מבזקים

ניצל ממצולות הכינרת השתקם והתארס

תוכן עניינים

מידי פעם אנחנו שומעים על פעולות ההצלה של כונני איחוד הצלה, אך סיפור כזה מרגש מזמן לא שמענו. מדובר בבחור שטבע בכנרת, ניצל, השתקם והשבוע התארס

שמעון כהן | כ"ח בכסלו תשפ"א | יום שני 14 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

השבוע התארס בצפת בחור שלפני כ-6 שנים למד בישיבת כנסת ישראל בטבריה טבע בכנרת וניצל. מי שהציל את הבחור הוא מתנדב איחוד הצלה עדי סרור שמשחזר את הרגעים הגורליים: "זה קרה בדיוק שסיימתי את הסטאז' שלי באיחוד הצלה. הייתי אמור לצבור 100 קריאות. זה קרה בקריאה ה- 101. הייתי בבית לאחר תפילת שחרית, ולפתע קיבלתי קריאה על בחור שטבע בטיילת. הגעתי למקום ראשון, והצטרף אלי דורון קומיש. מצאתי בחור ישיבה מונח על המדרכה בלי דופק ונשימה. מיד התחלנו בפעולות החייה. כוחות מד"א חברו אלינו, הדופק חזר והוא פונה לבית חולים. השבוע התקשרה המשפחה כדי לבשר שברוך השם הוא התארס, והתרגשתי מאוד".

הבחור חיים אושרי ברגה מצפת התארס אתמול, וזה לא פשוט בכלל. על מה שעבר על הבחור מאז ועד האירוסין מספר האבא, ירון: "חסד גדול עשה איתנו השם. חיים אושרי היה בגיל 17.5 שהלך עם חבר לטבול בכנרת לפני התפילה. הוא נכנס ולא יצא. הוא שהה במים כמה דקות. לאחר ניסיונות החייאה וכמעט קבעו לו מוות, חזר לו הדופק. הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ בטבריה ואחר כך בחיפה. 3 חודשים הוא היה ללא הכרה, ותשעה חודשים הוא היה צמח. לאחר שנה הוא השתחרר לבית להמשך טיפול. ורק לאחר חצי שנה מהשחרור הוא התחיל לדבר ב"ה".

באותו יום שהבחור חיים אושרי התעורר והתחיל ללכת, בבית החולים כולם הריעו לו. ירון: "הרופאים שאלו אותי, אצל איזה רבנים הוא התברך? כי זה נס רפואי. עניתי להם שאלו ברכות של כולם, ובעיקר בורא עולם שחס על חייו. ועכשיו ברוך השם בגיל 23.5 הוא התארס עם בת שגרה 100 מטר מהבית שלנו. הוא עדיין מתקשה בכמה פעולות פשוטות, אבל אנחנו מודים לקב"ה שזכינו לרגע הגדול הזה. ואני מודה לכל מי שהיה שותף בהצלה שלו".

זכיתי לשוחח מעט עם החתן. הוא לא זוכר כלום מאותו יום קשה. אבל הוא ביקש להוסיף שביום האירוסין הוא סיים את מסכת יומא. נאחל לו הרבה בריאות ושיזכה להקים בית כשר ונאמן בישראל.

באדיבות המשפחה
באדיבות המשפחה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: