מבזקים

דימי אפרצב: ממשלת ישראל מפקירה את רמת הגולן

תוכן עניינים

ראש המועצה המקומית דימי אפרצב מאשים: תקוותינו נגוזו היום בוועדת הכספים של הכנסת כשבפנים חתומות גזרו את גורלנו פקידי משרד האוצר ומשרד הפנים ולא נמצא פתרון לגישור תקציבי"

מימי קרוננברג | ט"ו בטבת תשפ"א | יום רביעי 30 בדצמבר 2020 | מערכת ישראל ניוז

לאחר שלוש שנים של בקשות והתראות חוזרות ונשנות אחרי יצירת החלטת ממשלה המשכית לפיתוח הגולן כאשר העיר קצרין בירת הגולן והאזור כולו נמצאים בשיא התנופה והפיתוח, ממשלת ישראל שוכחת ונכשלת בתפקידה ושולחת את בירת הגולן ויחד אתה את כל הגולן לתהום ודשדוש שהחזרה מהם תהיה ארוכה ומתישה תוך נסיגה דרסטית לאחור.

עד אשר הממשלה תתעשת ותחזור למסלול התפקוד המלא ותחזיר את הגולן וקצרין לראש סדר העדיפויות, קצרין בירת הגולן, תקפיא את כל תהליכי הפיתוח של השכונות החדשות, תשקיע רק בקיים ובתושבי המקום ותעסוק רק בקיום השירותים המוניציפליים לתושבים ושמירה על איכות חיים בסיסית.

דימי אפרצב, ראש המועצה המקומית קצרין: "תקוותינו נגוזו היום בוועדת הכספים של הכנסת כשבפנים חתומות גזרו את גורלנו פקידי משרד האוצר ומשרד הפנים שראו לנכון להמשיך ולהנציח את הפערים בין הרשויות ולמרות היותה של קצרין רשות מאוזנת לחלוטין, מוצלחת ובעלת התנהלות כלכלית אחראית, לדברי סגן הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, צחי דוד, אך בשלב זה לא נמצא פתרון לגישור התקציבי.״

על ממשלת ישראל, איזו שלא תהיה, יש לחזור ולפתח את הגולן כולו, לא רק איזו גבעת קרוואנים נידחת ושכוחת אל. חובת הממשלה להשקיע בכל היישובים הקיימים ובבירת הגולן, קצרין.

חבר הכנסת, ינון אזולאי, סגן יו״ר ועדת הכספים ציין כי "ההשקעה בקצרין הינה השקעה אסטרטגית, לאומית ובטחונית ולא ניתן להפקירה".

יור ועדת חוץ ובטחון לשעבר, ח״כ צבי האוזר: ״הגולן בהקפאה עמוקה. הממשלה מייבשת את ישובי הגולן ולא מזרימה תקציבים שהם קריטיים לבסס האחיזה שלנו ברמה. טראמפ הכיר בריבונות שלנו בגולן אבל הממשלה שכחה ממנה. כתוצאה מהזנחה זו חיים כיום ברמת הגולן פחות מ-30 אלף ישראלים וזאת אחרי 40 שנות ריבונות.

היום השתתפתי בדיון בוועדת הכספים על הצלתה הכלכלית של העיר קצרין בירת הגולן. ריבונותנו בגולן אינה מובטחת ותובטח רק באמצעות הרחבת ההתיישבות. אני קורא לממשלת ישראל ולפקידים במשרד האוצר לפתח ולעודד צמיחה ברמת הגולן ולא לתת לקצרין, בירת הגולן, לשקוע. זה לא עניין מוניציפלי זה אינטרס לאומי".

רמת הגולן

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: