מבזקים

תִּכְלֶה שָׁנָה וְקִלְלוֹתֶיהָ, תָּחֵל שָׁנָה וּבִרְכוֹתֶיהָ

תוכן עניינים

רגע לפני הימים העצומים הללו של הימים הנוראים שכבר התחלנו אותם באמירת סליחות, יש כמה דברים שאנחנו כבני אדם צריכים להתמקד ולעצור את מרוץ החיים בכדי להבין אותם, בפרט בתקופה הזו

מאיר אוליאל | כ"ז באלול תש"פ | יום רביעי 16 בספטמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

ישנו ביטוי רווח שמקורו בפיוט מרגש אותו נוהגים לומר ברגעים האחרונים של השנה, בפרוס השנה החדשה: "תִּכְלֶה שָׁנָה וְקִלְלוֹתֶיהָ, תָּחֵל שָׁנָה וּבִרְכוֹתֶיהָ". ולה יש משמעות גדולה מאוד בחיי היום יום, ובפרט בתקופת הקורונה.

לפני כשנה עם ישראל ישב בבתי הכנסת בתפילות ערוכות מתוך תקווה ופחד של משפט אמיתי ורוחני. אז נכון היו כאלה אנשים שלמדו את משמעות התפילה ואת מה שמסתתר מאחוריה, אבל רוב עמך בית ישראל לא באמת יודעים או מתכוונים בכל מילה שמוציאים מהפה. ופה הסיפור הגדול, שאנחנו התפללנו ואמרנו "מי במים ומי באש ומי וכו'" לא באמת הבנו מה מחכה לנו במהלך השנה, והופ, התחיל איזה וירוס בסין שנקרא קורונה, ואז בישראל עוד צחקנו על זה וד"ל.

ואז הגיע פורים ופשוט העם היהודי בארץ ובעולם קיבל מכות איומות של אנשים צעירים, מבוגרים, ילדים וכו', ומי היה מאמין עד לפני שלושה חודשים שזה יגיע אלינו. וכן זה הגיע ופגע בנו קשות, אבל מי שבאמת יתבונן בתפילה זה באמת מחריד, זה לא רק תפילה, זה אמת לאמיתה מה יהיה לנו במהלך השנה.

לצערנו, עם ישראל זה עם שתמיד אומר "אצלנו זה לא יקרה", ו"אצלי זה לא יהיה", אבל דמיון לחוד ומציאות לחוד. פשוט תתבוננו קצת יותר בתפילות ובמה שנכתב שם, כי זה דברי אמת וזה לא פחות מגזר דין שכל אדם בגשמי חושש ממנו.

שנה טובה לכל בית ישראל
שנה טובה לכל בית ישראל

נקודה שנייה שהיא מאוד חשובה שצריך לכתוב, ולהגיד אותה מיד לאחר ראש השנה עם ישראל נכנס לתקופה של "עשרת ימי תשובה". בימים אלו אנחנו נכנסים למרתון של בקשת סליחה ומחילה, בכדי שנגיע ליום הכיפורים הכי נקיים שיש. אחד הדברים שכתבו חז'ל ש"דברים שבין אדם לחברו, אפילו אין יום הכיפורים מכפר", עכשיו אנחנו שואלים באמת, מי שקצת גולש ברשת או בכלל קצת שומע מה שקורה ברחוב, על ההסתה כנגד הציבור החרדי והשמאלני רוצה לאכול את הימני והערבי לאכול את היהודי והמפלגה הזאת את ההיא, אתם באמת חושבים רוצה להגיד לי שיום הכיפורים יכפר לו? זה מגוחך.

קוראים יקרים הגיע הזמן שבאמת נעשה שלום בתוך החברה שלנו ונפתח דף חדש "כי אחים אנחנו". אחד האומנים הגדולים אמר לפני כמה עשרות שנים: "אין לנו ארץ אחרת", זאת הארץ המובטחת לאבותינו הקדושים, לנו ולזרענו עד סוף הדורות. אם אנחנו לא נשתפר או ננסה לשפר אותה, אז כנראה שבעוד כמה שנים העם שלנו, העם היהודי והילדים שלנו יהיה מאלה של "כאחד העמים". אז בואו ונתחזק נדע לקבל את השני, להאיר לו/ לה פנים, ובזכות זה נזכה להיכתב בספרם של צדיקים

ונתבשר בבשורות טובות ישועות ונחמות ובביאת משיח צדקנו במהרה בימנו.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: