מבזקים

ליעד כהן במלכת המחשבות

תוכן עניינים

למרות החזרה ההדרגתית וההססנית לשגרה, ענף המוזיקה עדיין במצב לא ברור. זה לא אומר שהאומנים הפסיקו לעבוד, להפך. הכירו את ליעד כהן ששירו החדש יוצא בימים אלו

אנקה גרינברג | א' באב תש"פ | יום רביעי 23 ביולי 2020 | מערכת ישראל ניוז

שירים ואלבומים חדשים יוצאים בשצף קצף בין הפגנות ומחאות בשל משבר הקורונה. אחד מהאלבומים שמשך את תשומת ליבנו הוא של ליעד כהן. שגם סינגל חדש מתוכו מלכת המחשבות יוצא בימים אלו. את האלבום הפיק מוזיקלית חן מצגר אדר ונוהל אמנותית בפיקוח צמוד של הזמרת ריקי גל.

איך היה לעבוד עם חן מצגר אדר וריקי גל?

"העבודה עם חן הייתה חלומית, נפגשתי עם הרבה מפיקים עד שבחרתי אותו. היה בינינו חיבור מוזיקלי ואישי יוצא דופן והוא היה התאמה מושלמת למוזיקה שלי. הוא העצים את הדרמה שנמצאת במוזיקה והוסיף קצביות ורעיונות מוזיקליים מקוריים ומרגשים. ריקי עבדה איתי באופן אישי ועם הזמן הפכה למעין מנטורית וכיוונה את הקלטות השירה. היא הוסיפה לי הרבה עומק וחוצפה. כמובן שמאוד החמיא לי שזמרת ואמנית בסדר גודל כמוה מעריכה ומאמינה בי והופכת לחלק משמעותי מהמסע הזה".

כמה זמן לקח להכין את האלבום?

"אני מרגיש שבישלתי את האלבום הזה כל חיי, השקעתי את חיי  בללמוד מוזיקה בצורה מעמיקה – לשיר, לנגן על פסנתר ולהלחין. יצא שכתבתי הרבה שירים עד שבחרתי את השירים הספציפיים האלו שנכנסו לאלבום. ועם השירים האלה אני שלם מאוד. כתבתי את השירים בשנתיים לפני שנכנסתי לתהליך ההקלטות. מאז שהחלו ההקלטות לקח עוד שנתיים עד שהאלבום היה מוכן. הושקעה הרבה מחשבה והעמקה בתהליך, לא התפשרנו".

קצת על שיר באלבום שבו הכי נחשפת מבחינה אישית  והסיפור שמאחורי

"אני מרגיש שנחשפתי בכל השירים באלבום, כל אחד מהם מספר את הסיפור שלי לאותה תקופה שבה כתבתי את השיר. אני יכול לציין באופן ספציפי את השיר "משוגע". את המילה משוגע כתבתי במילים קטנות על הדף שחלילה שלא אראה שזה מה שכתבתי על עצמי. אני זוכר שהופעתי בבית קפה קטן באחת מההופעות שהיו לפני תחילת העבודה עם חן וכששרתי את המילה 'משוגע' כל הקהל הצטרף אליי, אני זוכר שאפילו העובדים במקום שרו איתי. מכאן הגיע הראיון להביא מקהלה של 20 זמרים שהקליטו ושרו איתי את המילה הזאת, להמחיש את הקולות בראש. יחד עם הקצב והאקורדים השמחים. זה מהווה לי מעין תרפיה לנפש. הרי בכל אחד מאיתנו יש צד קטן משוגע".

איך התקבל האלבום עד כה ברדיו? לגלגל"צ עוד לא נכנסת אבל הבנו שהמבקרים שיבחו

"אני שמח על הביקורות הטובות וזה תמיד מחמיא לי שמבקרי מוזיקה מוערכים מביעים את דעתם ומפרגנים לאלבום. אני שמח גם על ההשמעות שהיו עד כה ברדיו בתחנות הגדולות והקטנות. לגבי גלגל"צ אני לא מוותר והייתי שמח אם היו נותנים לי את הדחיפה הזאת ועוזרים לי להגיע לקהל רחב יותר. קיבלתי הרבה תגובות שהמוזיקה שלי עושה טוב לאנשים והייתי שמח להגדיל ולעשות טוב לכמה שיותר אנשים".

כחלק מפרסום אומן נחשף לעיתים גם לביקורות פחות מפרגנות. איך אתה עם זה? 

"אני אקבל כל דעה וכל ביקורת באהבה כל עוד תהיה כתובה בצורה מכבדת ומכובדת".

מהי מידת ההשקעה היומיומית של אומן בתחילת דרכו? מה זה דורש ממך?

"כל חיי התאמנתי בלהיות מוזיקאי. לדעת לנגן, לשיר, להלחין ולהופיע. ומנגד הוצאת האלבום דרשה ממני לפתח כישורים לוגיסטיים ולהיות חברה של איש אחד. לעבוד באופן יומיומי בלהיות מנהל, משווק וכותב תכנים ברשתות, הנהג שמסיע את הלהקה, להשיג את האמצעים הכספיים להקלטות ולשיווק ועוד".

אילו ויתורים אתה עושה למען קריירת הסולו שנבנית עכשיו?

"היו כמה שנים שוויתרתי על נסיעות לחו"ל כדי לשמור משאבים להקלטת האלבום, אבל מבחינתי אלו לא היו ויתורים כי נהנתי מכל רגע. ליצור מוזיקה זאת החוויה הכי גדולה שיש".

יש כבר מעריצות? אילו פידבקים אתה מקבל מהקהל / מהגולשים?

"פידבקים טובים תמיד היו. אבל כשהופעתי עם השירים האלה שהקלטתי לאלבום. גם אנשים זרים שהיו נקלעים להופעה שלי, היו מגיעים להופעות נוספות ושרים את השירים. היו מוזיקאים שהיו שולחים את עצמם מבצעים גרסאות כיסוי לשירים שלי, עוד לפני שהם הוקלטו והרגשתי שבשירים האלה יש משהו שונה והם נכנסים לאנשים ללב. קיבלתי הרבה פידבקים שהשירים נשמעים כמו "משהו חדש" וכמו סגנון ישראלי חדש וייחודי. גם אני בעצמי צרכן די גדול של מוזיקה ותמיד מחפש לשמוע מוזיקה שמספרת משהו חדש ולא משוחזרת מאלפי זמרים ולהקות".

במה אתה בולט לעומת זמרים אחרים שמנסים לפרוץ?

"אני לא בתחרות עם אף אחד ויש מקום לכולם. עם זאת חושב שהגיוון מוזיקלי שיש באלבום מבחינת הלחנים סגנון ההלחנה והכתיבה הוא משהו ייחודי לי".

אילו דמויות ציבוריות הם השראה עבורך ומדוע?

"פרדי מרקורי, בגלל הדרמטיות וההתמסרות המוחלטת שלו למוזיקה, לשירה, לנגינה ולהופעה. פרדריק שופן, המלחין האהוב עליי, בגלל הגאונות, הדרמה והעושר המוזיקלי שתמיד יכולים לצמרר אותי".

בהופעת ההשקה שלך הופעת עם אלכס טופל מיציאת חירום

"כבוד גדול והיה כיף להופיע ביחד. איש אדיר, פרפורמר ורוקר אמיתי  אני חושב שגם הגרסאות המשותפות שעשינו לשירים לנצחיים שלו היו מרעננות. {תחפשו ביוטיוב)".

היכן משבר הקורונה תפס אותך? הרי האלבום יצא לפני

"לפני הופעה גדולה נוספת שקבענו בת"א ולפני שחרור סינגלים נוספים מהאלבום. זאת עובדה שמשבר הקורונה יצר נזקים רבים לכולם – כלכליים , בריאותיים ונפשיים אבל הגישה שלי היא שצריך באמת להוציא את הטוב מכל סיטואציה, את הזמן הזה ניצלתי להתחדש באופן רגשי, להתחבר לעצמי וליצור, לנגן במשך כל היום, ולא פחות חשוב לבלות קצת זמן עם איכות המשפחה הגרעינית".

מה הטיפים שאתה יכול לתת לאומן שרק עכשיו בונה את אלבומו הראשון 

"להיות חיובי ולהישאר נאמן לעצמך. להשיט את הספינה הזאת לבד יכולה להיות משימה די מאתגרת, להופיע כמה שיותר. לזכור ליהנות מהדרך ומהמוזיקה".

מהם היעדים הבאים? היכן אתה רואה את עצמך שנה מהיום?

"מופיע עם השירים הנוכחיים של האלבום שמצליחים להגיע להרבה אוזניים חדשות, מגיע לפסגות מוזיקליות חדשות ולמקומות חדשים מבחינה אישית. הייתי רוצה להמשיך ליצור שיתופי פעולה עם מוזיקאים נוספים ואומנים מעוררי השראה ועם זאת לא להפסיק ליצור ולעבוד על שירים מקוריים נוספים".

צילום | גוני ריסקין
צילום | גוני ריסקין

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: