מבזקים

האם קיימים עב"מים וחוצנים במקורות היהודים? 

תוכן עניינים

ישנם כאלו שטוענים שאין בספרות התורנית אמירות חותכות וברורות לשאלה האם קיימים עב"מים וחוצנים במקורות היהודים, והנה לפניכם תיעוד מדויק מהתנ"ך ומספר הזוהר בתוספת צילומים המוכיחים כי אכן זה הדבר. תופעת העב"מים בספר הספרים של העם היהודי

דוד רונן | י״ח בטבת ה׳תשפ״ד | 30 בדצמבר 2023 | מערכת ישראל ניוז

הכל החל בעצם בספר בראשית וכך כתוב בפרק ו': ויהי כי החל האדם לרב על פני האדמה, ובנות יולדו להם. ויראו בני האלוהים את בנות האדם כי טובות המה. ויקחו להם נשים מכל אשר בחרו. ויאמר יהוה, לא ידון רוחי באדם לעולם, בשגם הוא בשר. והיו ימיו מאה ועשרים שנה. הנפילים היו בארץ, בימים ההם, וגם אחרי כן אשר יבואו בני האלוהים אל בנות האדם וילדו להם. המה הגיבורים אשר מעולם, אנשי השם.

בשלב הזה מתחרט ה"בוס" כי יצר את האדם בארץ, ומחליט למחות את האדם מעל פני האדמה. הוא בוחר את נח ומטיל עליו את מלאכת בניית התיבה ובה יפליגו, זוגות זוגות, כל ברואיו על מנת שכאשר ימחה המבול את כל המפלצות בנות הכלאיים, יוותרו ה"דוגמיות" הללו, וכל הבריאה תתחיל מחדש.
הפעם הבאה בה מתואר, ביופי ובדיוק רב, עב"מ וה"טייס"שלו, מתרחש בספר יחזקאל, פרק א'.
התיאור מתחיל במילים: "נפתחו השמיים". וארא והנה רוח סערה באה מן הצפון, ענן גדול ואש מתלקחת, ונגה לו סביב ומתוכה כעין החשמל, מתוך האש. ומתוכה דמות, ארבע חיות. וזה, מראייהן דמות אדם להנה וארבעה פנים, לאחת. וארבע כנפיים, לאחת להם. ורגליהם רגל ישרה וכף רגליהם, ככך רגל עגל, ונוצצים, כעין נחושת קלל. וידי אדם, מתחת כנפיהם על ארבעת רבעיהם.
בספר הזוהר ישנו תיאור מדהים, לא פחות מתיאור בן ימנו, של שבעה עולמות שונים (מאמר אדם וקין ושבע ארצות ספר בראשית.). בכל אחד מהעולמות אוכלוסייה שונה ומנהגי כל אוכלוסייה שונים מזו שבעולם האחר.
יושבי גיא: זורעים ושותלים אילנות. כל אוכלם מן האילנות יבוא, אך חיטה לא ידעו ודגנים למיניהם. חשוך הוא עולמם, והרבה חיות גדולות מהלכות בו.
יושבי צייה: אסורים באכילת כל דבר שיצורים אחרים יאכלוהו. כל העת יתורו אחר אמות המים שמתחת לפני האדמה.  בהירים הם עד למאוד פניהם ועזים משל כל היצורים האחרים. אוצרות עתק בעולמם ובתי פאר רבים. ושתי שמשות בעולמם.
יושבי תבל: כל אוכלם מן המים יבוא. שוררים המה על כל שאר היצורים ונחלק עולמם חבלים חבלים ויושביהם נבדלים בקלסתר פניהם וצבעם, ויודעים המה להחיות את מתיהם. רחוק ומרוחק עולמם מהשמש.

יושבי ארץ: צאצאיו של אדם המה

יושבי אדמה (כדור הארץ שלנו): גם המה צאצאיו של אדם. יען כי נקעה נפשו של האדם מקדרותה של ארץ עזובה. את הקרקע מעבדים הם. צמחים, חיות ולחם יאכלו. רוב עיתותיהם קודרים המה וסרי פנים ורוב מלחמות יאסרו איש על אחיו (בדיוק כמו היום) ימים ולילות ישררו בזה העולם ובשמי הלילה המזלות יהלכו. בימים רחוקים הרבו יושבי תבל לבקר בעולמם.
יושבי ארקא זורעים וקוצרים. שונה קלסתרם מקלסתרנו. נוסעים המה ושטים בכל העולמות ודוברים המה כל לשון.
לסיום: החביבים עלי ביותר:
יושבי נשייה: פרי שיחים וצמחים יאכלו, אך פטורים המה מזריעתם. גופם זעיר הנהו ותחת חותמם שני נקבים להם בגולגולתם, דרכם הם נושמים. מהירים הם לשכוח דבר ולא אחת בהיותם שולחים יד במלאכה, ישתכח מהם על מה ולמה יעשו. שמש אדומה מאירה את עולמם.
לסיכום: מוזכרות כאן שתי שמשות וגם שמש אדומה, מונחים אסטרונומיים חדשים, או כפי שנהוג לומר במקומותינו אין חדש תחת השמש. מי שרשם את הדברים באופן מדוייק כל כך, תאר בדיוק את מה שראו עיניו.
(הכותב הוא דובר העמותה הישראלית לחקר עב"מים וחיים חוץ ארציים)
בראשית פרק ו'
בראשית פרק ו'
יחזקאל פרק א'
יחזקאל פרק א'
מתוך ספר הזוהר
מתוך ספר הזוהר

2 3

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: