מבזקים

ח"כ משה אבוטבול מסכם ראיון אישי: "שנזכה לראות את האור הגדול של הימים הללו"

תוכן עניינים

כתב ישראל ניוז נפגש עם ח"כ משה אבוטבול ממפלגת ש"ס ושמע ממנו על המעבר מפוליטיקה מקומית לארצית, וירוס הקורונה, החיסונים שמגיעים בקרוב, חוק הגיוס ונושאים נוספים

מאיר אוליאל | כ' בכסלו תשפ"א | יום ראשון 6 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

ח"כ משה אבוטבול ממפלגת ש"ס, ראש עירית בית שמש לשעבר, החל את פעילותו הציבורית והחל משנת 1993 כיהן כחבר מועצת העיר, ממונה על אגף ההנדסה והבינוי בעירייה, סגן ראש העיר וממלא מקומו מטעם ש"ס וראש עיריית בית שמש במשך 10 שנים. בבחירות לכנסת ה- 21 הוצב במקום התשיעי ברשימת ש"ס ולא נכנס לכנסת. בבחירות לכנסת ה- 22 הוצב באותו מקום ונבחר לראשונה לכנסת. בבחירות לכנסת ה- 23 הוצב שוב במקום התשיעי ונבחר לכנסת.

מה תפקידך בכנסת ישראל?
"אני חבר במספר ועדות ביניהם ועדת העבודה הרווחה והבריאות. בנוסף לזה אני חבר בוועדת המדע והטכנולוגיה, בועדה של הקורונה ובנוסף יו"ר בשדולה למען שמירת השבת ששם נמצאים איתנו שלושים ח"כים מכל מיני מפלגות. אנחנו מדברים ודנים על הדברים החשובים שבהם אנחנו יכולים לחזק את שמירת השבת במדינת ישראל".

איך עובדים בתקופת הקורונה כאשר נפגשים פחות עם הציבור?
"ללא ספק זה מאוד מגביל בכמה תחומים. ראשית בנושא של הקבלת קהל, כאשר ביום רגיל אפשר לפגוש עשרים אנשים, אז עכשיו יש הגבלה לחמישה אנשים ודבר שני, שגם בועידות כשרוצים להזמין אורחים לא יכולים, אלא רק דרך הזום. כל האווירה בזום היא מאוד קרה ואי אפשר לבוא לידי ביטוי כמו בפגישה פנים אל פנים. מצד שני אין מה לעשות אנחנו חייבים לשמור על הבריאות שלנו, בשביל שלא נחריב את הדברים הטובים שעשינו וניפגע על ידי וירוס קטן".

לדעתך, עד מתי תימשך הקורונה ומתי יתחילו החיסונים?
"לדעתי עד חג הפסח יתחילו במהלך לחסן תחיה את צוות הרופאים ועד שיעשו על זה טסטים למי בדיוק צריך לתת לפני מי. זה יקח קצת זמן. לדעתי לא תהיה כפייה על כך שאנשים יצטרכו להתחסן, חוץ ממקומות מסוימים שאם הוא לא יתחסנו אז יהיו מוגבלים. לדוגמת יציאה לחו"ל. לדעתי יהיו "תעודות מחלים" שזה יעזור לאנשים להתנהל יותר בשחרור".

איך המדינה תעבוד מול הציבור החרדי שאולי ילחם לא להתחסן?
"אנחנו בדיוק עובדים על מכתב שגדולי ישראל יפרסמו בקרוב מאוד ויחתמו עליו, שבעצם זה יוריד מהחשש של אנשים את הפחד ממניעים בריאותיים, דוגמת פוריות".

איך אתה מסכם את המעבר שלך מהפוליטיקה המקומית לארצית?
"ללא ספק זה שתי דברים שונים לגמרי, בעיריית בית שמש הייתי ראש עיר ובכלל בשליחות שם של למעלה מעשרים וחמש שנה בכל מיני נושאים כשבעשר שנים האחרונות שימשתי כראש עיר. ועכשיו בכנסת זה לגמרי הפוך שהרי עם בעירייה זה היה בגדר של "אמור מעט ועשה הרבה" אז עכשיו זה "אמור הרבה ועשה מעט" כי העשייה היא יותר גבוהה והמילה שלך יותר עוזרת מאשר בעיר שזה דורש מלא דברים מאחורי הקלעים. דוגמה לכך כיום אני עוסק בכל מה שקשור למעונות שדרשתי לשנות נקודות מסוימות ואכן זה טופל לבקשת אזרחים".

אתה רואה את עצמך חוזר לפוליטיקה המקומית?
"יש משפט שאומר לעולם על תגיד לעולם לא" כי השאיפה היא להתקדם ואני כחלק משליחות ציבורית שגדולי ישראל שלחו אותי לכאן ואם יש אפשרות להיכנס להשפיע בעוד ועדות אז למה לא".

כראש עיר לשעבר בעיר מעורבת כמו בית שמש, מה דעתך על מה שקורה בעיר אשדוד סביב העץ אשוח שגורם לפילוג בין תושבי העיר. איך אתה היית פועל?
"המרחב הציבורי הוא מאוד חשוב ולדעתי אנשים מגיעים לארץ ישראל מכל מקום בעולם, מה שזה אומר שהם צריכים לכבד את אלה שגרים כאן במדינה יהודית. המרחב הציבורי תופס כאן הרבה מקום ועניין. אז אכן אני הייתי משתדל לא להגיע איתם לפרובוקציות ומשתדל להגיע לסטטוס קוו כדי שכולם יחיו בשלום. זה לא פשוט, אבל אם עושים זאת בדרך נקייה ומסודרת אז הכל יהיה בסדר. בפרט שיש לנו נציג יקר מאוד אבי אמסלם שיודע איך פותרים דברים כאלה, ויש לו את היכולות הללו לגמור את הסיפור כמו שאני עשיתי בבית שמש".

השבוע עברה הצעה בוועדת הפנים של הכנסת להכניס שמות לתעודות זהות של חיילים שנהרגו במלחמות ישראל. האם לא היה עדיף להתעסק בחיים, שבגלל בתקופה של הקורונה נושאים אליכם עיניים?
"שר הפנים הרב אריה דרעי, יו"ר תנועת ש"ס קידם את כל הנושא החשוב הזה ומגיע לו יישר כח עצום. לצערי אותם אנשים שבוכים למה לא מטפלים בנושאים אחרים וזה מה שמעניין אותנו, אז ממש לא. אנחנו המפלגה אולי הכי חברתית שיש ואנחנו עושים מלא דברים. בנוסף לכך, טיפלנו גם בזה, שלדעתי זה דבר חשוב מאוד לכבד לוחם שנפל בקרבות על ארץ ישראל. כבר ידוע לכל כמה שאנחנו חושבים ומתחשבים במשפחות הנופלים, כפי ששירתו רוב חבריי לסיעה כחיילים קרביים ובכלל. אז לבכות, תמיד אפשר".

איפה עומד היום חוק הגיוס ומדוע הנושא תקוע?
"אכן מי שתוקע את הכל הם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שאומר אם תהיה לנו ממשלה יציבה ונמשיך יחד, אז נעביר אותו ואם לא – אז לא. בעצם מה שהוא עושה, הוא קושר אותנו למאבקים האישיים שלו. בחורי הישיבה מאוד מסכנים מאחר והנושא הזה בכלל זה לא אמור להיות קשור אליהם".

לפי דבריך, כל מי שאומר שהחרדים מחזיקים את נתניהו בצוואר, שלא יעביר את החוק הזה בעצם זה ממש לא כך וצריך לבוא בשאלות אלו לגנץ?
"אכן, באו על ראש הממשלה אנשים גם מהמגזר שלנו ואמרו לו שמצופה ממנו להעביר את החוק בלי קשר. עדיף שיעשה לפני שנצא לבחירות, בשביל לא להכניס סכום כל כך גדול של בחורים ומעולם הישיבות לכאן ולשם".

מהו סוד ההצלחה האישית שלך?
"אני שמח שאני מעביר הרבה נושאים שצריך לטפל בהם שאף אחד לא עשה אותם לפני. אכן שיננו הרבה נושאים בספר החוקים לדברים טובים יותר, עבור תושבי ישראל. יש לי הרבה דוגמאות כגון: הפקס, שביטלנו כדי שהציבור החרדי יוכל להשתמש במקסימום הנדרש, שהרי הוא לא נמצא במדיה וברשת וזכינו לעזור. וכך בעוד נושאים רבים".

מה תאחל לקוראים של אתר ישראל ניוז בתקופה זו?
"חג חנוכה שמח ושתישמרו על עצמכם ועל הילדים שלא יהיו בעיות עם האש של נרות החנוכה. כמובן בד בבד לשמור על מרחק, פחות חיי חברה כי אין ברירה. מאחל שנזכה לראות את האור הגדול של הימים הללו, בעזרת השם".

באדיבות המצלם
באדיבות המצלם
באדיבות המצלם
כתב ישראל ניוז מאיר אוליאל בראיון עם ח"כ אבוטבול. באדיבות המצלם
באדיבות המצלם
באדיבות המצלם
ח"כ משה אבוטבול באדיבות המצולם
ח"כ משה אבוטבול
באדיבות המצולם
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: