מבזקים

מדינה עם רוב מוסלמי מובילה כנס מאבק באנטישמיות בראשות שר החוץ האמריקאי

תוכן עניינים

בזמן שמגפת הקורונה העלתה את רמת האנטישמיות בעולם לממדים שטרם נראו, התקיים אתמול בערב פורום הבלקן נגד אנטישמיות הראשון מסוגו אותו אירחה אלבניה, בהשתתפות שישה ראשי פרלמנט מרחבי העולם, שר החוץ האמריקאי ויו"ר הכנסת. הכנס התקיים בהובלת CAM (התנועה למאבק באנטישמיות), הפרלמנט האלבני, הסוכנות היהודית, EAJC והמרכז ל Jewish Impact

סוזן אבו רביעה | י"א בחשוון תשפ"א | יום חמישי 29 באוקטובר 2020 | מערכת ישראל ניוז

אמש, (ד') התקיים פורום הבלקן נגד אנטישמיות הראשון, אותו אירח הפרלמנט האלבני באופן מקוון. בכנס לקחו חלק בין היתר שר החוץ של ארה"ב מייק פומפיאו, נשיא הפרלמנט האירופי דוד ססולי, יושבי ראש הפרלמנט של אלבניה, קוסובו, צפון מקדוניה ומונטנגרו, ומכובדים נוספים. הכנס הועבר בשידור חי לעשרות אלפי מוקדים ברחבי העולם. במסגרת הכנס הוענק אות הוקרה מטעם CAM (התנועה למאבק באנטישמיות), והסוכנות היהודית לישראל, ליושב ראש הפרלמנט של אלבניה גרמוז רוצ'י, על אימוץ הגדרת האנטישמיות של IHRA ועל פועלו לקידום המאבק באנטישמיות. רוברט זינגר, יו"ר המרכז ל- Jewish Impact ויו"ר World ORT, סייע בתכנון וביצוע הכנס יחד עם הפרלמנט האלבני,  CAM (התנועה למאבק באנטישמיות) ובשיתוף הסוכנות היהודית ו-EAJC.

רוברט זינגר, יו"ר המרכז ל Jewish Impact ויו"ר World ORT: "זהו יום מכונן, מדובר בפעם הראשונה בה פרלמנט אירופאי מוביל יוזמה ברמה שכזו יחד עם תנועה עולמית למאבק באנטישמיות (CAM). שיתוף הפעולה המוצלח הביא לכנס ייחודי ופורץ דרך בהשתתפות בכירים מאלבניה, קוסובו, צפון מקדוניה ומונטנגרו, בראשות שר החוץ של ארה"ב, נשיא הפרלמנט האירופי, יו"ר הכנסת יריב לוין ועוד. העובדה כי אלבניה, בתור מדינה עם רוב מוסלמי, מארחת את הכנס היא מדהימה ואני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבותיה ולהיאבק באנטישמיות. אות ההוקרה שהוענק ליו"ר הפרלמנט האלבני היא אבן דרך, שמצטרפת לשינויים הרבים וקידום הסכמי השלום החדשים של מדינת ישראל עם איחוד האמירויות, בחריין וסודן, שממשיכים לבסס את מעמדה בעולם".

שר החוץ של ארה"ב מייק פומפיאו: "במהלך מלחמת העולם השנייה האלבנים הצילו את שכניהם היהודים וסיפקו להם מכסה על מנת לשרוד. זוהי עובדה מופלאה שבתום מלחמת העולם השנייה היו יותר יהודים באלבניה מאשר לפני המלחמה. מרגש לראות שמדינה עם רוב מוסלמי מארחת כנס נגד אנטישמיות, בואו נמשיך יחד לוודא שאנשים מכל המינים והדתות יוכלו לחיות זה לצד זה בשלום".

המרכז Center For Jewish Impact, הוקם על מנת לקדם נושאים שונים הקשורים לעם היהודי, ולהוות מוקד ומרכז מצוינות חדשני, בעל השפעה גלובלית לישראל ולעולם היהודי. אנשי המרכז בעלי ניסיון בינלאומי ברמת הארגונים, קהילות יהודיות וניסיון חינוכי עשיר. אחת מבין פעילויותיו הרבות של המרכז, הפועל בשיתוף פעולה הדוק עם דיפלומטים מכל רחבי העולם, היא קידום שיתוף הפעולה עם CAM והסוכנות היהודית לישראל, יחד עם הפרלמנט האלבני ו-,EAJC שהובילה לכנס זה.

צילום | המרכז ל Jewish Impact
צילום | המרכז ל Jewish Impact
צילום | המרכז ל Jewish Impact
צילום | המרכז ל Jewish Impact
צילום | המרכז ל Jewish Impact
צילום | המרכז ל Jewish Impact
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: