מבזקים

טבריה: אי סדרים בשמות הרחובות גורמים לתקלות קריטיות בהצלת חיים

תוכן עניינים

תושבי טבריה מבולבלים: לפני מספר שנים כשראש עיריית טבריה לשעבר היה אחראי לעריכה מחדש של כל הכתובות והמספרים ברחובות, העירייה עשתה חצי עבודה ומאז כמעט לכל בנין בעיר יש שתי כתובות. האחד חדש והשני ישן. ומה קורה בשטח בפועל?

שמעון כהן | ל' בשבט תשפ"א | יום שישי 12 בפברואר 2021 | מערכת ישראל ניוז

נתחיל בתקנון חובת העירייה האחראית לנתינת שמות לכל הדרכים, הרחובות, הסמטאות והכיכרות, או תשנה שמותיהם כשיש צורך בכך, בכפוף לאמור בסעיף 235א'. העירייה תדאג לקביעתם במקומות בולטים ולסימון הבניינים במקומות אלה במספרים. ההחלטה לשינוי השם תתקבל ברוב של שני שלישים מחברי המועצה.

לצערינו הרב לא כך הדבר בעיר טבריה. כל נושא הרחובות בעיר טעון שיפור ותיקון מיידי. ישנם כפילויות במספרים השונים זה מזה וגורמים לבלבול רב. ישנה שכונה שאין להם בכלל כתובת. עשרות משפחות גרים בשכונת אקליפטוס ללא שם רחוב וכתובת מסודרת, כל זאת בגלל סכסוך בין הקבלן לעירייה.

קחו לדוגמא את בניין טופ פנורמה מאחורי בי"ס ארליך, בו מתגוררים 60 דיירים ללא כתובת מסודרת. עד לפני כמה שנים הכתובת שלהם הייתה אחד העם 1 וזה גם מה שרשום עד היום בעירייה, בחברת חשמל, ובמשרדי הממשלה. למרות שרחוב אחד העם 1 נמצא ליד מלון קלאב הוטל טבריה. הבעייה מתחילה כאשר יש צורך להזמין אמבולנס או כיבוי אש. בשיחת טלפון נאמר להם "תגיעו דחוף לאחד העם 1", וכל כוחות ההצלה מגיעים לקלאב הוטל, במקום לבית הנכון. הדיירים מספרים שלפחות 2 אנשים נפטרו בגלל השגיאה הזאת. לכוחות ההצלה לקח זמן רב להגיע למקום הנכון כדי לטפל בחולה. וכך קורה גם לכיבוי אש. כמובן שיש בעיות גם עם המשלוחים כאשר השליחים אינם יודעים לאן להגיע.

מדובר במחדל ענק שיש בו פיקוח נפש של ממש. חובש מד"א לשעבר (שמו שמור במערכת) מספר על אירוע טרגי שקרה במשמרת שלו לפני 3 שנים: "קיבלנו קריאה על תינוק שהתחיל לפרכס. כוחות ההצלה התבלבלו בכתובת הנכונה ונסעו לקלאב הוטל. עד שהבנו איפה באמת המשפחה מתגוררת, בזבזנו 10 דקות יקרות ולצערנו התינוק נפטר כי לא ביצעו בו החייאה. עד היום אני סוחב את הסיפור הזה בליבי. הייתי עם האבא על הקו במשך 10 דקות אלו בגלל הכתובת הזו. יש לנו הרבה פעמים בעיות עם כתובות. רוב האנשים מדווחים בטלפון על אירוע ונותנים את המספר הישן וזה מאוד מבלבל וקריטי להצלת חיים".

פנינו לקבלת תגובתו של בועז יוסף, ראש הוועדה הממונה: "תוך 3 חודשים כל השילוט ומספור הבתים יוסדר".

צילום: שמעון כהן
צילום: שמעון כהן
צילום: שמעון כהן
צילום: שמעון כהן
צילום: שמעון כהן
צילום: שמעון כהן
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: