מבזקים

"השלום עם בחריין משמש כמודל למדינות נוספות באזורנו"

תוכן עניינים

נשיא המדינה: "שלום עושים בין אנשים ובין עמים. אנו מלאי תקווה כי הפלסטינים, יצעדו גם הם את דרך בניית האמון ההדדי, שיתוף פעולה והשלום"

שלום שי גיחז | כ"ח בכסלו תשפ"א | יום שני 14 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח טלפונית היום (ב') עם מלך בחריין, חמד בן עיסא בן סלמאן אאל ח'ליפה וברך אותו לכבוד היום הלאומי שיצוין בבחריין בעוד יומיים: "היום הלאומי הנוכחי מציין שנה מלאה בהתפתחויות היסטוריות בין ישראל ובין בחריין ואיחוד האמירויות. ההתקדמות ביחסים ביננו לא הייתה יכולה להתרחש ללא ההחלטה ההיסטורית והאמיצה של כבודו המלך חאמד לכונן שלום חם עם ישראל."

"השלום עם בחריין כבר משמש כמודל למדינות נוספות באזורנו," הוסיף הנשיא ואמר: "בחרנו להשקיע כבר מהרגע הראשון בשיתופי פעולה בתחומי הכלכלה, בחדשנות ובבריאות. אנו מלאי תקווה כי הפלסטינים, יצעדו גם הם את דרך בניית האמון ההדדי, שיתוף פעולה והשלום."

מוקדם יותר הבוקר אירח הנשיא משלחת חברתית של מובילי דעת קהל מבחריין ומאיחוד האמירויות. "אהלן וסהלן, ברוכים הבאים", ברך הנשיא את המשלחת בערבית ועברית. הנשיא שמע מהחברים על הביקור המרגש שלהם בפעם הראשונה בישראל ואמר: "שלום עושים בין אנשים ובין עמים, ההגעה שלכם לכאן היא צעד נוסף בדרכנו לקשרים חמים בין המדינות, אני מאחל לכם ביקור מוצלח ושמח לפגוש אתכם כאן בירושלים."

ד"ר מאג'יד א-סראח' מאוניברסיטת דובאי וממובילי המשלחת אמר: "לבקר בפעם הראשונה בישראל במסגרת משלחת הוא רגע היסטורי. ישראל היא דוגמה ראשונה במעלה של סובלנות באזורנו, זהו עידן חדש של שלום ויציבות בין בני אדם". משאאל א-שאמרי ממלכת בחריין אמרה: "כאישה הבחריינית הראשונה המבקרת בישראל זהו כבוד גדול עבורי לפגוש את הנשיא. אנו מוצאים את ישראל כמקום של שלום, שגשוג וחיים משותפים."

חברי המשלחת בהובלת עמי דרי העומד בראש פרויקט שארקה, הם פעילים חברתיים ומובילי דעת קהל משלושת המדינות, איחוד האמירויות, בחריין וישראל שהקימו יחד את "שארקה"- שותפות בעברית, העוסקת בחיבור בין אזרחי המדינות. "שארקה" שואפת להוביל מיזמים חברתיים להסברה ישראלית כדי לחזק את ההיכרות ולתווך את מדינת ישראל לעולם הערבי, ובכך גם ליצר שותפויות בין צעירים אמירתים לישראל.

בין חברי המשלחת – אמג'ד טאהא מבחריין, פאטמה אל-הארבי, ואנשי אקדמיה ועסקים נוספים.

צילום | מארק ניימן/לע"מ
צילום | מארק ניימן/לע"מ
צילום | מארק ניימן/לע"מ
צילום | מארק ניימן/לע"מ
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: