מבזקים

חשיפה בלעדית: מחדל בקופות החולים במתן חיסוני הקורונה

תוכן עניינים

מחשיפה בלעדית של ישראל ניוז עולה, כי קופות החולים שולחות מסרונים למטופלים ללא ביקורת ובקרה. גם לאותם מטופלים הרגישים לפניצילין ולאלרגיות חריפות

אבי יעקובוביץ | ט"ו בטבת תשפ"א | יום רביעי 30 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

משרד הבריאות קורא לציבור להגיע להתחסן בקופות החולים, ואתמול ברוב הדר תקשורתי חגגו מעל חצי מיליון מחוסנים. מחשיפה ישראל ניוז עולה כי עשרות אלפי מטופלים בעלי רגישות לפניצילין, חשופים לתגובה אלרגית קשה לחיסון הקורונה. הדבר עלול לסכן את חייהם בצורה חמורה, למרות שרגישותם מופיעה בתיקם הרפואי.

הבוקר ממידע שהגיע לישראל ניוז התחילו בשתי קופות החולים להתקשר לפציינטים. אין ביקורת ולא בקרה לסובלים מרגישותף דבר אשר ושום בתיק הרפואי שלהם. מדובר מחדל ממשי כאשר אנשים שלא יודעים, או ששכחו, נופלים קורבן למחדל הזה. ישנו דיווח שהגיע לידי מתוך משרד הבריאות על 658 מקרים שהגיבו בצורה חריפה לחיסונים.

חשוב לציין, כי ה: FDA החליט כשאישר את חיסוני הקורונה, כי יש לדחות את מתן חיסוני הקורונה במקרי אלרגיה חמורים המצריכים אשפוז.

גורם בכיר במשרד הבריאות מציין בשיחה עימי הבוקר: "בהחלט מדובר במחדל, שעלול לפגוע באותם מטופלים בעלי אלרגיות ורגישות לפניצילין. מחשיפתך, צריך להיות מערך ביקורת ובקרה על אותם בעלי רגישויות בכדי למנוע תגובות אלרגיות חריפות העלולות לעלות בחיי אדם".

חשוב לציין כי בבריטניה ההמלצה של הרשות הרפואית המפקחת על התרופות בממלכה, ציינה שמי שסובל מאלרגיות חריפות צריך להימנע ממתן החיסון. מדובר באמצעי זהירות לאותה אוכלוסיה בעלת רגישות לפניצילין ואלרגיות חריפות אחרות.

כדאי במיידי להקים מערך בקרה וביקורת בנושא בקופות החולים, בכדי לא לסכן אוכלוסיה בעלת אלרגיות חריפות, ויפה שעה אחת קודם.

מסרון שנשלח לאזרחית אלרגית לפנצילין, מבלי שנעשה בדיקה בתיק שלה. (שם שמור במערכת)
מסרון שנשלח מספר פעמים לאזרחית אלרגית לפנצילין, מבלי שנעשה בדיקה בתיק שלה. (שם שמור במערכת)
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: