מבזקים

הגולש האוסטרלי לא ידע כמה הוא קרוב לכריש

תוכן עניינים

אוסטרליה: הגולש לא ידע עד כמה קרוב היה לכריש – עד שראה את צילומי הרחפן

גבריאל ודררו | כ' בתשרי תשפ"א | יום חמישי 8 באוקטובר 2020 | מערכת ישראל ניוז

גולש אוסטרלי בשנות ה- 30 לחייו שחה להנאתו במים כשלפתע הבחינו המצילים בכריש גדול שחג מתחתיו. באמצעות רחפן מיוחד שאיתר את הכריש, כרזו אנשי משמר החופים לגולש לצאת מהר מהמים, כל זאת מבלי שהוא מבין על מה המהומה. "זה היה נראה כאילו הוא נע לכיוון הרגל שלי אבל התחרט בסוף".

משמר חופים מיוחד באוסטרליה הציל אתמול (רביעי) את הגולש מאט ווילקינסון, רגעים לפני שכריש גדול תקף אותו, כל זאת מבלי שהוא יהיה מודע לכך בכלל. זיהוי הכריש התבצע באמצעות רחפן דרכו כרזו במשמר לווילקינסון לצאת במהרה מהמים.

ווילקינסון גלש באחד החופים במדינת ניו סאות' ויילס שבדרום מזרח אוסטרליה, כשלפתע איתר משמר החופים שבמקום כריש גדול שמתקרב אליו. ווילקינסון לא ראה בכלל את הכריש אולם במבט הרחפן היה ניתן לראות בבירור כיצד הוא חג סביב הגולש ומתכנן ככל הנראה לתקוף אותו. אנשי המשמר כרזו לווילקינסון כי יש בקרבתו כריש והוא יצא במהרה מהמים.

המצילים באוסטרליה נוהגים להפעיל רחפנים בנקודות פופולאריות של גלישה במטרה לאתר כרישים במים, זאת כדי לשמור ולהתריע בפני הגולשים על סכנות במים. ווליקינסון בן ה-32 סיפר ששמע רעשים מוזרים בסביבתו אך לא הצליח להבחין בכריש ולכן גילה שאננות.

רק אחרי שיצא מהמים וצפה בצילומים של הרחפן הבין עד כמה קרוב הוא היה למפגש המסוכן: "שטתי על הגלשן כששמעתי התזה של המים אבל כשהסתכלתי להבין מה זה, לא ראיתי כלום", סיפר הגולש שזכה בעבר בכמה תארים בתחום. "חזרתי לחוף בהרגשה קצת מוזרה, אז המצילים הראו לי את הצילומים והבנתי כמה קרוב הכריש היה מבלי שידעתי על כך בכלל. זה היה נראה כאילו הוא נע לכיוון הרגל שלי אבל התחרט בסוף. אני מרגיש אסיר תודה ובו בזמן גם מוזר אבל בסך הכל שמח שהכריש החליט לא לתקוף אותי".

בעקבות המקרה, החוף בו גלש ווילקינסון נסגר עד לשבוע

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: