מבזקים

מה זה חיים מודעים?

תוכן עניינים

חיים מודעים הם אחד הכלים החשובים ביותר בימנו. הם עוזרים לנו להתפקס בחיים ולקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורנו, במיוחד שמדובר במצבים שונים ומורכבים בחיים. הודות להתמקדות בהם והמודעות העצמית שלנו ניתן להגיע להישגים כבירים בכל תחומי החיים.

מהם חיים מודעים?

חיים מודעים הם חיים בעלי מודעות עצמית לסביבה ולפעולות שונות שנדרשות מאיתנו בעת מצבים מסוימים. באמצעות מודעות עצמאית בין אם זה לסביבה או כלפי מצבים ואנשים שונים ניתן לפעול בצורה שקולה ומתאימה יותר מאשר באופן אוטומטי כפי שאנו פועלים ברוב המקרים. החשיבה והתבוננות בתוך עצמו והתאמתו למצב הנוכחי היא שמביאה לרמת סיפוק גבוהה מבלי לפתח רגשות שליליים כתוצאה מהמצב שנקלעו אליו. כך שאם לדוגמא, בוחן בבית ספר נחשק שאנו רוצים להתקבל אמרה הערה מעליבה במהלך הבחינה, כמו "אין לך את הנתונים של שחקן" במקום להיעלב ולהיפגע ניתן לקח את זה בביקורת בונה וחיובית ולא כשלילית וללמוד מזה כיצד ניתן להשתפר על מנת להיות טוב יותר בעתיד כמו שחקן מקצועי ומנוסה.

חשיבות חיים מודעים בסיטואציות בחיים

אם נשנה את תפיסת חיינו ונחיה לפי חיים מודעים, נעלב פחות ונדע למצא את חיינו בצורה הטובה ביותר מבלי להיעלב, לכעוס או לפתח רגשות שליליים שמתפתחים אוטומטית כתוצאה מהמצב מבלי לחשוב אפילו. חיים מודעים עוזרים לנו לשנות את החשיבה שלנו ולהתבונן פנימה בתוכנו. באמצעות מודעות עצמית והתבוננות בה ושינוי חשיבה ניתן לחיות חיים איכותיים יותר ומסופקים יותר. במקום לבזבז זמן על רגשות שלישיים כמו כעס, עצבנות, עלבון אישי ניתן לקחת את הרגשות השליליים האלה ולהפוך אותם לחיוביים. ובאמצעות כך ניתן ללמוד טוב יותר את השיעור לחיינו ולהמשיך בחיינו השגרתיים ומלאי התובנות.

להתחיל במודעות לחיים בגיל צעיר

אם אתם רוצים להפיק את המיטב ממודעות לחיים, כדי להתחיל זאת בגיל צעיר מאוד. בגיל צעיר נרכשים ההרגלים הבסיסיים שלנו שמלווים אותנו לאורך כל חיינו. חינוך מגיל צעיר יגרום לנו לחיות את חיינו בצורה טובה ומספקת יותר. להיות אנשים אופטימיים ומלאי חיים ולהימנע מרגשות שליליים שעלולים לפגוע בנו או לעכב אותנו בחיים. ככל שנלמד את הדור הצעיר כבר מגיל ינקות כיצד לחיות חיים מודעים כך נרוויח אנשי עבודה מסופקים יותר ומלאי אמביציה, אשר ידעו לקבל את ההחלטה הנכונה בזמן המתאים מבלי לפגוע בביטחון העצמי ובערך העצמי. מודעות עצמי אינה קשורה לרמת האינטליגנציה אלא לניסיון ומאמצים להיות מודעים לכל מה שמפריע לנו, מה שמשפיע על פעולותינו בהווה ובעתיד וכן המטרות והערכים שלנו. לחיות חיים מודעים זה להיות פתוח לידע חדש, לבחון מחדש מקומות שונים, לתקן טעויות שונות, להתמיד בניסיון ולהבין דברים קשים וללמוד לאורך כל הדרך את מהות החיים כולל הבנה לעומק של העולם מסביב והמפתח לכך הוא תרגול מגיל צעיר.

 

relaxed-adult-man-taking-breath-fresh-air-enjoying-standing-field-with-lake-background_204867-55

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: