מבזקים

מה זאת חברת אחזקה?

תוכן עניינים

חברת אחזקה חשובה עד מאוד בחיינו. באמצעות חברת אחזקה ניתן לתחזק בצורה היעילה והטובה ביותר חברות שונות ולשלוט בהם בצורה הטובה ביותר. חברת האחזקה אשר שולטת הינה חברה המחזיקה מניות בחברה וכן בעלת הון.

מהי חברת אחזקה?

חברת אחזקה היא חברה ללא פעילות פיננסית אך יש לה בעלות ומנויות על חברות אחרות שנמצאות תחתיה. לרוב חברה זאת מתמחה בתחומים רבים אך ישנים חברות שמתמחות בתחום אחד. חברת האחזקה מהווה מאין חברת אחזקות כוללת לחברות קטנות שנשלטות על ידיה. והיא מעין גוף גדול ומחזק שיכול לעשות כל מה שהוא רוצה בחברות אלו באמצעות ההון והמנויות שיש לו.

חשיבות חברת אחזקה

עם חברת אחזקה חזקה ושולטת ניתן לתחזק בצורה יעילה וטובה את החברות השונות אשר נשלטות תחתיה. לחברת האחזקה ישנם לא מעט יתרונות על פני חברות אחרות בשוק והיא גוף חזק, עוצמתי וגדול שכולל החזקת מניות בחברה כולל שליטה מלאה על החברות קטנות תחתיה.

אילו סוגי חברות אחזקה קיימים בשוק?

ישנן 2 סוגי חברות אחזקה בשוק. סוג ראשון זוהי חברת אחזקות פאסיבית, חברה זאת מחזיקה בשליטה ובמניות החברה לצורך תיק ההשקעות השלה. היא אינה פעילה מבחינה עסקית ורק שולטת בחברות. הסוג השני היא חברת אחזקות אקטיבית, בשונה מחברת האחזקות הפאסיבית, החברה האקטיבית פעילה עד מאוד מבחינה עסקית ומקימה חברות שונות במגזרים מסוימים. כל אחת מהחברות מרוויחה יפה מעסקיה ומחזיקה במניות ושליטה על חברות שונות, מה שמקנה להן כח רב ועוצמה בקרב עסקים רבים.

היתרונות של חברת אחזקה

חברת האחזקה מתהדרת ביתרונות רבים לעומת חברות אחרות בשוק. בחברת אחזקה תמצאו את היתרונות הבאים:

קשרים עם חברות שונות- באמצעות קשרי גומלין בין חברת האחזקה לחברות השונות בשוק ניתן להגדיל את כוחה של החברה אמצעות כח קנייה וכן להמשיך בפעולות השיווק ולבצע פעולות מכירה על מנת להגדיל את רווחיותה של חברת האחזקה.

ריכוז תשומות- ניתן לרכז את כל התשומות הניהוליות ואחרות ואף להקצאות תשומות לחברות אשר מוחזקות בהתאם לצרכיהם השונים.

אין חלוקת דיבידנד– חברת האחזקה מגדילה את רווחיותה באמצעות הדיבינדנה שאינה נכללת בהכנסת החברה החייבת.

קניית חברות- חברת האחזקה קונה חברות ללא חיוב במס וכן למעשה משקיעה בהם את כל הרווחים שלה, מאחר שהדיבידנד אינו נכלל בהכנסת החברה החייבת וכך למעשה מרוויחה חברת האחזקה ממנו.

מס על ניהול פעילות בינלאומית– חברת האחזקה נהנת ממס בניהול פעילות בינלאומית שהיא מבצעת, הודות למס זה שהוא גדול מאוד ניתן לנתב את ההכנסה למדינות עם שיעורי מס נמוכים והטבות מס.

הודות ליתרונות אלה הופכת חברת האחזקה לחברה חזקה, שולטת ובעל הכנסות גבוהות ביותר. הכח הרב שיש לה הן מבחינת השליטה על החברות והן מבחינת ההון הופך אותה לחברה מובילה ביותר בשוק.

 

Depositphotos_48717695_l-2015

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: