מבזקים

נשיא המדינה: "אנחנו מתמודדים עכשיו עם שתי מגפות ממאירות, קורונה ובדידות"

תוכן עניינים

בית הנשיא מצטרף למיזם של זק"א, ׳לא משאירים אותם לבד׳ לסיוע לגיל השלישי בימי הסגר

שלום שי גיחז | כ' בתשרי תשפ"א | יום חמישי 8 באוקטובר 2020 | מערכת ישראל ניוז

בית הנשיא הצטרף הבוקר למיזם ׳לא משאירים אותם לבד׳ של זק"א לסיוע לגיל השלישי בימי הסגר ואמר: "אנחנו מתמודדים עכשיו עם שתי מגפות ממאירות: הקורונה והבדידות. שתיהן קטלניות ומסוכנות, ואסור שהמאבק באחת יגרום לנו לזנוח ולהפקיר את הבודדים והגלמודים, ולסכן כך את חייהם"

השרה לשוויון חברתי וגימלאים. ח"כ מירב כהן: "חשוב שהציבור ידע שהצלחנו להכניס סייג לסגר, לפיו ניתן לבקר אדם הנמצא במצוקה או זקוק לסיוע ולשם כך מותר להפר את מגבלת המרחק מהבית. בכוונתנו לקדם בקבינט הקורונה מתווה נוסף שיעודד אנשים לבקר בני משפחה מבוגרים שחיים בגפם".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש עם השרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן ועם יו"ר זק"א, יהודה משי זהב יחד עם מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי שם הודיע הנשיא למשי זהב כי עובדי בית הנשיא יקחו חלק במיזם וידאגו לשלומם של קשישים השוהים בגפם על ידי שיחות טלפון תדירות. במפגש, סקר משי זהב את מיזם 'לא משאירים אותם לבד' לסיוע לגיל השלישי בימי הקורונה והסגר בפרט, שנהגה בעקבות המקרים הקשים שאירעו לאחרונה, בהם נמצאו קשישים גלמודים בדירתם ימים רבים אחרי שנפטרו.

השנה, בעקבות מגבלות המאבק בנגיף הקורונה, כמות המקרים עלתה בכ-30% ביחס לשנה שעברה. מטרת מיזם 'לא משאירים אותם לבד' לחבר בין קשישים וגלמודים לבין מתנדבים ומתנדבות אשר לוקחים על עצמם לקיים שיחת טלפון פעם ביום עם קשיש, ובכך להפיג את בדידותם הקשה.

״אנחנו מתמודדים עכשיו עם שתי מגפות ממאירות: הקורונה והבדידות. שתיהן קטלניות ומסוכנות, ואסור שהמאבק באחת יגרום לנו לזנוח ולהפקיר את הבודדים והגלמודים, ולסכן כך את חייהם,״ אמר הנשיא בדבריו והוסיף כי התרגש מאוד לשמוע איך התקבל המיזם הנהדר והחשוב הזה בציבור. ״68,000 מתנדבים, בזמן קצר כל כך, זאת הצלחה כבירה, מרגשת, מעוררת תקווה. כדי להקדים תרופה לאסון, הקמתם מפעל נפלא, נרתמתם לפיתוח התרופה נגד מגיפת הבדידות.״

עוד הוסיף הנשיא: ״בימים אלה, כשהאמון והאחווה בין השבטים שלנו מתערערים כל כך, אתם גשר של פיוס, של חיבור. יהי רצון שבזכות הארת הפנים הזאת נרבה אהבה ורעות בעם ישראל.״

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי אמר בפגישה: "בית הנשיא, באמצעות העובדות והעובדים, יירתם לסייע למיזם התנדבות חשוב ומציל חיים של ארגון זק״א ״אמץ קשיש״. אנו נפתח גם אצלנו קו הרשמה למתנדבים לביצוע שיחות לקשישים ואזרחים עריריים ובודדים. ההתנדבות תכלול שיחת טלפון יומית והפגת בדידותם בשיחה מצילת חיים. במידה והעובדים המתנדבים יאתרו גם צרכי כלכלה ורווחה או סיוע ממשרדי הממשלה, יסייע חמ"ל הקורונה של המשכן במתן מענה מהיר ויעיל."

השרה לשיווין חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן ברכה גם היא על המיזם ואמרה: "בתקופת הקורונה חשוב לשמור על בריאותם של המבוגרים ולהגן עליהם מפני חשיפה לנגיף, אך לא פחות חשוב מכך, לשמור על חוסנם הנפשי. עוד לפני עידן הקורונה, כמחצית מבני ה-75 ומעלה העידו על עצמם שהם חשים בדידות ועתה, בתקופת המשבר, 33% מאוכלוסיית המבוגרים מעידה על התדרדרות.

המשרד לשוויון חברתי וגמלאים מפעיל לטובת ציבור האזרחים הוותיקים מוקד שמספרו 8840* בו ניתן, בין היתר, לקבל שיחות להפגת בדידות. כמו כן, אנחנו עושים מאמצים גדולים ע״מ להגיע למבוגרים שאינם פונים אלינו באופן ייזום ולשם כך אנו מבצעים שיחות טלפון ייזומות למאות אלפי מבוגרים, שולחים אסמסים ועוברים בין בתים של אנשים במטרה לבדוק כיצד ניצן לסייע להם. המשרד מפעיל מערך המונה למעלה מ-46 אלף מתנדבים ומתנדבות בפריסה ארצית שפועלים יחד ע״מ לסייע לאוכלוסייה המבוגרת עם מצוקת הבדידות. חשוב שהציבור ידע שהצלחנו להכניס סייג לסגר, לפיו ניתן לבקר אדם הנמצא במצוקה או זקוק לסיוע ולשם כך מותר להפר את מגבלת המרחק מהבית. בכוונתנו לקדם בקבינט הקורונה מתווה נוסף שיעודד אנשים לבקר בני משפחה מבוגרים שחיים בגפם, שכן אוכלוסייה זו סובלת מבדידות חריפה במיוחד ונמצאת בסיכון גבוה.

בימים אלו, אנו עובדים על יישום תכנית ארוכת טווח להתמודדות עם מצוקת הבדידות, המהווה אתגר לאומי ופרטיה הוצגו היום לנשיא המדינה. אני מודה לנשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, וליו״ר ארגון זק״א, מר יהודה משי זהב ואני מברכת על עבודתנו המשותפת בנושא חשוב זה."

יו"ר זק"א יהודה משי זהב הודה לנשיא ואמר: "אני רוצה להודות לנשיא המדינה על היוזמה, אין ספק שההצטרפות של בית הנשיא תסייע מאד למיזם הכה חשוב ותעודד אנשים רבים להצטרף, ואנו מברכים אותו על כך".

יו"ר זק"א יהודה משי זהב המשיך ואמר: "מתחילת השנה טיפלנו בארגון זק"א ב-136 מקרים של קשישים וגלמודים, שמצאנו אותם במצב של 'איבוד צלם אנוש', ממש כך: 'איבוד צלם אנוש'. עוד לפני הקורונה יצאנו במיזם בשם 'שכן / שכנה שים לב אם אני חסר', אם לא ראיתם את השכן יום יומיים, תעלו, נקישה אחת בדלת ותבדקו מה מצבו. הקמפיין הצליח מאד. עם פרוץ הקורונה האמנו שנושא הקשישים והגלמודים שכל כך דיברו עליהם יהיה בסדר היום. אבל לא כך היה המצב, להיפך. נצפתה עלייה של כשלושים אחוז במקרים הקשים לעומת 2019".

יו"ר זק"א יהודה משי זהב הוסיף: "יצאנו בקמפיין נוסף בשם 'לא משאירים אותם לבד', המחבר בין מתנדבים/ות לבין קשישים וגלמודים לשיחת טלפון פעם ביום. נכון להיום ישנם כ-68,000 אזרחים שהצטרפו למיזם החשוב. ממש עם ישראל ביופיו. אם כל אחד מאתנו יעצור לרגע ויחשוב על השכנים בבניין, על הקשיש או הגלמוד שגר למעלה או למטה ויהיה איתם בקשר, אפילו רק טלפוני, בטוח נציל חיים. מינימום השקעה מקסימום תוצאה".

צילום | חיים צח לע"מ
צילום | חיים צח לע"מ
צילום | חיים צח לע"מ
צילום | חיים צח לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: