מבזקים

"זרקו אותנו מגינה ציבורית רק בגלל שאנחנו דתיים"

תוכן עניינים

אב למשפחה חרדית טוען כי משפחתו הושלכה בבושת פנים מגינה ציבורית במושב ניר גלים, על רקע דתי וגזעני

מאיר אוליאל | ל' בסיוון תש"פ | יום שני 22 ביוני 2020 | מערכת ישראל ניוז

משפחה חרדית מאשדוד שהגיעה לגינה ציבורית במושב ניר גלים גורשו לטענתם מהמקום בבושת פנים. נציג המושב בתגובה: "מדובר בשטח פרטי של המושב. על פי הנחיות הרשויות ובכללן המועצה האזורית, יש להימנע משימוש בגינת שעשועים בהתחשב במגבלות בשל מגפת הקורונה"

ביום חמישי 4/5 החליטו ישראל, רותי ושלושת ילדיהם לצאת מהשגרה המעיקה ולנפוש בחיק הטבע. המשפחה החרדית המשתייכת לקהילה החרדית באשדוד, חיפשו פינה שקטה לשבת ולאכול ארוחת צהרים שהביאו איתם. את מה שקרה להם בגן הציבורי של מושב ניר גלים, הם לא חלמו שדברים כאלו קורים גם בישראל.

אבי המשפחה מספר: "מאחר ולא רצינו ללכת למסעדה בגלל בעיות צניעות וכדומה, החלטנו לקנות אוכל ולחפש פינה שקטה ורגועה. לאחר מחשבה נפל הפור על המושב ניר גלים הסמוך לאשדוד. ממחשבה למעשה, קנינו שני מגשי פיצה מוקרמים, שתיה וחטיפים ויצאנו ליעד".

"בשעה 16:30 הגענו ליעד" ממשיך האב ומספר: "מצאנו גינה שקטה כמו שחיפשנו. איך שהרכב נעצר, עוד בטרם הוצאנו את האוכל מהרכב, רץ לעברנו בחור והודיע לנו חד משמעית שאסור לנו לאכול פה ושזה מקום פרטי, ובנוסף עדיין חל איסור לשהות בגן ציבורי בגלל הקורונה. אני שבדרך כלל לא אחד שמתווכח עם אנשים, הרגשתי פה ריח חזק של גזענות והחלטתי לא לוותר ולבקש ממנו להזדהות לפני. שאלתי אותו: מי אתה אדוני? והוא ענה לי: "אני גר פה ואסור לכם לאכול פה".

"ביקשתי ממנו שיתן לי בבקשה תעודת זהות, כדי שאדע מי עומד מולי ובלי זה, אני לא זז מהמקום. הבחור ענה לי ששמו יוסי שניר יו"ר הנהלת הישוב ואנחנו מתבקשים לעזוב את המקום והוא לא מעוניין להראות לי תעודת זהות. ניסיתי להסביר לו שאין בעיה חוקית בעניין ועל פי חוק הקורונה מותר לצאת לגינה, אבל הבחור עמד על שלו ולא וויתר.

"כמובן שאני באופן אישי לא הייתי עוזב את השטח, אבל ילדיי שבחיים לא ראו את אבא שלהם מתווכח, חטפו פחד ולא הסכימו להישאר שם, בשום אופן לא הסכימו. בלית ברירה עזבתי את המקום, בבושת פנים, אך לא לפני שהתקשרתי למשטרה לוודא שאני לא טועה בעניין החוק. במשטרה אמרו לי שמותר לשהות בגנים ציבוריים. מותר גמרי.

"חזרנו לאשדוד מושפלים וכך עברה לה עוד חצי שעה, עד שמצאנו מקום אחר. כל האוכל התקרר והילדים אכלו בלי הנאה ובהרגשה מושפלת", מסכם האב את האירוע.

מערכת ישראל ניוז פנתה לתגובת מושב בת גלים וזוהי תגובתם: "הנני מכהן כיו"ר ועד ההנהלה של האגודה ניר גלים מושב שיתופי להתיישבות של הפועל המזרחי בע"מ ("המושב") ביום 4.6.2020 סיירתי במושב ולהפתעתי באחת מגינות השעשועים במושב פגשתי את ישראל וככל הנראה את משפחתו.

"פניתי אליו בנימוס ובקשתי כי יעזבו את המקום. הסברתי והבהרתי כי מדובר בשטח פרטי של המושב וכי על פי הנחיות הרשויות ובכללן המועצה האזורית, יש להימנע משימוש בגינת שעשועים בהתחשב במגבלות בשל מגפת הקורונה. לא בכדי היתה הגינה ריקה מאדם מאחר ואנו מקפידים כי חברי המושב והתושבים בו, יישמעו להנחיות הרשויות קלה כחמורה. למגבלות האוסרות על שימוש בגינה, אני מפנה אותך להנחיות המועצה האזורית ולהנחיות המשטרה שהעתק מאלה מצורף בזאת.

"אוסיף ואדגיש כי היות הגינה שטח פרטי, משמעה כי כל כניסה לשטח הגינה על ידי מי שאינם תושבי היישוב או אורחיהם, ללא אישור רשויות המושב, מהווה הסגת גבול לכל דבר ועניין.

"הטענה כאילו בפעולתי, או בפעילות המושב יש משום גזענות, הינה טענת כזב העולה כדי הוצאת לשון הרע. כידוע לכל מושב ניר גלים הינו מושב דתי והחברים בו ותושביו שומרים על אורחות חיים דתיים, בין מחמירים ובין מקלים.

"למותר לציין כי כל פרסום שלכם שיש בו כדי לפגוע בשמו הטוב של המושב או בשמי הטוב, יחייב אותנו לפעול לשמירת זכויותינו ושמנו הטוב. אין באמור לעיל כדי למצות את טענות המושב וטענותי ואלה שמורות עמנו".

@ מערכת עיתון ישראל ניוז מודיעה בזאת כי אין בכוונת המערכת לפעול לפגיעה באי אלו מהצדדים, אלא מפרסמת את התקרית לידיעת הציבור, כי זכות הציבור לדעת. 

מושב ניר גלים. צילום יח"צ
מושב ניר גלים. צילום יח"צ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: