מבזקים

די לפילוג די לשנאה רק באחדות נביא גאולה

תוכן עניינים

טור דעה: להתחיל לכתוב על כל מה שקרה בשבועות האחרונים סביב הלשון הרע והלכלוך כנגד הציבור החרדי כולו, זה בלתי אפשרי ואפילו כואב מאוד. כאדם חרדי וכבחור ישיבה מן המניין, שקיבל ערכים ברורים מה זה להיות יהודי חרדי שומר תורה ומצוות, אחד הדברים הברורים ביותר שאותם למדנו זה המושג של "חילול השם" ועל זה אני כואב

מאיר אוליאל | יום שישי ט"ז בשבט תשפ"א | 29 בינואר 2020 | מערכת ישראל ניוז

אז מה באמת היה שם? עד כמה הציבור אינו באמת יודע להעריך את הציבור החרדי האמיתי? ולא, זה לא באשמתם אבל זה כואב מאוד. שהרי חוץ מלעשות טוב לעם ישראל בתורה, עבודה, וגמילות חסדים אין לנו הרבה מה לחפש בחוץ.

כאשר שמעתי שפורסם כמעט בכל כלי תקשורת לא חרדי את המילים "חרדיים שרפו אוטובוס" זה פשוט פגע בי באופן אישי. למה? כי חרדי אמיתי לא באמת עושה דברים שכאלה, ואכן אלו שבאמת ראו את התמונה הכוללת של מי שעשה זאת, ובעוד מקרים כאלה ואחרים, של שריפת פחים וכדומה, ראה כי מדובר בבחורים פרחחים שנמצאים ברחוב, ומחפשים לפרוק את כאבם ומצפונם. זה לא באמת אנשים שקשורים לדבר היקר הזה שקיבל ערכים שנקראים "חילול השם".

נו, בוודאי אז תשאלו האם יש אנשים כאלה במאה שערים? התשובה שלי חד משמעית – הם לא נקראים חרדים. מי שעובר על איסור של חילול השם, אין לו מחילה ואפילו יום כיפור לא יעזור לו מול בורא עולם.

את האמת? יש לי הרבה מה לכתוב בנושא, אך פוסט מרגש שכתב ידידי היקר יגאל מלכה פשוט השלים לי את הכל, וכל מילה מיותרת. וכך הוא כותב: "כשיש פנצ'ר בדרך אז קוראים להם ידידים. כשאנחנו נתקעים לבד בחו"ל ללא ידיד לצרה, אז הם חב"ד. כשצריך ייעוץ רפואי דחוף אז קוראים לו הרב פירר. כשצריך קביים או כיסא גלגלים אז הם יד שרה. כשצריך לגרד חלקי גופות מפיגוע או להבדיל תאונה מחרידה אז קוראים להם זק"א, אבל כשאוטובוס נשרף בבני ברק, אז… או אז הם החרדים! כל החרדים. באותה השעה, הוא כבר לא הרב פירר, הם לא חב"דניקים מאושרים, והם לא המתנדבים החייכנים של ידידים, ולא האנשים שהקימו את המפעל האדיר של יד שרה, ואלו לא אותם אנשים שמתנדבים בזק"א בלי שמישהו מאיתנו יכיר ויידע ועוסקים במלאכה הזו שכולנו נסכים עליה שרק לא נדע. באותה השעה הם כולם הופכים לנחיל שחור ומאיים של מיליון חרדים. באותה השעה הם פתאום עלוקות וטפילים, באותה השעה הם עול על הכלכלה הישראלית והם כולם חיים על חשבוננו, כאילו אין אחוז נכבד של חרדים המתפרנס יפה מאוד מיגיע כפיו. כאילו אין פה מגזר עשיר שמן שבע ופריווילגי המתקיים מפנסיות תקציביות במליארדי שקלים לשנה, כאילו אין פה תקציבי עתק שמוזרמים לתיאטראות וגופים "אמנותיים" שונים המנהלים מיליונים מכספי הציבור באופן שערורייתי ומפלה לטובת אנשי שלומם ללא כל פיקוח.
פתאום כשאוטובוס נשרף, פתאום כל מפעל ההתנדבות העצום הזה המונה למעלה מימליון בני אדם המחולקים לזרמים וחצרות ושומרים לנו על הגחלת והקשר לשורשים שלנו ולסיבה בגללה כולנו בכלל חיים כאן. פתאום כל זה מוכלל למילה אחת: "חרדים. תתביישו". עד כאן דבריו הכואבים והכל כך אמיתיים של יגאל.

לסיכום רק אומר ש"עם ישראל חי" ואין סכנה יותר גדולה מאשר סכנה מבית. שמחתי לעזור, ונברך את כל קוראינו בברכת "והאמת והשלום יאהבו".

צילום: דוד קשת
צילום: דוד קשת
צילום: דוד קשת
צילום: דוד קשת
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: