מבזקים

תעודות הוקרה הוענקה למצטייני השב"כ: "השב"כ מגן על חיינו גם על הדמוקרטיה"

תוכן עניינים

נשיא המדינה העניק תעודות הוקרה למצטייני שירות הבטחון הכללי: "אנשי השב"כ משמשים לנו חומת מגן איתנה, בלתי נראית, שחוצצת, מגנה, מסכלת, מסירה מעלינו איומים ומאפשרת לנו אזרחי ישראל, לקיים חיי שגרה"

שלום שי גיחז | כ"ד בכסלו תשפ"א | יום חמישי 10 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין העניק תעודות הצטיינות ל- 14 עובדות ועובדי שירות הביטחון הכללי במהלך ביקור במתקן הארגון החדש. במפגש שהתקיים בטרם הוענקו התעודות היום (חמישי) השתתפו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן.

שש המצטיינות ושמונת המצטיינים הינם עובדי שב"כ ותיקים וצעירים שמילאו תפקידם תוך מימוש ייעוד וערכי הארגון באופן יוצא דופן.

בין המצטיינים השנה:

א', ראש שלוחת צפון הרצועה במרחב דרום. א' היווה את הגורם המרכזי להנעת האיסוף המודיעיני בבניית תמונת המודיעין ובמהלכים שהובילו לשינוי המציאות המבצעית מול הג'יהאד האיסלאמי בעזה.

ש', ראשת מדור פיתוח סייבר באגף הטכנולוגי. ש' הביאה לפריצות דרך אסטרטגיות במבצעים מניבי מודיעין ערכי ברמת השירות וקהיליית המודיעין. ש' הביאה להישגים משמעותיים בתחום מבצעי הסייבר, מיצוי יכולות, והכוונת הפיתוח. ש' מהווה סמכות מקצועית בתחומה, בעלת יכולת ניתוח ואבחון יוצאת דופן לצרכים בעולמות המודיעיניים והטכנולוגיים. עבודתה של ש' מהווה סמן לתו תקן איכותי וגבוה אשר מוביל להישגים מקצועיים משמעותיים בתחום מבצעי הסייבר.

א', מנהל באגף המבצעים אשר לצד תפקידו המבצעי והסיכולי בארגון, יזם פרויקט מתנדבים ופועל ללא הרף עבור שיפור רווחתם ובריאותם של מאות ואלפי נזקקים בכל יום. כיום, מתוך יוזמתו של א', פועלים אלפי מתנדבים בכל הארץ עבור ניצולי שואה, חיילים בודדים, משפחות מעוטות יכולת וחולים. א' מהווה השראה בתוך הארגון ומחוצה לו בדוגמה אישית ובהיותו מודל לחיקוי.

ס', ראש צוות חוקרים אשר היה ממובילי החקירות בפרשת חטיפת שלושת הנערים בקיץ 2014, ועמד בראש צוות החקירה אשר חשפה וסיכלה תשתית טרור מסוכנת של ארגון החזית עממית. ס' הוביל צוות חקירות אשר תוצריו הביאו להצלת חיי אדם רבים. יזם פעולות ורעיונות חדשניים אשר הניבו מודיעין ערכי.

אות מפעל חיים הוענק ל-ר', עובדת בארגון מזה 52 שנים, אלמנת צה"ל. ר' נבחרה למצטיינת אגפית פעמיים בתחום פועלה. ההיסטוריה של מדינת ישראל שזורה בחייה ובפועלה של ר', החל משירותה כחיילת בחטיבת המחקר של אגף המודיעין במלחמת ששת הימים, לביקור סאדאת ב-1979 במהלכו ליוותה את הנשיא ורעייתו, ואירועים משמעותיים רבים בהם השתתפה. על מסירותה ועבודתה המקצועית זוכה ר' לפרס מפעל חיים.

הנשיא העניק למצטיינים תעודות הוקרה ואמר: ״אתם, כל אחת ואחד מכם – גיבורי הזמן הזה. בזכותכם, בזכות הפעילות היומיומית שלכם, אנחנו ישנים בשקט. בשמי, בשם כל אזרחי מדינת ישראל, תודה. אנשי שירות הביטחון הכללי משמשים לנו, אזרחי ישראל, חומת מגן איתנה, בלתי נראית, שחוצצת, מגנה, מסכלת, מסירה מעלינו איומים ומאפשרת לנו אזרחי ישראל, לקיים חיי שגרה".

הנשיא הדגיש: "השב"כ לא רק מגן על חיינו. השב"כ מגן גם על הדמוקרטיה הישראלית. והוא מחויב על פי חוק לערכי הממלכתיות הישראלית. זו משימה רגישה. אחראית בצורה יוצאת דופן. ואתם עומדים בה בכבוד".

הנשיא התייחס אל הנשים המצטיינות ולסיפורה של ר׳ שקיבלה הוקרה על מפעל חייה ואמר: ״שמחתי לראות שמחצית מהמצטיינים הן מצטיינות. אני מקווה שזה ימשיך כך, ורק יתגבר. ריגש אותי במיוחד לקרוא על רות. רות, אלמנת צה"ל, עובדת בארגון 52 שנה. ב-34 השנים האחרונות היא מרכזת את תחום הרווחה הרפואית ונפגעי תאונות העבודה בשירות. היום היא זוכה בפרס מפעל חיים. כל הכבוד לך. כל הכבוד לכולכם. בעבורכם המצוינות, איננה אירוע חד פעמי. היא דרך חיים. הדרך שלכם. כל אחת ואחד מכם. דרכו של הארגון שלכם".

בתום דבריו ציין הנשיא את יצחק אילן ז"ל, סגן ראש השב"כ לשעבר שנפטר מקורונה, ״ישראלים רבים אינם יודעים, עד כמה הם חבים לו את חייהם״, אמר הנשיא.

"בעוד כמה שעות נברך כולנו כל בית ישראל, ״על הניסים ועל הנפלאות ועל התשועות ועל המלחמות שעשית לאבותינו בימים ההם ובזמן הזה". המשיכו לעשות לנו ניסים ונפלאות בזמן הזה ובזמנים הבאים. אין כמוכם. תודה לכם", חתם הנשיא את דבריו.

מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש המקדים עם המצטיינים: ״אנחנו מטפלים בקורונה, אנחנו לא שוכחים לרגע את הביטחון. המאבק הוא אותו מאבק – להצלת חיים. אתם הצלתם, יחד עם חבריכם הרבים שאותם אתם מייצגים כאן, הצלתם חיים רבים. מצילים חיים רבים. אנחנו עובדים על זה. ראש השב"כ נמצא אצלי מדי שבוע, לפעמים יותר, כדי לדווח וגם להחליט על אותן פעולות שמצילות חיים, אני מודה לכם על כך וכל אזרחי ישראל מודים לכם על כך".

מדברי ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן בטקס: ״אנו מוקירים היום נבחרת של עובדים שבלטו בשנה החולפת בעשייתם למען ביטחון ישראל. קבוצה של נשים וגברים בעלי תפקידים ותחומי עיסוק שונים שבעשייתם משלבים בין הצטיינות למצוינות. אתם אלו המקדמים יוזמות, מפצחים אתגרים, מובילים אנשים תוך מתן דוגמא אישית והופכים רעיונות למציאות. היכולת הזאת- ליזום ולבצע גם את מה שלא נעשה מעולם, היא תרגום מדויק של רוח החזון שלנו: ״להקדים בכל זמן ומקום״. על כך אני מודה באופן אישי לכל אחד ואחת מכם".

מדבריו של נציג המצטיינים, ס': "החבורה המופלאה של המצטיינים שנבחרו כאן, לא באים לעבודה. האנשים כאן באים לשנות, להזיז, להציל חיים, ולסכל טרור. אלה אנשים שלא מסתפקים בעשיית המוטל עליהם, הם רוצים עוד ועוד. הם לא מקבלים את המילה "אי אפשר" כתשובה, הם לא יסתפקו ב"בסדר" או ב"יהיה בסדר". הם ישאפו לחדש ולהניע. פורום שכזה הוא פורום של תקווה. אנשים שנותנים תקווה פשוטה למדינה בריאה ומצליחה- חברתית, כלכלית וביטחונית. אנשי השב"כ נמצאים מאחורי הקלעים. בצניעות, במקצועיות, בנחישות ובתעוזה מאפשרים לעם הזה לחיות בשלווה".

צילום | קובי גדעון/לע״מ
צילום | קובי גדעון/לע״מ
צילום | קובי גדעון/לע״מ
צילום | קובי גדעון/לע״מ
צילום | קובי גדעון/לע״מ
צילום | קובי גדעון/לע״מ
צילום | קובי גדעון/לע״מ
צילום | קובי גדעון/לע״מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: