מבזקים

קצרין מציגה: מודל טיפול וניהול משבר הקורונה

תוכן עניינים

המועצה המקומית קצרין: פיצחנו את מודל הטיפול וניהול משבר הקורונה בהקמת סיירת הסברה יישובית עם פיקוד העורף, שילוב בני נוער ומתנדבים, ואיסוף שבועי של כ-300 בדיקות בממוצע במתחם הווק-אין השבועי

יעל כהן דיין | י"ג בכסלו תשפ"א | יום ראשון 29 בנובמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

קצרין מוגדרת יישוב ירוק בזכות תושביה, שילוב מופלא של התארגנות לוגיסטית של מתנ״ס קצרין והמועצה, הסברה פעילה בכל הרבדים: דוברות, חברי מועצה, פיקוד העורף, יחידת מתנדבים במתנ״ס, הביא תוצאה מצוינת.

בקצרין מחסלים את הקורונה: המועצה על כלל מחלקותיה יחד עם פיקוד העורף ומד"א עמלים על כך שפעם בשבוע יתקיימו בדיקות קורונה, התושבים משתתפים במאמץ המשותף ביסודיות, הקפדה והבנה כוללת שזה רק בידיים שלנו. אני מודה לכל התושבים מקרב לב ומבקש להמשיך להקפיד על הכללים כפי שעשיתם עד היום, להמשיך להגיע להיבדק ולקטוע שרשראות הדבקה עוד לפני תחילתן."

בחודשים האחרונים  גם בקצרין, בירת הגולן מתמודדים עם נגיף הקורונה. פתיחת מוסדות חינוך וסגירתם. חולים ומבודדים ולצערנו הרב,  נפטרו שלושה תושבים מהנגיף.

הגל השני של הקורונה הביא עמו שיא חדש של חולים ומבודדים ביישוב ובשיאו עמד על 31 חולים ו-126 מבודדים ביישוב. עם  העלייה במספר החולים וחשש מהפיכת היישוב לאדום, החליט ראש המועצה, דימי אפרצב, לסנש מותניים ולרתום ביתר שאת את כלל עובדי המועצה, חברי המליאה, מוסדות הממשלה וכלל ציבור התושבים למלחמת הסברה נגד נגיף הקורונה.

המשימה, הוכתרה כהצלחה. נכון להיום, כבר חודשיים עברו מאז שהיישוב חזר להיות ירוק, עם תחלואה מזערית ולרב אפסית. מסתבר כי השיטה להצלחה, היא פשוטה. שילוב כוחות והנחת כל גורם מפריע בצד.

סיירת הסברה, קנסות דמה שיתוף פיקוד העורף ומד"א כמעט בכל שבוע מתחם בדיקות ווק-אין (walk-in) במתנ"ס קצרין. בשלושת המתחמים האחרונים הגיעו להיבדק כ300 איש בכל שבוע ורק החודש מספר הבדיקות שנדגמו בקרב תושבי קצרין הוא מעל ל-1000 בדיקות.

צילום: מ.מ קצרין
צילום: מ.מ קצרין
צילום: מ.מ קצרין
צילום: מ.מ קצרין
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: