מבזקים

מכון וינגייט השיק פרויקט פיתוח ובינוי בהיקף של 218 מיליון ש"ח

תוכן עניינים

תנופה משמעותית לספורט הישראלי: במעמד שר התרבות והספורט חילי טרופר, הושקו היום לראשונה פרויקטי הפיתוח והבינוי של מכון וינגייט העתידני בהיקף של 218 מיליון ₪

רן לוי | א' בטבת תשפ"א | יום רביעי 16 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

מכון וינגייט השיק היום (ד') פרויקט שדרוג מתקנים ותשתיות כחלק מפרויקט האצת הצמיחה במשק. עוד יוקם במסגרת הפרויקט בניין עתידני ורב תכליתי שישמש משכן לאומי עבור נבחרות ישראל השונות. השר טרופר אישר תקציב של 56 מיליון ₪ למטרת שדרוג מתקנים קיימים והקמת מתקני בית לאומי לאיגודי האתלטיקה, הטניס, השחייה, ההתעמלות, הג'ודו, כדורעף החופים והטיפוס.

באירוע ההשקה הציג מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי הדמיות ומיזמים שונים שיבוצעו במסגרת הפרויקט שיהווה שדרוג משמעותי למכון וינגייט ומיצובו כמשכן ספורט בסטנדרטים בינלאומיים להם חיכה עולם הספורט בישראל.

אצטדיון האתלטיקה במכון יזכה לשדרוג משמעותי ביותר בסך 12 מיליון ₪ ויהווה בית לאומי לנבחרות האתלטיקה. השדרוג יכלול שיפוץ מסלול הריצה, בורות ומשטחי קפיצה, משטחי הטלה, שדרוג התאורה, והטריבונות.

יוקם מתקן טניס לאומי עבור נבחרות הטניס שיכלול 8 מגרשים, ביניהם 2 מחימר. 2 מגרשים יזכו לקירוי בעלות של 8 מיליון ₪. הבריכה האולימפית הוותיקה אשר הוקמה בשנת 1971 תעבור שיפוץ נרחב ותותאם לאימוני נבחרות הכדור-מים, שחייה צורנית ושחייה, בעלות של 8 מיליון ₪.

איגוד ההתעמלות יזכה להרחבת שטחי האימון  באולמות ברלין ואולם באג הישן בעלות של 3.3 מיליון ₪.

באולם נבחרת הג'ודו גברים יוחלפו מערכות המיזוג בעלות של 250 אלף ₪.

יוקם מתקן אימונים לאומי לנבחרת הכדורעף חופים בעלות של 2.2 מיליון ₪. המתקן יכלול 5 זירות  משחק.

מתחם לאומי נוסף שיוקם הוא קיר אימון לענף טיפוס הבולדרינג המתפתח בישראל שיבנה לנבחרת ישראל בעלות של 800 אלף ₪.

במסגרת הפרויקט יבוצע שדרוג מקיף לנושאי בטיחות ונגישות בקמפוס הישן של המכון בהיקף של 12 מיליון ש"ח. לוח הזמנים הצפוי לסיום כל עבודות  הוא דצמבר 2021.

שר התרבות והספורט חילי טרופר:"בתקופה מאתגרת זו אנחנו מביאים בשורה גדולה לכל מי שהספורט הוא דרך חיים עבורו. ההשקעה והפיכתו של המכון למתקדם וחדשני תעניק מענה רחב והוא יהווה בית ברמה הגבוהה ביותר שזקוק לו הספורטאי, כפי שקיים בעולם. חשיבות הפרויקט היא עצומה ואני רוצה להודות לכל האנשים שלקחו חלק, למנכ"ל משרדי רז פרויליך ולאנשי מכון וינגייט".

מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי: "אני מברך את שר התרבות והספורט חילי טרופר על החלטתו להקצות תקציבים אדירים בהיקפם להשקעה ופיתוח של מכון וינגייט המכון הלאומי למצוינות בספורט דווקא בעת הזו. זהו צעד ענק לספורט ההישגי בישראל וציון דרך היסטורי בהתפתחותו של המכון שעבר לבעלות המדינה לפני שנתיים וחצי. ספורטאי ההישג של ישראל ראויים למתקני אימון איכותיים כמו עמיתיהם מרחבי העולם עימם הם מתחרים. הפרויקטים הללו יביאו  להרחבת המכון והגדלת היקפי הפעילות של ספורטאים מהארץ והעולם שיבואו למכון וינגייט  למחנות אימון וייהנו מהתנאים המצוינים שיש לנו ולישראל להציע. ההודעה משמחת שבעתיים על רקע הישגיהם הנפלאים של ספורטאים המתאמנים בדרך קבע במכון".

יו"ר המועצה הלאומית לספורט הנכנס, אריק פינטו: "כשחילי פנה אלי, שאלתי אותו שאלה אחת – האם אפשר להשפיע. מיד ענה לי שכן. בעיניי, ספורט מעניק לכל ילד וילדה את הזכות לחלום ולהגשים ואף יותר מזה הוא מגביר עוזר לחוסנה הלאומי של המדינה. אני אשמח לתרום מהנסיון שלי לגיבוש אסטרטגיה ותכנון ארוך טווח".

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרוייליך: "אני גאה על כך שהצלחנו בזמן קצר להביא לבשורה גדולה מעין זו. מכון וינגייט יהפוך לביתם של כלל הספורטאים והספורטאיות בישראל, המתקן הרב תכליתי יכשיר את מכון וינגייט לשמש כבית לאומי לספורט בישראל ויספק מעטפת וכלי לעבודה מקצועית על מנת לממש את הפוטנציאל של כל ספורטאי לקצור השיגים והצלחות. גם אם לא אנחנו נגזור את הסרט, חשוב היה לנו לבסס את התשתית לספורט הישראלי.

עוד נכחו באירוע: יו"ר המכון יקי אנוך, ראש מנהל הספורט עופר בוסתן, מנכ"ל הוועד האולימפי  גילי לוסטיג, יושבי ראש איגודי האתלטיקה, הטניס והכדורעף. והספורטאים יעקב טומרקין ואלכס חזנוב.

צילום | אבי שי
צילום | אבי שי
צילום | אבי שי
צילום | אבי שי
צילום | אבי שי
צילום | אבי שי
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: