מבזקים

מ"מ עיריית אשדוד: "נכט נמצא רק במקומות בהם יש הסתה, אין לו דרך"

תוכן עניינים

הרבה רעש עשו דבריו של חבר מועצת העיר אשדוד, עו"ד אלי נכט : "יהיה כאן פרוגרום". מ"מ ראש העיר אבי אמסלם הגיב לסרטון: "נכט נמצא רק במקומות בהם יש הסתה. אין לו דרך". נכט ענה בתגובה: "אמסלם מנסה ליצור רעש וצילצולים ברחוב הש"סנ'יקי"

מאיר אוליאל | ו' בתמוז תש"פ | יום ראשון 28 ביוני 2020 | מערכת ישראל ניוז

בסרטון שפרסם חבר מועצת העיר אשדוד, עורך הדין והנוטריון אלי נכט הוא פנה לבוחריו והגיב על התוכנית להקים ישיבה ברובע החילוני בעיר אשדוד במילים: "יהיה פה פרוגרום". ממלא מקום ראש עיריית אשדוד, אבי אמסלם נפגש עם כתבנו, מאיר אוליאל כדי להסביר את המהלכים הבאים, וכך גם עו"ד אבי נכט.

אפשר להגיד שאלי נכט קיים את הבטחתו למצביעיו בכך שנלחם בהקמת הישיבה ברובע החילוני?
אפשר להגיד שנכט קיים את הבטחתו למצביעו בכך שנלחם בהקמת הישיבה ברובע החילוני?
אבי אמסלם: "אני לא יודע מה זה 'קיים'. אני יודע שלהסתה יש הרבה משמעות ולפילוג עוד יותר משמעות, החוסר פרגון וליצור פרובוקציה. שים לב, איפה תראה את נכט בדרך כלל? רק במקומות בהם הוא יכול לעשות הסתה וזה מה שהוא עושה. אבל חשוב להגיד שזה לא באמת דרך מבחינתו".

מה הכוונה, זה לא דרך? נכט מבחינתו עושה את מה שהתומכים שלו ובכלל זה בחרו בו
אבי אמסלם: "אין ספק שיש חלק באוכלוסייה בעיר שבאה מחבר העמים והם איתו. הם באו מתרבות אחרת וזה דעתם. או שהם פשוט רוצים ליצור דבר שלא היה וליצור דבר חדש שלא היה קיים בעיר עד כה. והבעיה הגדולה היא במצב כזה שזה גובל במרקם העדין של הסטטוס קוו ולצערי נוצר כאן משהו אחר. ורק שתדע, שאין לי בעיה עם ציבור כזה או אחר, שהרי כל אחד יכול להחליט איפה והיכן הוא יגור. אבל ברגע שמגיעים אנשים ומנסים לעשות משהו שהוא לא היה קיים עד כה, פה זאת בעיה. מבחינתנו כנבחרי ציבור לעצור את ההידרדרות".

אין לך אשמה עצמית שלא נכנסת לסיפור לפני שהוא התפוצץ החוצה?
אבי אמסלם: "לצערי יש לי אשמה עצמית כי בתוך אותה חסידות יש פלגים לכאן ולשם ונכט פשוט פרץ לדלת פתוחה להחליט לעשות את מה שעשה. חשוב להגיד שאנחנו לא יושבים בשקט חברי המועצה החרדית שזה ביחד 10 מנדטים, זה פשוט עניין של תהליך שאנחנו תמיד נלחמים עליו. הרוב בעיר הוא הקהל המסורתי שחי חיי קהילה ומסורת והם רק קבוצה קטנה שיודעים לעשות לחץ בזמנים שהדלת פתוחה".

יש ביניכם קצר אחרי כל הסיפור הנ"ל?
אבי אמסלם: "אני מחלק בין החיים הציבוריים לבין האני כאדם. אני מאוד כועס עליו אבל ברור שאם אני יראה אותו אני אגיד לו שלום. ודרך אגב, מתוך חברי המועצה יש עוד כמה כאלה שאני מאוד כועס אליהם, אבל ההבדל ביניהם הוא בזה שנכט יותר בחזית מאשר הם".

עו"ד אלי נכט בתגובה לדבריו של אמסלם, מ"מ ראש העיר מטעם סיעת ש"ס: "אני מחלק את הנושא לשני דברים. האחד הוא התכל'ס והאמת לבין מה שמנסים ליצר סביב הסיפור הזה. הסרטון שבו דברתי היה סרטון בשפה הרוסית ואמרתי שם את המילה שיהיה פוגרום, אבל לא התכוונתי לכך ברצינות.
התכוונתי שיהיו פה מחאות במקרה ותפתחו כאן ישיבות, כי הרקע של השכונה לא בנוי לזה וזה הכול. נראה לך שאדם כמוני, איש ציבור, עו"ד וכנוטריון ידבר כך ויגיד לעשות דברים שכאלה? ודאי שלא. מה שכן, אנשים לא מבינים שהשתמשתי בביטוי לטיני. לקחו את דברי ועשו בזה כרצונם ולקחו את זה למשמעות אחרת לחלוטין".

איך לדעתך הסיפור הגיע לכל אמצעי התקשורת?
"זאת בדיוק התשובה. שהרי לכל אחד יש את המטרה שלו בסיפור הזה. דוגמת הפרסום בעיתונים שונים. עכשיו, מה הם עושים? הם רוצים שהקרקע לא תלך עבור ויזניץ, כי בעבר הקרקע הוקצתה עבור גור, שיש לה בעיר כ- 800 משפחות ולכן הם עשו מזה רעש, לדעתם בלבד.
דעתי בעניין היא שאין טעם שהבניין יוקם משני סיבות: א', כי הגודל של ההקצאה היא גדולה ביותר עבור פלג קטן שכזה בעיר. ב', כי אופי השכונה לא מאפשר זאת ולא משנה מי יבנה שם". יש לי המון חברים חרדיים ואף פעם לא היתה לי בעיה איתם, אבל ברגע שזה מגיע לסטטוס קוו זה כבר לא מאפשר לשבת בשקט.
לסיכום חלק א': "גור לקחה את אלי נכט כחסות למען נציג גור האשדודי שיספק תשובות לאדמו"ר מגור. חלק ב': אבי אמסלם משחק אותה כמו אריה דרעי, הוא אומר בוא נעשה דיבור ברחוב בשביל לעשות רעש וצלצולים ואז הוא יגיד, הנה ש"ס חזקה ואני המפלט שלכם כנגד האנטי דתיים. ועכשיו כל זה שקר וכזב שהרי אני למדתי בישיבה באוקראינה ואף מספר שתיים שלי ברשימה שלמד בישיבה בירושלים".

יש בינך התחממות לחברי המועצה החרדיים?
"צריך להפריד בין האישי לפוליטי, שהרי בשביל לקיים עיר בזמן שאנחנו בקואליציה חייבים לשלב ידיים. אך בדעה שלי ולציבור הבוחרים, אנחנו תמיד נעשה הכי טוב לציבור ולעיר".

מ"מ ראש העיר אבי אמסלם
מ"מ ראש העיר אבי אמסלם
עו"ד נכט. צילום מתוך דף הפיסבוק
עו"ד נכט. צילום מתוך דף הפיסבוק
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: