מבזקים

תלמידי נתניה מאירים את לבבות הקשישים: "זה מאוד משמח שצעירים מגיעים לבקר אותנו"

תוכן עניינים

בחג חנוכה תושביה הוותיקים של נתניה לא נשארו לבד: קהילת נטלי שירותי רפואה, ארגנה הדלקת נרות חנוכה עם תלמידי בתי ספר ומחלקת אזרחים ותיקים בעיר, הדלקת נרות משותפת עם קשישי הקהילה

אנקה גרינברג | א' בטבת תשפ"א | יום רביעי 16 בדצמבר 2020 | מרכת ישראל ניוז

במשך שמונה ימי חג חנוכה יגיעו עשרות תלמידי בתי ספר בנתניה לבתיהם של קשישים מלווים באנשי הגיל השלישי שחברים בקהילה התומכת, כדי להדליק איתם נרות חנוכה. שליו בוחבוט, ליטל בוהדנה וחן חסון, תלמידות כיתה יב' בבית הספר אורט יד לבוביץ', הגיעו לביתה של בלה סולומון, ניצולת שואה ואם שכולה. הן קיימו יחד איתה את מצוות החנוכה, הדליקו יחד את הנר החמישי, שרו את שירי החג ואכלו יחד סופגניות.

מי שארגנה את המפגש היא אורית עזגד מנהלת התנדבות בחינוך באגף העל יסודי, את המחויבות החברתית של התלמידים.

בלה סיפרה שהיא מאוד התרגשה מהמחווה ושזה משמח אותה במיוחד בתקופת הקורונה: "אנחנו סגורים הרבה זמן בבתים וזה תמיד כיף. במיוחד כשצעירים באים לבקר כי זה מחזיר אותי לתקופה שאני הייתי צעירה. היו זמנים טובים". בלה, שהיא גם יקירת העיר הוסיפה: "הגיעו אליי שלוש בנות מתוקות ומקסימות. הדלקנו יחד נרות, הצטלמנו וכיבדתי אותן בלביבות שהכנתי והיה לנו מאוד מאוד נחמד".

"דיברנו הרבה והן סיפרו שבקיץ הן הולכות להתגייס", המשיכה בלה. "אני מאוד מאוד נהנית מהביקורים האלה. יש עוד תלמידים שמגיעים לבקר אותי וזה עוזר ומשמח לראות צעירים שמגיעים לבקר אותנו. הם שואלים שאלות ומתעניינים וזה עוזר עם הבדידות".

שלושת התלמידות שהדליקו יחד עם בלה את הנרות סיפרו: "הרכזת של המעורבות האישית בבית הספר פנתה אלינו במסגרת מבצע של העירייה 'מאירים את החג יחד עם ותיקי העיר'. התרגשנו מאוד להיפגש עם ניצולי שואה ולשמח אותם לקראת החג". עוד הן הוסיפו: "המפגש היה מעשיר מאוד וזה מחמם את הלב לשמח את ותיקי העיר בימי החג".

הפעילות המבורכת של התלמידים יחד עם הקהילות התומכות של נטלי שירותי רפואה, מגיעה ברקע נתונים מצערים שעלו בסקר שערך מכון ERI עבור ג'וינט אשל בזמן הגל השני, לפיו: 31% מהקשישים במדינה סובלים מדיכאון ו-36% מהם חשים בדידות. עוד עולה כי כל זקן שני בישראל מדווח על הדרדרות בתסמיני שבריריות, כשליש מדווחים על פגיעה תפקודית וכ-47% דיווחו כי הם נמצאים במצב נפשי ירוד.

תוכנית קהילות תומכות בנתניה, פועלת במסגרת המחלקה לטיפול באזרחים ותיקים במינהל רווחה ושירותים חברתיים בעיריית נתניה ומופעלת על-ידי נטלי שירותי רפואה. במסגרת השירותים, מסופק סל שירותים מגוון שנועד לתת מענה לצרכים שונים של מבוגרים אשר מעדיפים להמשיך לגור בביתם בביטחון תוך שמירה על עצמאותם, פרטיותם ואיכות חייהם, בתוך כך חיבור ללחצן מצוקה ושירותים רפואיים 24 שעות ביממה, פעילויות חברתיות שבועיות, פעילויות העשרה, סיוע בתחזוקת הבית ועוד. בנתניה מופעלות מספר קהילות שונות ונטלי קהילות תומכות בערים ורשויות ברחבי הארץ.

https://youtu.be/VNYwpNJTeLE

צילום | שליו בוחבוט
צילום | שליו בוחבוט
צילום | שליו בוחבוט
צילום | שליו בוחבוט
שליו בוחבוט, ליטל בוהדנה וחן חסון מדליקות נרות עם בלה סולומון צילום | שליו בוחבוט
שליו בוחבוט, ליטל בוהדנה וחן חסון מדליקות נרות עם בלה סולומון
צילום | שליו בוחבוט

 

 

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: