מבזקים

"מחדל חמור ומקומם מונע את הסעתם של ילדים מוגבלים לבתי הספר"

תוכן עניינים

ח"כ דודי אמסלם יו"ר ועדת פנים התייחס היום למחדל חמור המונע הסעתם של ילדים מוגבלים לבתי הספר והם נאלצים להישאר בביתם מיואשים וחסרי תקנה.

ח"כ דודי אמסלם: "בישראל, מאות אלפי ילדים עם צרכים מיוחדים הנמצאים במסגרות חינוכיות המסייעות להם להתמודד עם מוגבלותם, מאפשרת להם לשהות במרבית שעות היום בסביבה נוחה ונעימה להם.

בשנה האחרונה נחשפתי למחדל חמור ומקומם המונע את הסעתם של ילדים מוגבלים לבתי הספר, הנאלצים להישאר בבית, חסרי אונים, מתוסכלים ומיואשים. מעל חמישה דיונים קיימתי במטרה לגבש תקנות שיאפשרו הסעה על פי קריטריונים ברורים שכל מטרתן היא לשמור על ביטחונם ובריאותם של הילדים המתוקים האלו בדרכם לבית הספר והביתה.

לצערי הרב סדרי העדיפויות שלנו לא תמיד מכוונים למקומות הנכונים ולעתים נדמה שהם עטופים בחוסר היגיון משווע. לא יעלה על הדעת כי אלפי ילדים מוגבלים ישבו בביתם רק בגלל שאף אחד לא מצא לנכון להתמודד ברצינות עם בעייתם. אין לנו שום זכות למנוע מהם להגיע בכל בוקר לבית הספר כמו כולם.

הודות לאדם יקר בשם מוטי אדרי, אבא לילדה מוגבלת שנלחם בדם לבו וסחף אותי לתוך הסיפור הכואב והאנושי שלו, נרתמתי ורתמתי את כל הגורמים הרלוונטיים במטרה למצוא פתרון שיעשה סוף למחדל הזה.

הבוקר, הצלחנו באופן נקודתי לפתור את בעייתם של מרבית מהתלמידים המוגבלים בירושלים והודות לסיוע של העירייה ומשרד החינוך הצלחנו להעניק לעשרות ילדים מוגבלים לפתוח את שנת הלימודים ברגל ימין. כולי תקווה שבקרוב מאוד יימצא הפיתרון המיוחל לכל הילדים המוגבלים בישראל, כי מגיע להם לפני כולם.

בהזדמנות זו, אני רוצה לאחל לכל ילדי ישראל, שנת לימודים פוריה ומוצלחת. שנה של הישגים חינוכיים וערכיים. מי ייתן ונזכה תמיד להושיט יד תומכת, להטות שכם מסייעת ולתת מעצמנו למען אלה הזקוקים לעזרה. שנה טובה ומוצלחת לכולנו.

ילדי החינוך המיוחד הם החוליה החלשה החשובה ביותר, וחובתה של המדינה לסייע להם. במשך שנה שלמה קיימתי שבעה דיונים בסוגיית ההסעות וציפינו שמשרד החינוך יטפל בזה, אבל אנחנו נמצאים באותה נקודה שהיינו בה לפני שנה. לכן מיד עם חזרת הכנסת מהפגרה אקדם את התקנות כהצעת חוק, ובעוד 3 שבועות אזמן דיון נוסף עם שר החינוך וראש אגף התקציבים באוצר. אולי בעוד 3 שבועות הכל יסתדר, אבל אם לא אז ששר החינוך יבוא ויסביר לעם ישראל למה זה לא נפתר".

 

 

 

מאת: בן ציון עטיה
מאת: בן ציון עטיה

 

 

2

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: