מבזקים

החופשה התקצרה במפתיע – מה מגיע לי מהביטוח?

תוכן עניינים

כשמתכננים חופשה בחו"ל, בדרך כלל חושבים על האתרים והנופים החדשים שנראה, על זמן האיכות שנחלוק עם שותפינו לטיול, על הבילויים המשותפים והחוויות המיוחדות. אולם כל חופשה, גם המהנה ביותר, יכולה להתקצר במפתיע בשל סיבות לא נעימות.

לכן חשוב להיערך לכל נסיעה לחו"ל עם ביטוח נסיעות שמעניק כיסוי גם למקרה של קיצור נסיעה. בכתבה הבאה תוכלו ללמוד על חשיבות הכיסוי הביטוחי במקרה של קיצור נסיעה, במיוחד בתקופת הקורונה.

קיצור נסיעה בשל נסיבות רפואיות לא צפויות

פוליסות סטנדרטיות של ביטוח נסיעות לחו"ל כוללות כיסוי למקרים של קיצור נסיעה בשל נסיבות רפואיות לא צפויות. כיסוי זה מיועד למקרים שבהם תיאלצו להקדים את חזרתכם ארצה בשל מצב רפואי שלכם או של מלווה שלכם, בהמלצת רופא מחו"ל, וגם למקרים שבהם תיאלצו לחזור ארצה בעקבות אשפוז או מוות של קרוב משפחה שנותר בארץ, עקב תאונה או מחלה.
כיסוי ביטוחי זה כולל החזר כספי עבור ההוצאות הבלתי צפויות שתידרשו להוציא במקרים שכאלו: קנס בגין שינוי מועד הטיסה חזרה ארצה, תשלום עבור כרטיס טיסה חדש שנרכש בחו"ל, במקום כרטיס הטיסה המקורי, החזר בגין תשלומים ששילמתם מראש לנותני שירות בחו"ל, כמו חברות להשכרת רכב, בתי מלון ועוד.

חשוב לזכור שהכיסוי הביטוחי במקרים אלו הוא מסוג שיפוי. כלומר, הוא מתבצע כנגד חשבוניות וקבלות שעליכם להציג לחברת הביטוח, כמו גם אישורים רפואיים נדרשים. בנוסף, את התשלום תקבלו רק לאחר הגשת התביעה עם חזרתכם ארצה. לא תוכלו לקבל את הכסף בעודכם בחו"ל.

קיצור נסיעה בעידן הקורונה

עם פרוץ משבר הקורונה בראשית 2020, מבוטחים רבים ששהו בחו"ל נאלצו לקצר את נסיעתם מסיבות שונות: סגרים שהוטלו במדינות זרות, תחלואה שלהם או של בני משפחתם או פשוט חשש מהידבקות ורצון לחזור ארצה. יש שיאמרו כי משבר הקורונה הוא אירוע רפואי בלתי צפוי, אך המציאות בפועל היתה שפוליסות הביטוח הקיימות לא היו ערוכות למתן כיסוי למקרה של קיצור נסיעה במקרים שכאלו.

לכן, לאחר גל הקורונה הראשון השיקו מספר חברות ביטוח פוליסות ייעודיות של ביטוח נסיעות לחו"ל, המותאמות לעידן הקורונה. פוליסות אלו כוללות כיסויים המתאימים לאתגרים הייחודיים של התקופה, וביניהם גם כיסוי למקרים של קיצור נסיעה בחו"ל בעקבות הקורונה, בנסיבות שונות:

  • במקרה של תחלואה בקורונה לפני החזרה ארצה.
  • במקרה שבו תתגלו כבעלי סימפטומים בבדיקות בשדה התעופה ולא תורשו לעלות על טיסתכם ארצה.
  • במקרה שבו יוטל סגר במדינה הזה, שימנע את חזרתכם ארצה.

פוליסות ייעודיות אלו כוללות בראש ובראשונה כיסוי להוצאות רפואיות, לרבות אשפוז, שכידוע יכול להאמיר לסכומים גבוהים במיוחד עבור תיירים. שנית, הפוליסות מעניקות החזרי הוצאות טיסה ולינה. ושלישית, הפוליסות מעניקות כיסוי גם למקרים שאירעו לכם, המבוטחים, וגם לכאלו שאירעו לבני המשפחה הגרעינית או המלווים שלכם בחו"ל.

לסיכום, בכל נסיעה לחו"ל חשוב להיערך גם לתרחישים פחות נעימים ולרכוש ביטוח נסיעות שכולל גם כיסוי למקרה של קיצור נסיעה. בתקופת הקורונה ביטוח נסיעות חשוב שבעתיים ויש להקפיד ולבחור בפוליסה המעניקה כיסוי ביטוחי גם למקרה של קיצור נסיעה עקב קורונה.

 

החופשה התקצרה במפתיע

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: