מבזקים

חבר הפרלמנט הצרפתי בביקור בלניאדו: "ציבור יוצאי צרפת מכיר תודה עמוקה לכל הצוות"

תוכן עניינים

מאיר חביב חבר הפרלמנט הצרפתי: "עשרות אלפי חברים מהקהילה הצרפתית בנתניה ואיזור השרון מקבלים טיפול מקצועי ומסור בבית חולים לניאדו"

שמואל אזואלוס | כ' בכסלו תשפ"א | יום ראשון 6 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב הגיע לסיור בבית חולים לניאדו, מלווה על ידי חבר מועצת העיר נתניה אבי סלמה. הנהלת לניאדו, בראשות המנכ"ל מר נדב חן והסמנכ"ל מאיר מרק הציגו בפני האורחים עשייה אינטנסיבית שבוצעה במחלקת טיפול נמרץ קורונה ומחלקת קורונה בשמונת החודשים האחרונים.

במהלך הסיור עלו סוגיות שונות הנוגעות לטיפול רפואי בקהילה הצרפתית תושבי נתניה והשרון, בראש ובראשונה מכשול השפה. בלניאדו קיים פרוייקט יחודי ובו משתתפים עשרות מתנדבים, המבצעים עבודת תרגום מצרפתית לעברית, ומתווכים בין המטופלים לצוות הרפואי והסיעודי שאינו דובר את השפה.

מיזם ההתנדבות הוא תוצאה של שתוף פעולה מבין צוות לניאדו, ארגון הגג של יוצאי צרפת בישראל קליטה ועיריית נתניה. "הבעיה המרכזית היא של הדור המבוגר שלא מצליח להתגבר על לימוד השפה ולא יכול לתקשר עם הצוות הרפואי. התרגום והתיווך הם קריטיים להצלחת הטיפול הקליני" אמר אבי סלמה.

מנכ"ל לניאדו, נדב חן הציג בפני חבר הפרלמנט וחבר מועצת העיר אתגרים פיננסיים איתם מתמודד בית החולים, כבית חולים ציבורי אשר מעניק שירות לכל הפונים אליו, אך לא זוכה לתקצוב ותמיכה בצורה שוויונית ממשרדי הממשלה. "העובדה שאנו נאלצים לצאת בקמפיין גיוס המונים עבור בניית מחלקת טיפול נמרץ חדשה בבית חולים שמשרת כחצי מליון תושבי מדינת ישראל, ללא השתתפות של ממשלת ישראל, מעידה יותר מכל על חוסר השוויון. בהקשר הזה ראוי לציין את העמידה של ראש העיר הגב' מרים פיירברג-איכר ומועצת העיר לימין בית החולים, דווקא בתקופה פיננסית מאתגרת עבורנו" אמר מנכ"ל לניאדו.

חבר הפרלמנט מאיר חביב סיכם את הביקור ואמר "חברי הקהילה הצרפתית בנתניה והשרון סומכים עליכם. אתם הצוות שברגעי חולי מצילים את חייהם ומטפלים במקצועיות ומסירות. אני מתרגש להיות פה ולראות איך בתוך שמונה חודשים הצלחתם להוריד דרמטית את ממוצע ימי האשפוז של המטופלים במחלקת קורונה, הודות ללמידה מהירה מאד של המחלה, על ידי הצוות הרפואי הנפלא בלניאדו. ציבור יוצאי צרפת מכיר תודה עמוקה לכל הצוות ולהנהלת בית החולים. אעמוד לימינכם בכל מה שאדרש".

דוברות לניאדו
דוברות לניאדו
דוברות לניאדו
דוברות לניאדו
דוברות לניאדו
דוברות לניאדו
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: