מבזקים

הנשיא טראמפ ינצח בבחירות באמצעות החוקה

תוכן עניינים

ג'ים וורישוק חבר במועצת המנהלים של המפלגה הרפובליקנית בפלורידה, יצא בהצהרה חד משמעית: החוקה האמריקאית תגיש את הניצחון לידיו של דונלד טראמפ

רות קרייתי | ז' בטבת תשפ"א | יום שלישי 22 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

ג'ים ווירשוק יודע מה הוא מצהיר, בהיותו קולונל בדימוס של חיל האוויר האמריקאי, אשר שירת במשך כמעט 30 שנים כקצין מודיעין בכיר בעניינים פוליטיים-צבאיים. כיום הוא יו"ר הוועד המנהל של מחוז הילסבורו והמפלגה הרפובליקנית (FL) ויושב במועצת המנהלים של המפלגה הרפובליקנית של פלורידה.

לדבריו, בימים האחרונים מאז שבית המשפט העליון של ארה"ב החליט לא להמשיך בתביעה בטקסס, רבים ביקשו ממנו הסבר מה באמת קרה עם החלטתם לא להמשיך במשפט בטקסס, מה יקרה הלאה והאם יש אסטרטגיה בטוחה שתביא ניצחון טראמפ?

החוקה האמריקאית מעולם לא העניקה לבית המשפט העליון את הכוח להחליט על שום דבר בנוגע לבחירות. הכוח הזה שייך לבית הנבחרים שייפגש ב-6 בינואר. "אין סמכות נעלה או סופית על מחוקקים במדינה בכל הנוגע לבחירות, אפילו לבית המשפט העליון אין את המילה האחרונה על זה, וזו עובדה", אמר ג'ים ווירשוק.

הנשיא טראמפ ידע שהתיק ייסגר מסיבות אלו: אחת מעורכי דינו של טראמפ היא אשתו של מארק לוין מרשויות החוקה המובילות, כמו רבים אחרים בצוותו המשפטי של טראמפ. עורכי דין ומומחים רבים אחרים למשפט חוקתי ידעו זאת עוד לפני שהמשפט נידון בבג"ץ האמריקאי, ומסרו לטראמפ כי הטיעון חלש והתיק לא ישמע. גם מארק לוין הודיע שהיא לא תישמע בתוכנית הרדיו שלו, והוא צדק. שופט בית המשפט העליון צדק בהחלטתו כשטען כי מדינת טקסס אינה רצינית כפי שטענה בנוגע להחלטה ולמעשה, אם התיק היה נשמע בבית המשפט, אזי היה נקבע תקדים נוראי בהתבסס על האופן שבו הוא גויס והוצג. הנשיא טראמפ לא צריך שבתי המשפט ינצחו, הוא צריך רק שמחוקקי המדינה יעשו את העבודה שלהם.

אז מה הולך לקרות כעת?

התרחיש הראשון על פי דבריו של ג'ים ווירשוק: המחוקקים לא יהיו מרוצים וייתכן שיחושו שנשללו מהם זכויותיהם ב-6 בינואר כשהקונגרס ימנה את הקולות), המחוקקים במדינה ישנו את האישורים שלהם לנשיא טראמפ, כל כך, לארבע המדינות שנכללו במשפט המקורי של טקסס בבית המחוקקים וכנראה אפילו באריזונה ובנבאדה. אין ספק, זה יוביל לקרב משפטי פנימי בתוך המדינות. אבל לפי סעיף 2, סעיף 2 לחוקה, למחוקקים במדינה יש את המילה האחרונה על בחירת הזוכה במדינתם. אין ספק שזה יכעיס את מושלי המדינות הנוגעות בדבר ש"אישרו באופן בלתי חוקי" את התוצאה, ומדינות שחוקקות באופן בלתי חוקיות השוללות ממחוקקים במדינה את סעיף 2 שלהם, סעיף 2 של הרשות החוקתית. מדינות יגידו, "יש לנו את הזכות. אנחנו לא נסוגים". אני מצפה מהתובע הכללי של המדינה לומר, "נתראה בבית המשפט".

התרחיש השני על פי ג'ים ווירשוק: בית המשפט העליון הוא בין הפטיש לסדן. אין להם את הכוח לומר למחוקקים במדינה להתעלם מהחוקה ולציית לחוק הפדרלי כי החוקה גוברת באופן אוטומטי על החוק הפדרלי.

למרות דחיית התיקים לשימוע בבית המשפט העליון בארה"ב, ולמרות כל ההשלכות לזה טראמפ ינצח. החוקה תנצח בבחירות האלה ותוביל את הנשיא טראמפ לכהונה שניה בבית הלבן.

מקור: https://reseauinternational.net/le-president-trump-gagnera-lelection-grace-a-la-constitution/

 

צילום | רויטרס
צילום | רויטרס
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: