מבזקים

נתניהו חשף את מחסן הטילים הסודי של חיזבאללה בעצרת הכללית של האו"ם

תוכן עניינים

בנאום שנשא ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשפה האנגלית בעצרת הכללית של האו"ם, חשף את מחסן הטילים הסודי בסמוך למתקני הגז בבירות

אהרון קלפה | י"א בתשרי תשפ"א | יום שלישי 29 בספטמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

בחשבון הטוויטר שלו, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו על חשיפת : "כל חיי אני נלחם על האמת של ישראל, בין היתר באו״ם. הערב חשפתי בנאומי בעצרת האו״ם שחיזבאללה מחזיק מחסן טילים סודי בסמוך למתקני גז בביירות".

"אדוני הנשיא, גבירותיי ורבותיי, המזרח התיכון לא ידוע כמקום שמביא חדשות טובות, ומעטים ציפו שהשנה הזאת תהיה שונה. הרי המגיפה משתוללת באזור זה של העולם בדיוק כמו בכל מקום אחר.

אולם אני שמח לומר שהשנה יש לי חדשות טובות מהמזרח התיכון. למעשה, אני יכול לדווח על שתי חדשות טובות. מוקדם יותר החודש, בטקס שאירח הנשיא טראמפ בבית הלבן, ישראל חתמה על הסכמים היסטוריים עם איחוד האמירויות ועם ממלכת בחרין.

זהו הסכם השלום הראשון בין ישראל למדינה ערבית מזה למעלה מרבע מאה, וזאת הפעם הראשונה שהסכמים בין ישראל לשתי מדינות ערביות נחתמים באותו היום. ההסכמים החדשים הללו יביאו לעמינו את ברכות השלום ואת היתרונות העצומים הגלומים בהגדלת שיתוף הפעולה בתחום הסחר, ההשקעות, התחבורה, התיירות ותחומים רבים נוספים.

אין לי ספק שבקרוב, אפילו בקרוב מאוד, מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות יצטרפו למעגל השלום.

החדשות הטובות על השלום באות בעקבות שינוי כיוון חד מהנוסחאות הכושלות של העבר. במשך זמן רב מדי הטילו למעשה הפלסטינים וטו על שלום בין ישראל לעולם הערבי הרחב. במשך עשרות שנים, נבלמה כל התקדמות והייתה כבת ערובה לדרישותיהן הלא מציאותיות של הפלסטינים, כמו למשל הדרישה שישראל תיסוג לקווי 1967, שאינם ברי-הגנה, ותפקיד את ביטחונה בידי אחרים; או הדרישה שישראל תעקור עשרות אלפי יהודים מבתיהם ותבצע למעשה טיהור אתני; או שישראל תקלוט מיליוני פלסטינים שהם צאצאיהם של פליטים ממלחמה שהפלסטינים פתחו נגד ישראל לפני יותר מחצי מאה.

למותר לציין ששום ממשלה ישראלית אחראית אינה יכולה להיעתר לדרישות הללו. אולם במשך שנים רבות, רבים בקהילה הבינלאומית ביקשו להיכנע לדרישותיהן המגוחכות של הפלסטינים, וכתוצאה מכך, בזבזו זמן יקר בניסיון לקדם אשליה לא מציאותית במקום לחתור לפתרון מעשי.

למרבה המזל, הנשיא טראמפ בחר בדרך שונה לשלום – דרך שמעוגנת במציאות. הוא הכיר בירושלים כבירתה של ישראל, הוא הכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן והוא הציע תכנית שלום מעשית שמכירה בזכותה של ישראל, נותנת מענה לצרכי הביטחון של ישראל, ומעניקה לפלסטינים נתיב מכובד ומציאותי להתקדם בו אם הם יעשו שלום עם ישראל.

המבקרים טענו שכל אחד מהצעדים הללו של הנשיא טראמפ יחסל את סיכויי השלום. ובכן, הם טעו, טעות קשה. צעדים אלה קידמו את השלום. שתי מדינות ערביות החליטו כעת לעשות שלום עם ישראל, ונוספות יבואו בעקבותיהן.

מעגל השלום המתרחב לא רק שלא פוגע בסיכוי להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים, אלא מגדיל אותו. מנהיגים פלסטינים יכירו בכך שאין להם יותר זכות וטו על שלום וקידמה באזור שלנו, וכולי תקווה שבסופו של דבר המנהיגים הללו יחליטו לעשות שלום עם המדינה היהודית.

כשזה יקרה, ישראל תהיה מוכנה. אני אהיה נכון ומוכן לשאת ולתת על בסיס תכנית טראמפ כדי לשים קץ לסכסוך בינינו לבין הפלסטינים אחת ולתמיד.

גבירותיי ורבותיי, ישראל ומדינות ברחבי העולם הערבי ניצבות יחד לא רק בקידום השלום. אנו ניצבים יחד בהתמודדות מול האויב הגדול ביותר של השלום במזרח התיכון – איראן. איראן בכוונה תחילה תוקפת את שכנותיה שוב ושוב ללא רסן, ושליחי הטרור שלה מעורבים בצורה ישירה בתוקפנות ברחבי המזרח התיכון, כולל בעיראק, סוריה, תימן, עזה וכמובן גם בלבנון.

כולנו ראינו את הפיצוץ הנורא בנמל ביירות שאירע בחודש שעבר. (הפיצוץ אירע כאן) זהו הנמל בביירות. מאתיים אנשים קיפחו את חייהם, אלפים נפצעו ורבע מיליון בני אדם נעשו חסרי בית.

וכאן עלול להתרחש הפיצוץ הבא (שקף מפה). זאת שכונת ג'נאח בביירות, היא צמודה לנמל התעופה הבינלאומי, וכאן מחזיק חיזבאללה מחסן נשק סודי. המחסן הזה ממוקם בסמוך לחברת גז, אלה מיכלי גז, בדיוק כאן. זה נמצא במרחק מטרים ספורים מתחנת דלק ו-50 מטרים מחברת גז. כאן יש משאיות גז נוספות. וכל זה נמצא במרכז מגורים אזרחי, ובתים אזרחיים. עבור אזרחי שכונת ג'נאח, אלה הן הקואורדינטות (נקודות הציון).

ואני רוצה להראות לכם את הכניסה למפעל הטילים של חיזבאללה, כי זה מה שזה. זאת חברת הגז, וכאן מחסן הטילים הנפיץ.

אני אומר לתושבי ג'נאח, עליכם לפעול כעת. עליכם למחות נגד זה. משום שאם המחסן הזה יתפוצץ, תהיה פה טרגדיה נוספת.

ולאזרחי לבנון אני אומר, לישראל אין שום כוונה לפגוע בכם, אך לאיראן יש. איראן וחיזבאללה בכוונה תחילה שמים אתכם ואת משפחותיכם בסכנה חמורה. עליכם להבהיר שמה שהם עושים אינו מקובל. עליכם לדרוש מהם להסיר את המחסנים הללו.

רק לפני כמה ימים, מחסן כזה התפוצץ בעין קאנא בדרום לבנון. ומסיבה זאת, על הקהילה הבינלאומית להתעקש שחיזבאללה יפסיק להשתמש בלבנון ובאזרחיה כמגינים אנושיים.

גבירותיי ורבותיי, עלינו לעמוד מול איראן, והנשיא טראמפ ראוי למלוא ההערכה על שעשה בדיוק את זה. בראש ובראשונה, אני משבח את הנשיא טראמפ על שנסוג מהסכם הגרעין הכושל עם איראן.

בשנת 2015, הייתי היחיד מבין מנהיגי העולם שהתנגד להסכם הגרעין המביש שנעשה עם איראן. התנגדתי לו משום שלא רק שהוא לא בלם את דרכה של איראן אל הפצצה, הוא למעשה סלל אותה. התנגדתי לו משום שההגבלות על תכנית הגרעין של איראן היו זמניות בלבד ולא הותנו בצורה כלשהי בשינוי בהתנהגותה של איראן. ועכשיו איראן הפרה אפילו את ההגבלות הזמניות. בשל ההפרות הללו, בעוד מספר חודשים יהיה לאיראן מספיק אורניום מועשר כדי לייצר שתי פצצות גרעיניות. ואיראן עובדת עכשיו על פיתוח דור חדש של צנטריפוגות, ה-IR9, שיכפיל את יכולות ההעשרה שלה פי 50.

גבירותיי ורבותיי,
אין עוררין על כך שאיראן מנסה להשיג נשק גרעיני. ארכיון הגרעין של איראן, שסוכנים ישראלים הצליחו לשים עליו את ידיהם בלב טהראן, מוכיח זאת מעבר לכל ספק.

בתקופה שקדמה לחתימה על הסכם הגרעין הובטח לישראל, במיוחד על ידי ידידינו האירופים, שכל הפרה של איראן תיענה בתגובה מהירה וחריפה. אולם מועצת הביטחון לא נקפה אצבע מול ההפרות הבוטות של איראן ומול הראיות המוצקות שבארכיון הגרעין. מועצת הביטחון, המחויבת להסכם הגרעין הכושל, עדיין מסרבת לראות את מה שהיה ברור לכל מי שמבין משהו על המזרח התיכון.

במקום לבלום את תוקפנותה של איראן, הסכם הגרעין תדלק אותה ומימן אותה. לפני חמש שנים, כשהסירו את הסנקציות על איראן, מעצמות העולם פתחו את דלתו של כלוב הנמר, ואז פשוט קיוו לטוב. אולם בדיוק כפי שהזהרתי לפני חמש שנים, אנו – האנשים שחיים במזרח התיכון – סובלים מההשלכות של ההסכם המופקר הזה. איראן, עשירה יותר ומועצמת יותר, השתמשה במיליארדים שהוזרמו לתוך קופת המדינה כדי להמריץ את מסע הקטל והכיבוש שלה ברחבי האזור.

למרבה המזל, הנשיא טראמפ ראה את הסכם הגרעין הרה האסון כפי שהוא באמת, ופעל. הוא השיב על כנן את הסנקציות האמריקניות ואילץ מדינות לבחור בין עסקים עם אמריקה לבין עסקים עם איראן. הוא אף חיסל את המחבל המסוכן ביותר בעולם, קאסם סולימאני. בחודש שעבר, כשמועצת הביטחון סירבה להאריך את אמברגו הנשק על איראן, ארצות הברית הפעילה מחדש את מנגנון הסנקציות.

בעוד מועצת הביטחון חלוקה, אנחנו באזור מאוחדים. ערבים וישראלים כאחד קוראים לפעול בחריפות נגד איראן – וכשערבים וישראלים מסכימים על משהו – כדאי לאחרים לשים לב לכך.

ישראל קוראת לכל חברי מועצת הביטחון להתייצב לצדה של ארה"ב אל מול התוקפנות האיראנית, לעמוד יחד איתה על כך שאיראן תשים קץ לתכנית הגרעין שלה אחת ולתמיד, ולהתמודד יחד עם ארה"ב עם הסכנה הגדולה ביותר לשלום באזורנו.

אם תעשו כך, אני סמוך ובטוח שבשנים הקרובות נשמע עוד בשורות טובות מהמזרח התיכון.

חדשות טובות עבור ישראל, חדשות טובות עבור שכנינו הערבים וחדשות טובות לעולם, לכל מי שחותר לשלום, ביטחון ושגשוג".

נתניהו נואם באו"ם
נתניהו נואם באו"ם

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: