את החתונה מהשמחות ביותר ואכן החתונה שלו נפלה בתקופה שהיה מותר רק עשרה אנשים. מה שגרם לכך שאף אחד מהחברים הרבים שרצו להגיע ולשמח אותו, פשוט לא הגיעו. אני כמעט ולא שרתי כי הייתי צריך לרקוד איתו ולשמח אותו".

אז אפליקציית zoom באה בזמן?

"האמת שכן. חוץ מזה שיוצאים לא הכי יפה בוידאו (אבי עצר את שטף דיבורו וצחק) אני יכול לספר לך שהיתה חתונה בשטרסבורג שבצרפת ועשינו שיתוף פעולה דרך ה- zoom וזה אכן הגיע בזמן".

קצת זמן איכות עם המשפחה, הקלטות שירים בתקופה הזאת היה?

"בהחלט היה. כמה דברים שעשינו לפני פסח אחרי נתק רב שלא נפגשתי עם חברי הלהקה, דביר כהן והחברים החלטנו להוציא כמה שירים בשביל הביחד שזה היה חשוב בתקופה הזאת".

יצא לך להיות יותר עם הילדים?

"אפשר להגיד שהקורונה נתנה לי פרופורציות מה החשוב בחיים ועד כמה הילדים זה דבר חשוב ובאמת זה חיבר אותי למקומות שפחות הייתי מחובר".

מה בקשר להוצאת שירים בקרוב?

"בקשר להקלטת שירים להמשך הדרך אז כן. אחרי פסח נכנסתי לאולפן והנה סקופ' מיוחד לאתר ישראל ניוז ולך מאיר, הולך לצאת בקרוב שני שירים חדשים באזור אוגוסט ואחר כך באלול, הראשון הוא יהיה שיר קצבי. השיר השני הוא שקט, ימי הרחמים והסליחות כשהמטרה היא לבסוף להוציא את האלבום הבכורה שלי בתחילת החורף".

אתה נותן יד למוסיקאים ולמחאה שלהם?

"בהחלט" הוא עונה נחרצות: "הרי כולם חושבים שמוסיקה זה רק זמר שבא לעשות כסף לפעמים. אך הם שוכחים שיש אנשי סאונד וחשמל, שהם בגדול עושים את העבודה השחורה והתנתק להם החשמל הכלכלי וזה עצוב ובסופו של דבר המלחמה האמיתית זה בשבילם".

אבי מה מוביל אותך להצליח בכל סוגי החומרים שלך חסידי/ ובכלל?

"אני מחלק את המוסיקה שלי לשניים. האחד את החסידי הנורמלי שזה חתונות וכול' שהרי זה מה שמקובל בזרם החרדי. ויש את המוסיקה העובר חסידי שהיא יכולה לגעת בכולם, כמו השיר האחרון שהוצאתי "שיבוא" שזה שיר שהגיע לכל העולם ונתפס. אני מקבל ד"ש מכל העולם במטוסים, במסעדות, בחו'ל וכול'. אני שמח במוסיקה שלי ואני יודע מה זה כוח של מוסיקה ומסרים תוך כדי".

מה אתה הכי מצפה לשמוע?

"שיבוא" המשיח והחיסון ושנוכל לחזור לחיים שגרתיים ולשמח את עם ישראל והכי חשוב שנצא מחוזקים".

מילה לסיום?

"שנזכה לחזור לחיים תקינים והכי חשוב זה לקחת את הנקודות החשובות שהיו בקורונה ולא לשכוח אותם כי היו הרבה דברים טובים כאלה".

צילום | חיים אטון
צילום | חיים אטון
צילום | חיים אטון
צילום | חיים אטון

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: