מבזקים

קבלת רישיון כח אדם

תוכן עניינים

תחום הקבלנות נפוץ מאוד בארצנו, וקבלנים לא מעטים פועלים רבות כדי להשתלב בו. משאת נפשם של רבים היא להפוך מקבלנים רגילים לקבלני רישיון כוח אדם. קבלן כוח אדם מקבל את הסמכות לגייס כוח אדם, לקבוע את שכרם ולשלוח אותם למגוון רחב של עבודות במידת הצורך. אדם פרטי, תאגיד או ישות משפטית צריכים לפנות למשרד הכלכלה בבקשת הרישיון, על מנת לקבל אותו.

מי יכול לקבל את הרישיון?

קבלת רישיון כוח אדם מותנית בכמה תנאים שנקבעו לפי החוק בשנת 1996. התנאי הראשון הוא שמי שמבקש לקבל רישיון כוח אדם צריך להיות נקי מעבר פלילי בחמש השנים האחרונות החל מתאריך הגשת הבקשה. התנאי השני הוא קיומו של ניסיון הכרחי בניהול כוח אדם במשך שלוש שנים לפחות.

מהם השלבים לקבלת רישיון כוח אדם?

קבלת רישיון כוח אדם תלויה בכמה שלבים שעל מבקש הבקשה לעבור. לאחר שנבדק כי למבקש אין עבר פלילי והוא בעל הניסיון הנדרש, מתחילים בהליכים הביורוקרטיים:

  • השלב הראשון בתהליך הוא מילוי טופס בקשה לקבלת הרישיון. את הטופס ניתן למצוא באתר האינטרנט הממשלתי.
  • בנוסף למילוי הטופס יש צורך לצרף מסמכים שונים: קורות חיים של מבקשי הרישיון, טופס הסכמה מטעם המשטרה המעיד כי אין עבר פלילי, מסמך מאזן בוחן, תצהיר החתום על ידי עורכי דין, תצהיר התייחבות המעיד על החזקת משרד ועוד.
  • בשלב זה משרד העבודה בוחן את הבקשה שהוגשה על כל מסמכי, ואם הכול נמצא תקין, הוא מזמין את מבקשי הרישיון לראיון אישי. הראיון כולל מעבר מבחן בנושאי דיני עבודה, וכן יש צורך להביא טופס עם רשימת העובדים הנוכחיים וטבלת נתונים על מנת להכין ערבות.
  • לאחר מעבר הראיון, על מבקשי הבקשה לקבלת רישיון כוח אדם להמציא מסמכים חסרים כמו תמונות של המשרד, טופסי 102 עדכניים ממס ההכנסה והביטוח הלאומי, טופס ערבות, דיווח נתונים ועוד.
  • השלב האחרון הוא הכנת הערבות הבנקאית. ערבות זו צריכה להיות תואמת לגובה הערבות הנדרשת, ועליה להיות תקפה גם כ-3 חודשים לאחר תפוגת הרישיון.

אלה השלבים ההכרחיים לקבלת רישיון כוח אדם. אם אינכם בטוחים כיצד לנהוג בכל אחד מהשלבים, חשוב להתייעץ עם עורך דין המבין בתחום החשבונאות.

human-resource-talent-management-recruitment-employee-successful-business-team-leader-concept_147644-125

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: