מבזקים

"מוזיקה אצלי זה חיבור בין נשמות"

תוכן עניינים

שמואל בכור זמר ומוזיקאי רק בן 21 לא נשוי עם שאיפות גבוהות להצלחה בתחום המוזיקה ולדעתו מוזיקה זה דרך עוצמתית שבה הוא מעביר רגש ערכים ועידוד

מאיר אוליאל | א' בטבת תשפ"א | יום רביעי 16 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

איך נכנסת לתחום המוזיקה?
"מוזיקה אצלי זה מגיל מאוד קטן, ההורים שלי מספרים שבזמן שעוד הייתי קטן ברגע שהיו משמיעם שירים הייתי שמח ורוקד בלול. במשך השנים התחברתי מאד למוזיקה ולנגינה וזה מתבטא בכך שהייתי שומע הרבה שירים כשבהמשך גם הייתי מתופף על סירים בבית כמו כל ילד ואכן במשך השנים התמקצעתי בזה כשבהמשך היה לי סט תופים גדול וגם תופפתי בדרבוקה וכולי. כשגדלתי יותר התחברתי מאד לנגינה על אורגן ופסנתר והצלחתי לפענח את הנוסחה של הנגינה בהם כבר בגיל 8. כיום אני עדיין לומד ואוהב מאוד את הכלים שעושים את המוזיקה".

איך התחלת עם הפרק הזה של שירה מול מיקרופון?
"לפני תקופה באזור השנה שעברה עברתי תקופה נפשית שהיה לי בה הרבה מאוד עומס ואי צדק. פשוט לא ידעתי איך להתמודד עם זה. במקרה יצא לי לשבת עם חבר באולפן שלו כשביחד שמענו וניגנו שם שירים. בין השירים שהיו שם היה שיר שנקרא "אל תעזבי ידיים" של עקיבא תורג'מן ומאוד התחברתי למילים של השיר. הרגשתי חיבוק מהשיר הזה. משהו שקשה לי להסביר במילים והחלטתי שאני מוציא על זה קאבר. הקלטנו ובנימה זו אדגיש שאני חששתי מאד והוא זה שדחף אותי להקלטות, הוא מוזקאי גדול ונחשב. הוא מאד אהב את ההגשה שלי בשירה והגוון קול שלי
וב"ה זה תפס יפה מאוד אצל אנשים שגם פנו אלי ואמרו לי שהשיר הזה מאוד מחזק ומעודד אותם בתקופות וברגעים קשים. מסתכם במאות סיפורים כ"כ מגוונים שאתה מודה על מה שעברת ועל המקום בו אתה חי ובכלל השיר עצמו תפס מאד יפה אם זה ברשתות החברתיות כשביוטיוב לבד זה הגיע ל 11 אלף צפיות עד כה. שם הבנתי בעצם מה כוחה של מוזיקה והחלטתי שאני ממשיך קדימה מול המיקרופון ולהמשיך לעשות עוד טוב בעולם ולתת לאנשים הרבה כח דרך המוזיקה שלי".

אנשים פונים אליך היום לשיתופי פעולה או שמציעים לחנים ושירים?
"אכן יש אנשים רבים מכל מיני מגזרים שהציעו ועדיין פונים אליי אם זה לבצע דואטים ביחד או לכתוב לי שירים וכו'
ודעתי בעניין כרגע זה שלאחרונה התחלתי לכתוב שירים ואני רוצה להגיע עם זה כמה שיותר רחוק שהכוונה היא לכתוב לעצמי יום אחד שיר שיבטא אותי ואת מי שאני ולגבי שיתופי פעולה אף פעם לא שולל".

כאחד שמגיע ממשפחה חרדית שכבר ידוע על היחודיות שלה בחיי הקהילה, איך זה להיכנס לקהל כל כך גדול ומגוון?
"ברוך השם במוזיקה שלי אני לוקח אותה למקומות טובים וחיוביים בשביל שאנשים מכל הסגנונות ישמחו ויזדהו ויתחברו, וכן זה בהתחלה היה לי קצת מוזר, אך ברגע שאתה יודע מה אתה עושה ולאיפה אתה שואף אז כל החומות נופלים בשביל המטרה הנעלה הזאת".

מהי מוזיקה בשבילך?
"בגדול מוזיקה זה דבר מאוד קשה מהרבה זוויות מבחינה רוחנית מבחינה גשמית, וגם פיננסית. אני יודע שאם לא הייתי נכנס לזה מראש, אז כנראה שבחיים לא הייתי עושה את הצעד הזה וזה אכן מקום עם הרבה כישלונות וגם שאתה לא יודע להעריך מה תהיה ההצלחה שלך, אבל ברגע שידעתי והאמנתי שאני יכול, וראיתי את ההשפעה הגדולה הזו פשוט דחפתי את עצמי בשביל ההצלחה והשליחות שלי בדבר ובעז"ה אני גם יגיע רחוק, תמיד צריך לשאוף ושואף קדימה".

מה החלום הכי רחוק שלך שתרצה להגיע?
"החלום שלי זה להופיע בקיסריה אבל אני יודע שהדרך שלי עוד ארוכה מאוד בשביל להגיע למקום הזה, ואני לא מתבייש לחלום. בלי שאחלום לא הייתי מגיע לשום מקום".

כבחור חרדי איך זה להתחבר לקהל שלא היית רגיל עליו בחיי היום יום?
"קודם כל המוזיקה שלי זה מוזיקה שאני עובד עליה בשביל שכולם יתחברו ויזדההו איתה וזה לא משנה לי מי המאזין, חרדי, חילוני, ימני, או שמאלני כולם בעיני שווים בלי הבדל דת השקפה גזע ומין כי מוזיקה אצלי זה חיבור בין נשמות. ולדעתי זה הדבר האמיתי, וכל מה שהוא לשם שמים סופו להתקיים".

מה התחביבים שלך ביום יום?
"הדברים שאני אוהב לעשות מדי יום זה לקום בבוקר להתפלל ולהגיד 'מודה אני' שזה הכרת תודה לבורא עולם
שנותן לנו עוד יום לעשות עוד טוב בעולם הזה שזה לא מובן מאליו. בבקרים אני לומד תורה בחברותא ובהמשך היום אני מתעסק בסטיילינג ואופנת גברים".

מה דעתך על להופיע באירוע מעורב?
"יש לי ערכים ברורים שאני אף פעם לא יופיע בפני קהל מעורב שרוקד, אבל כשהוא יושב ומאזין זה בסדר מבחינתי
אבל לגמרי זה ניסיון קשה".

תשתף את הקוראים של ישראל ניוז על ההיכרות שלך עם שרולי ברונכר
"זה היה בערב תשעה באב בדרך לכותל היה לי חבר שהכיר לי את שרולי ששם נפגשנו ודיברנו על מוזיקה ועל איך לראות ואיך אפשר לעשות דברים ביחד ונשארנו בקשר ואכן כבר כמה ימים לאחר מכן התכתבנו בוואטצפ ודיברנו על שירים סגנונות ועל דרך שאנחנו יכולים להוציא מזה דברים טובים ובכלל כשנפגשנו שוב דיברנו על הרבה נושאים שבחיים ובכלל שהבנתי עד כמה שרולי הוא אדם מוכשר ומדהים. שרולי אמר לי שמתאים לי השיר רסיסים והבחירה היא שלו ומגיע לו שאפו גדול על הבחירה הזו ובכלל על הסבלנות שלו כל הזמן הזה באופן אישי".

מה דעתך על ההצלחה האישית המטורפת של הקאבר הנוכחי רסיסים?
"לגמרי הצלחה נהדרת ב"ה ומה שעובדים עליו קשה אז רואים לאחר מכן את הפירות יגעת ומצאת תאמין ואמן שזה ימשיך לעשות טוב לאנשים ושימשיכו להנות מהמוסיקה שאני עושה".

איך אתה מקבל לפעמים תגובות לא מכבדות של אנשים על השירים שלך?
"אני יודע שאני עושה את ההכי טוב שרק יכול להיות מצידי לא כולם חייבים לאהוב אותי. תגובות לא טובות לפעמים גם בונות אותי לוקח הכל בפופרציה וכן, תמיד יש את האנשים מהצד שרוצים לראות שאני לא מצליח, או שאני נופל וזה ממש לא יקרה אז שימשיכו לקנאות, לא מתרגש"

המון אנשים שואלים מתי אתה מוציא שיר משלך. יש לך תשובה בשבילם?
"אני שואף מאוד גבוה מעצמי. אני בשאיפה שיום אחד אכתוב לעצמי שיר כמו שאמרתי למעלה. יש המון הצעות לשירים וכו' לא שולל אף פעם יכול להיות שבסוף אקח כתיבה או לחן של מישהו אחר כמובן רק אם ארגיש קשר וחיבור אמיתי לדבר, ובכלל שארגיש בו את עצמי".

מילה לסיום ממך לקוראים?
"חשוב לי מאוד שאנשים יבינו את המטרה שלי במוסיקה שלי. ברגע שאני יודע שאני מבחינתי מציתי את עצמי ביצירה כזו או אחרת ,ואנשים מתחברים ואוהבים אז אני את שלי עשיתי, אני באמת מעביר מסר דרך המוסיקה שאני עושה בשביל שאנשים יהנו או יתעודדו, אני יודע מה זה עשה לי באופן אישי אחרי הסיפור שלי. המסר שלי לכל מי שקורא את זה בכל תחום שהוא, גם אם לא מאמינים בך או אפילו שמזלזלים בך או ביכולות שלך, אם אתה אוהב את מה שאתה עושה תלך עם האמת שלך עד הסוף. לסיום אני מאחל לעצמי ולכם שנזכה לראות את האור האמיתי שבתוך כל אחד מאיתנו".

תגובת היוצר, המפיק, והמעבד המוכשר והשותף לדרך בקאבר הנפלא של שמואל בכור שרוליק ברונכר שיתף אותנו
"ההיכרות ביננו היתה בדרך הקראית לגמרי כמו שהוא סיפר על אותה פגישה בליל תשעה באב ומישם ראיתי בחור רציני שרוצה לעבוד קשה בשביל להצליח ופונים אלי הרבה אנשים שמדברים והם לא רציניים בגלל שגם חסר להם תקציב או ממיליון סיבות אחרות והוא באמת שמר על קשר ודיברנו איזה שיר מתאים לו ואני אמרתי לו "רסיסים" גם בגלל שלזמרים מתחילים זה הכי מומלץ, להוציא קאבר וגם כי זה היה מתאים לו לסיפור חיים שלו הפרטי וככה התחלנו והבאנו פה עיבוד שונה לגמרי מהשיר המקורי והבאנו פה משהו יותר חדיש ומצד שני אנחנו גם רצינו להביא בקליפ את האישיות של שמואל וככה זה יצא".

כמי שעמד לצידו שעות מה אתה מנבא לו בהמשך?
"הוא רק בתחילת הדרך אבל כן יש לו הרבה כישרון בקול המיוחד שלו והמתיקות בקול שלו בזרם המזרחי לעדין שזה משהו באמצע כזה ויש לו הרבה ייחודית  ואני תמיד אומר לכל אומן צעיר שהרבה עבודה קשה מביאה תוצאות יפות וכזה הוא שמואל ואין לי ספק שהוא ימשיך כך אז הוא יגיע רחוק בעזרת השם".

אתם תעבדו על עוד שירים בהמשך?
"אפשרי תמיד, עכשיו רק סיימנו את השיר רסיסים בא ניתן לזמן לעשות את שלו ואני באופן אישי מאחל לו בהצלחה ענקית".

https://youtu.be/vUFhbyD1ntY

צילום | יהודה ארגמן
צילום | יצחק קלמן
צילום | יהודה ארגמן
צילום | יהודה ארגמן
צילום | יצחק קלמן
צילום | יצחק קלמן

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: