מבזקים

צ'רלי אזריה: "יעלון מציג בצורה לא נכונה את אירוע הירי בחברון"

תוכן עניינים

צ'רלי אזריה, אביו של החייל מחברון, אלאור אזריה, תקף אתמול יום חמישי, את שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון בטענה כי יעלון אינו מציג בצורה נכונה את האירוע בו היה מעורב בנו.

"יעלון שחרץ למעשה את דינו של אלאור אזריה, ממשיך לסלף את העובדות ודבק באגדת 11 הדקות. תגובתו של הלוחם לסכנה הברורה והמיידית ארכה שלוש שניות בדיוק. לאחר שהתפנה מפינוי חברו שנדקר, הבחין אלאור  שהמחבל חי ובועט. הוא דרך את נשקו ב-90 מעלות וירה באופן מבוקר על מנת לנטרל את הסכנה. הדבר ארך, כאמור, שלוש שניות בדיוק".

את הדברים האלו אמר צ'רלי אזריה בתגובה לדברי יעלון שכיהן כשר הביטחון בתקופה שבה התחיל משפטו של אזריה. בשיחה גלוית לב שערך יעלון עם חניכי התנועה הקיבוצית הוא אמר כי לאחר הפרשה מצא עצמו לבד כמי שצריך להגן על הצבא. "תקפו בכנסת את הרמטכ"ל על זה שהוא לא נותן גיבוי לחייל, אמרו שהוא גיבור, ואני מעל במת הכנסת הגנתי ואמרתי הוא לא גיבור, הוא חייל שסרח. אחר כך כשעלו הפוליטיקאים אל בית המשפט אמרתי: 'מי שיקבע את הוראות הפתיחה באש זה המפקדים, ולא ראשי כנופיות כאלה. מרזל, חזן וכל מיני וליברמן בראשם, לצערי'".

על דברים אלו, אמר צ'רלי אזריה בתגובה: "יעלון הוא האחרון שיכול לדבר על ערכים. המושג הנשגב 'מפקד' מושתת, בראש וראשונה על אחריות ומנהיגות. יעלון הסיר מעליו את האחריות ובחר לנטוש חייל בשדה הקרב. מוטב לו שלא יתהדר בערכים שאינם מנת חלקו".

 

"הילד חוזר הביתה בלי חיוך"

לפני כשבועיים פורסם כי זמן מה לפני אירוע הירי, שוחח צ'רלי אזריה עם המג"ד של בנו והתלונן בפניו: "הילד חוזר הביתה בלי חיוך, אומר שהוא לא יודע מה יש למ"פ ולס' נגדו. אני לא יודע מה קורה לו. הוא מספר שפעם אחת הם הלכו למעצרים והשאירו אותו עם העצור עד 22:00 בלילה בלי אוכל, והוא מחייג אליהם ולא עונים לו. אני לא מבין למה לוחם עם מוטיבציה כזו גבוהה… אני לא מבין".

לפני כן פורסם כי חיילי הגדוד שבו שירת אזריה מאיימים במרד, ואומרים כי "אם יורשע, כל הגדוד יערוק". הם סיפרו על ירידה במוטיבציה: "רצינו לזרוק את הנשקים. לוחמים עברו לשרת באפסנאות ובשק"ם, לא רוצים להיות לוחמים".

 

מאת: עופר תמיר 

צילום: אבשלום ששוני

 

%d7%a6%d7%a8%d7%9c%d7%99-%d7%90%d7%96%d7%a8%d7%99%d7%94

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: