מבזקים

אורחים מכוכב אחר: האם חזרנו ללילות הזוועה של שנות התשעים?

תוכן עניינים

אזהרת צפייה: בשנים האחרונות התעמעמו מעט הזיכרונות הקשים מהאירועים שהתרחשו בארץ, המוגדרים בקרב חוקרי העבמ"ים בשם הלא מחמיא: השחתות בקר. האם חזרנו לזוועת שנות התשעים?

דוד רונן | ו' בטבת תשפ"א | יום שני 21 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז
הכותב הוא דובר העמותה הישראלית לחקר עב"מים וחיים חוץ ארציים

מדובר בתופעה המתרחשת באלפי מקומות ברחבי העולם ומתייחסת לבעלי חי מסוגים שונים, כאשר המכנה המשותף לכולם הן כמה עובדות: האחת, ישנה פגיעה בבעלי החי בעודם בחיים. מוצאים חלקים פנימיים שלמים, ללא דימום ולעיתים הגופות אינן מרקיבות בקצב הרגיל. לעיתים ישנה עדות של קבוצות של בני אדם, אודות צפייה בעצמים בלתי מזוהים (עב"מים) ערב, או לילה לפני מציאת הגופות, לעיתים באותו יום.

מגוון בעלי החי הינו ללא הגבלה: כבשים, פרות, סוסים ואף דגים. בישראל "זכינו" לרוע הלא מוסבר הזה כמה פעמים. הבולטות שבהן הם האירועים הבאים: האירוע במושב פורת בו נפגעו כארבעים כבשים וכלב. האירוע בשדה עוזיה בו קבוצת כבשים הנעולה בתוך דיר, חוררה בפניהן וחלקים שלמים הוצאו משם. לילה קודם לאירוע, חזו תושבי המושב בעב"מ מרחף מעל יישובם.

אחיו של בעל הדיר הינו עובד בכיר במשרד הביטחון ומומחה בחיתוכי הלייזר המשוכללים ביותר. על פי עדותו, אין סיכוי כי מדובר היה בפגיעת בעל חי, או התעללות של בני אדם כלשהו, לאור העובדה כי החתכים בוצעו במכשיר שלא קיים כמוהו ברחבי העולם. הווטרינר שהוזעק למקום לא ידע את נפשו מרוב תדהמה.

גם במושב קלחים ארע אירוע מזוויע דומה, כאשר שני חמורים נפגעו בצורה דומה וחלקים מגופותיהם הוצאו בשלמותם וללא דימום כלל. גם כאן, נותר הווטרינר בהלם מוחלט ולא יכול היה להסביר מי ומה פגע בחמורים האומללים. שעות אחדות בטרם התגלתה הזוועה, חדרה אלומת אור עצומה אל חדרי הבית ויושביו התעוררו בבהלה.

הבוקר (ב') הגיע עמית אלון מדביר במקצועו אל מקום עבודתו ולהלן התיאור מפיו אודות מה שראו עיניו: "הגעתי בשעה שמונה וארבעים לשדה באזור כוכב הירדן. שם, במהלך טיפול הדברה שביצעתי במקום נתקלתי בגופה, ככל הנראה של ארנב, כשחלק גופו העליון חתוך לגמרי בחתך נקי ומדוייק. באזור הגופה לא היו סימני מאבק, או עקבות מסוג כלשהו. נמצאו טיפות דם בודדות. על מחצית הגופה שנותרה, היו חתכים נוספים".

בבדיקות שערכו ד.ר ואנשיו חברי העמותה הישראלית לחקר עב"מים וחיים חוץ ארציים סוכמו בינתיים תוצאות הבדיקה המיידית שנערכה באירוע כך: "בבדיקות שעשינו, כולל הגדלה ממשית של אזורי החיתוך ושפות הפגיעה במרכז הגופה, לא נמצאה עדות לנגיסת בעלי חי. חיתוך עם מכשיר כירורגי ארצי, פגיעת אדם רעב ( וזו ל א בדיחה), וכמו כן, היות ולא נמצאה זליגת דם בכמות ההגיונית לסוג זה של פגיעות, לא ניתן אלא לסכם לעת עתה, כי עד להמצאת הוכחה חד משמעית, סיבת הפגיעה המחרידה איננה תופעה מוכרת וכי ייתכן והפוגעים הם "האחרים".

צילום | עמית אלון
צילום | עמית אלון
צילום | עמית אלון
צילום | עמית אלון
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: