מבזקים

לוויין תצפית אופק 16 שוגר הבוקר לחלל

תוכן עניינים

גאווה ישראלית: ראש מנהל החלל מפא"ת במשרד הביטחון, אמנון הררי: "שיגרנו הבוקר בשעה 4:00 את לוויין תצפית אופק 16

אהרון קלפה | י"ב בתמוז תש"פ | יום שני 6 ביולי 2020 | מערכת ישראל ניוז

אופק 16 הוא לוויין תצפית אלקטרו אופטי מתקדם מסוגו, אופק 16 שוגר לפנות בוקר לחלל והצטרף לסדרת לווייני אופק שנמצאים כבר בחלל, ושמופעלים בידי משרד הבטחון וצה"ל מזה שנים רבות. "שיגור הלוויין היה מאוד רהוט, אני אומר את זה בהרבה גאווה", אמר הררי "גם בהיבט ההכנסה של הלוויין למסלול וגם לגבי האינדיקציות הראשונות שיש לנו מהלוויין עצמו, כשעבר מעלינו בפעם ראשונה לפני כשעתיים.

"הלוויין מצטרף לפי תכנית רב שנתית, שאנחנו פועלים לממש לבניין הכוח, שנגזרת בעיקר מהצרכים המבצעיים. בשעה שהאיומים על מדינת ישראל רבים, מגווים וממקומות שונים, המענה הלווייני הוא אידיאלי כי הלוויינים שוהים בחלל 24/7, ואם יש מספר לוויינים כאלה אפשר לקבל אינדיקציה מאוד טובה על האיומים ועל ההתפתחות שלהם".

מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, שלומי סודרי אמר: "אופק 16 הוא לוויין תצפית המשלב טכנולוגיות כחול לבן, פורצות דרך, שמאפשרות לשפר את יכולת המודיעין האסטרטגי שלנו, כמדינה. הלוויין הזה מצטרף לעוד לוויינים מסדרת אופק שנמצאים כבר בחלל, ויחד עם הלוויינים האלה הוא בעצם מעצים את היכולת המודיעינית של אגף המודיעין בצה"ל.

"השילובים האחרונים של הלוויין הזה היו בשיא הקורונה. בשיא הסגר עשינו את הבדיקות וההרכבות האחרונות של הלוויין. המשימה הזו הוגדרה בתעשייה האווירית כמשימה אסטרטגית בעדיפות עליונה, לכן המשכנו לעבוד על השילובים האלה ולהשלים את הבדיקות הקרקעיות, לפני שהעברנו את הלוויין לבסיס חיל האוויר במרכז הארץ. השיא של המשימה היה היום בלילה, השלמנו תהליך של ספירה לאחור שלוקח מספר שעות, בהן אנחנו עושים בדיקות מאוד פרטניות לכל המרכיבים של הלוויין והמשגר.

"בסוף התהליך הזה משגר השביט ועליו אופק 16 המריאו לחלל. משימת השיגור הושלמה בהצלחה יתרה, כלומר – הלוויין הוצב במסלולו וכעת הוא חג סביב כדור הארץ ואפילו העביר לנו תשדורות תקינות בזמן שהוא חלף מעלת תחנת הקרקע בתעשייה האווירית. כרגע, כפי שתכננו אנחנו נכנסים לסדרת בדיקות פרטניות, לפני שאנחנו מוסרים את הלוויין הזה לשימוש מבצעי של מערכת הביטחון".

באדיבות משרד הביטחון
באדיבות משרד הביטחון
באדיבות משרד הביטחון
באדיבות משרד הביטחון
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: