מבזקים

12 הרוגים, מיליונים ללא חשמל וטורנדו בטקסס

תוכן עניינים

שבוע חורפי וסוער עובר על ארה"ב: לפחות 12 בני אדם מתו בסערה חורפית חסרת תקדים שממשיכה להכות בחלק גדול מארצות הברית. יותר מ-4 מיליון בני אדם נותרו ללא חשמל. טקסס בין הטמפרטורות הנמוכות

גבריאל ודררו | ה באדר תשפ"א | יום רביעי 17 בפברואר 2021 | מערכת ישראל ניוז

בסן אנטוניו, גבר בן 78 קפא למוות לאחר שנפל על המדשאה הקדמית שלו ונתקע במזג האוויר הקפוא במשך שעתיים. בסך הכל, לפחות תריסר מתו בעיצומה של הסערה ומזג אוויר קפוא נכון ליום שלישי בצהריים. בינתיים, אזור דאלאס-פורט וורת', קיבל מנה נוספת של מזג אוויר חורפי, עם עד 5 סנטימטרים של תערובת חורפית.

רבים כבר נותרו ללא אמצעי חימום כשמזג האוויר צלל לספרות בודדות ונפילת רשת החשמל. מועצת האמינות החשמלית של טקסס (ERCOT) נאלצה גם היא לנתק את החשמל בתגובה לשיא חורפי של 69,150 מגה וואט ביום ראשון בערב, יותר מ-3,200 מגוואט גבוה מהשיא החורפי הקודם בינואר 2018.

הסערות הפילו כמעט מחצית מקיבולת ייצור אנרגיית הרוח של המדינה ביום ראשון. ייצור הרוח מדורג כמקור החשמל השני בגודלו בטקסס, המהווה 23 אחוזים של ספקי כוח המדינה.

במקומות אחרים, לפחות שמונה אחרים איבדו את חייהם כאשר סערת החורף האכזרית גרמה ל"צלילת קוטב" ברחבי ארה"ב, ושחררה סופות טורנדו קפואות. במחוז ברונסוויק, צפון קרוליינה, שלושה אנשים נהרגו, 10 אחרים נפצעו וכמה בתים ניזוקו כאשר טורנדו פגע בבתי מגורים.

שירות מזג האוויר הלאומי הזהיר מפני "אזור חסר תקדים ומרחיב של מזג אוויר חורפי מסוכן" מחוף לחוף, עם יותר מ -150 מיליון אמריקאים תחת ייעוץ מזג אוויר חורפי. "מאות טמפרטורות מקסימום ומינימום יומיות נמוכות נשברו או יישברו במהלך 'צלילת הקוטב' הממושכת הזו, עם כמה שיאי טמפרטורה נמוכים בפברואר ואפילו בכל הזמנים בסכנה", נכתב באזהרה.

מצבי חירום הקשורים למזג האוויר הוכרזו גם באלבמה, אוקלהומה, קנזס, מיסיסיפי ואורגון, שם יותר מ -300,000 אנשים נותרו ללא חשמל.

דוחפים מכונית שהסתובבה בשלג בוואקו, טקסס צילום: AP
דוחפים מכונית שהסתובבה בשלג בוואקו, טקסס
צילום: AP
אוסטין, טקסס. צילום: גטי אימיג'
אוסטין, טקסס.
צילום: גטי אימיג'
טורנדו במחוז ברונסוויק צילום: NC
טורנדו במחוז ברונסוויק
צילום: NC
טורנדו במחוז ברונסוויק צילום: NC
טורנדו במחוז ברונסוויק
צילום: NC

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: