מבזקים

"יוזמת אברהם לשלום של הנשיא טראמפ כבר יצרה סדרה שלמה של פריצות דרך"

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם היועץ הבכיר לדונלד טראמפ, נשיא ארה"ב ג׳ארד קושנר במעון ראש הממשלה בירושלים

יצחק דנן | ו' בטבת תשפ"א | יום שני 21 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרות המשותפות: ״זהו עונג אמיתי לקבל אותך היום בירושלים. אני אומר זאת היום כי מחר אתה ג'ארד, תנהיג משלחת ישראלית-אמריקנית משותפת למרוקו יחד עם היועץ לביטחון לאומי שלנו מאיר בן שבת. זה ביקור פורץ דרך שיזרז את נרמול היחסים בין ישראל למרוקו.

אני זוכר ג'ארד שב-2017, כשהנשיא טראמפ קרא לך לראשונה לקדם את מאמציו להביא שלום למזרח התיכון, כל המומחים לכאורה התנגדו למינוי. אני מבקש ממך לא לקחת את זה אישית. הם עושים את זה גם לי. כעת אנחנו יכולים להגיד שאותם מתנגדים טעו.

במהלך השנים פגשתי אנשים מוכשרים ממדינות שונות שניסו לקדם שלום במזרח התיכון. רבים מונו על ידי ממשלותיהם, חלק מונו על ידי ארגונים בינלאומיים וחלק מינו את עצמם. לכולם היו ערכים וכוונות נעלים. כולם לחמו להותיר את חותמם, אך רק מעטים נחלו הצלחה גדולה ממך ג'ארד.

יוזמת אברהם לשלום של הנשיא טראמפ כבר יצרה סדרה שלמה של פריצות דרך: שלום עם איחוד האמירויות הערביות, עם בחריין, עם סודאן וכעת שלום עם מרוקו. אלה ארבעה הסכמי שלום בחודשים ספורים ויהיו עוד. אני מאמין שיהיו עוד רבים אם נפעל בהתאם למדיניות הזאת.

ובעשייה זאת, חיזקת שוב בהצלחה מנהיגות אמריקנית במזרח התיכון. בעשיית השלום הגברת מאוד את מעמדה של ארצות הברית באזור. בנוסף לקידום שלום בין מדינות ערביות לישראל, היה לך תפקיד רב חשיבות בתכנית השלום של הנשיא טראמפ. זו תכנית השלום המציאותית היחידה שהוצגה עד כה. היא עונה על האינטרסים הבסיסיים של הביטחון הלאומי של ישראל.

אתה יכול להיות גאה בתרומתך לנרמול היחסים בין ישראל לעולם הערבי והמוסלמי ולשלום במזרח התיכון.

ברצוני להודות לנשיא טראמפ על תמיכתו האיתנה ומנהיגותו, על כל מה שהוא עושה למען מדינת ישראל. אני חושב שכולנו חבים לו חוב גדול. אנו חבים חוב גדול על פעולותיו הגדולות ומנהיגותו. ההישגים האלה יחזיקו מעמד, כמו הסכמי השלום האלה. אני מודה לך ג'ארד וברצוני להודות לכולכם על שסייעתם למאמץ הגדול הזה. לעולם לא נשכח זאת. תודה לכולכם״.

 

צילום | עמוס בן גרשום/לע"מ
צילום | עמוס בן גרשום/לע"מ

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: