מבזקים

לא רק בישראל: אירופה בדרך לסגר שני

תוכן עניינים

העולם לאט לאט ניכנס לסגר נוסף ובאירופה מתכוננים. בבלגיה יכנסו האזרחים לסגר של חודש. בגרמניה קראה הקנצלרית לבני עמה להתאחד מול תקופה קשה מאוד. בריטניה נכנסת לתוכנית רמזור

גבריאל ודררו | ל' בתשרי תשפ"א | יום ראשון 18 באוקטובר 2020 | מערכת ישראל ניוז

אחרי ארבעה חודשים בתי הקפה והמסעדות הבלגיים צריכים לסגור את שעריהם שוב למשך חודש. ועדת הייעוץ החליטה אתמול למנוע התפשטות מהירה של נגיף הקורונה. עשרים מפעילי קייטרינג מגיבים לסגירה חובה זו. "המגזר שלנו כל הזמן ממוקד, אם כי עשינו הכל בחודשים האחרונים כדי להבטיח את הבטיחות".

הגבלות חדשות באירופה, מרקל: "חודשים קשים לפנינו". בבריטניה נכנסה לתוקף תוכנית "הרמזור" ובתשע ערים בצרפת הוטל עוצר לילי. בגרמניה קראה הקנצלרית לאזרחים להישאר בבית במידת האפשר: "מה יהיה בחורף? זה ייקבע לפי ההתנהגות שלנו". באיטליה חוששים מסגר נוסף: "אם נחזור לאותה סיטואציה כמו במרץ, אנחנו גמורים".

פ קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל דחקה אתמול (שבת) בגרמנים להתאחד כפי שעשו באביב כדי לבלום את קצב התפשטות נגיף הקורונה, אחרי שנרשם שיא נוסף במספר המקרים המאובחנים היומי. "חודשים קשים לפנינו", אמרה מרקל. "מה יהיה בחורף, איך ייראה חג המולד שלנו, הכול יוחלט בימים ובשבועות הקרובים, וזה ייקבע לפי ההתנהגות שלנו".

גרמניה זכתה לשבחים רבים על ניהול המשבר בגל הראשון, אך בימים האחרונים עלו נתוני התחלואה בקצב מהיר. היום דיווחו הרשויות על שיא נדבקים יומי – 7,830. מרקל קראה לאזרחים להימנע מנסיעות מיותרות, לבטל מסיבות ולהישאר בבית במידת האפשר.

"מה עבד טוב כל כך בחצי השנה הראשונה של המגפה?", שאלה הקנצלרית. "זה שעמדנו יחד וצייתנו לכללים מתוך התחשבות ושכל ישר. זוהי התרופה היעילה ביותר שיש לנו כיום נגד המגפה והיא נחוצה יותר מתמיד".

בצ'כיה השכנה מספר המאובחנים החדשים עלה אתמול לראשונה על 10,000 ועמד על 11,105, מקרים, כך לפי משרד הבריאות. מפרוץ המגפה אובחנו 160,112 נדבקים ומתו 1,283 חולי קורונה. שר הבריאות רומן פרימולה אמר כי למרות ההגבלות שנכנסו לתוקף השבוע, הוא עדיין מצפה לעלייה בנדבקים בשבועיים הקרובים.

בינתיים, הגבלות חדשות נכנסו לתוקף בכמה מדינות אירופיות אחרות במטרה לבלום את ההתפשטות המחודשת. בפריז ובשמונה ערים נוספות בצרפת הוכרז על עוצר לילי ומסעדות, ברים, בתי קולנוע ומוסדות אחרים יכולים לפעול רק עד השעה 21:00 בניסיון לצמצם מגע בין אנשים. המדינה הציבה 12,000 שוטרים נוספים לאכיפת ההגבלות החדשות.

בעלי מסעדות רבים זעמו על ההנחיה. הסגר בגל הראשון שנמשך חודשים הרס את הענף. "יש לי זכות להטיל ספק בגישת הממשלה, אני חושב שזה צעד קטסטרופלי לתעשייה", אמר זבייר דנמור, הבעלים של כמה מסעדות ברובע המארה בפריז. דנמור אמר שהעוצר צריך להתחיל ב-23:00. "לפחות זה לא יהרוס אותנו. אין שום הוכחה שההבדל הזה של כמה שעות ישפיע על התפשטות הנגיף".

בבריטניה נכנסה לתוקף תוכנית ה"רמזור" למאבק במגפה שהציג השבוע ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, כאשר ככל שעולים בדרגה ההגבלות מחמירות יותר ויותר. בערים כמו לונדון ויורק שנמצאות בדרגה 2 לפי התוכנית נאסר מהיום על התושבים להתרועע עם אנשים ממשקי בית אחרים במקומות סגורים. מחוז לנקשייר הצטרף היום לליברפול שבדרגה 3 עם המגבלות המחמירות ביותר הכוללות בין היתר סגירה של כל הברים ואיסור להיפגש עם אנשים ממשק בית אחר גם בחלל הפתוח.

אירופה מתכוננת לסגר שני
אירופה מתכוננת לסגר שני
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: