מבזקים

המרת דו"ח תעבורה באזהרה

תוכן עניינים
הצעת חוק לשוטר

מהי המרת דו"ח תעבורה לאזהרה? בתנאים מסוימים למשטרת ישראל יש סמכות לבטל או לא לתת מלכתחילה דו"ח בגין עבירת שנתפסת מבצע.

יהושע סרוסי | יום שישי ט"ז בשבט תשפ"א | 29 בינואר 2020 | מערכת ישראל ניוז

כך, אתה מקבל אזהרה שמציינת במסוף המשטרתי אך אין לה שום משמעות מבחינה כספית או מבחינת הנקודות שניתן לך. חשוב להדגיש כי מאז ומעולם היכולת להמיר דו"ח באזהרה הייתה נתונה לשיקול דעת של משטרת ישראל אין כל חובה חוקית להמיר דו"ח תעבורה לאזהרה, גם אם הנהג עומד בקריטריונים שנקבעים לכך, ושאותם משטרת ישראל מעדכנת מעת לעת, שיקול דעת עומד לשוטר בעת מילוי דוח באזהרה וזאת לפי חומרת  העבירה ובהתאם  לנסיבות. גם אם הנהג  עומד בקריטריונים לרשום דוח באזהרה יש לשוטר שיקול דעת אם לרשום דוח באזהרה, או דוח תנועה רגיל.

התנאים להמרת דו"ח באזהרה? ותק נהיגה של 5 שנים לפחות בארץ. אי רישום דו"ח כולל דו"ח אזהרה או הרשעה בבית משפט לתעבורה ב- 3 השנים שקדמו למועד

ביצוע העבירה לפחות . דוחות אלו לא כוללים דוחות עירייה. כאשר הנהג מודה בביצוע העבירה. כאשר מדובר בעבירות לא חמורות ובנסיבות לא חמורות. עבירה היא מסוג ברירת משפט ככלל מדובר בעבירות של קנס שלנהג יש יכולת לבקש להישפט בגינן.

עבירות שבגינן לא יירשם דוח אזהרה. בין העבירות הללו ניתן למצוא את עבירות: כמו נסיעה באור אדום חניה בחניית נכים, נהיגה תוך שימוש בטלפון סלולארי, נהיגה בשול הדרך, חציית קו הפרדה רצוף, עקיפות מסוכנות, אי עצירה בתמרור עצור, עבירות מהירות חמורות במיוחד שהקנס שמוטל על העובר אותן הוא 1,500 ש"ח וכן עבירות נוספות אשר מופיעות בנהלים.

בנסיבות  והצורך של הנהג להודות במעשיו במסגרת הבקשה להמרה, ברור כי כל פניה למרכז פניות נהגים רצוי שתיעשה על ידי עו"ד העוסק בתחום התעבורה על מנת שינחה את הנהג כיצד ניתן ללכת בין הטיפות בבקשה שכזו.

האמור לעיל אינו מהווה יעוץ משפטי ואינו תחליף  ליעוץ משפטי ואין להסתמך על האמור בו מבלי להיוועץ קודם בעורך דין העוסק בתחומים הרלוונטיים. במידה וקיבלתם דו"ח ואתם מעוניינים להתייעץ, מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו.

עו"ד יהושע סרוסי
עו"ד יהושע סרוסי

 

יהושע סרוסי  משרד עורכי דין 050-8811504
סגן יו"ר (משותף) ועדת תעבורה של לשכת עורכי הדין
חבר ועדת צבא וביטחון של לשכת עורכי הדין

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: